FANDOM

Zenō[1]
Zenō (infoboks).jpg
全王
Zen-ō
Imię w anime brak polskiej wersji
Imię w mandze brak polskiej wersji
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DBS, rozdział #13
Debiut w anime DBS, odcinek #041
Występuje Dragon Ball Super Logo.png
Rasa nieznana
Pochodzenie nieznane
Miejsce zamieszkania Pałac Zenō
Głos Satomi Kōrogi
Znaczenie imienia „全王, zenō” to po japońsku „król wszystkiego”.
Pokrewieństwa
  • Słudzy Zenō (asystenci)
  • Son Gokū (przyjaciel)
  • Daishinkan (bliski asystent)
  • Zenō z przyszłości (on sam z alternatywnej przyszłości)
  • Zenō[1] (jap. 全王 [Zen-ō]) – najwyższe bóstwo, zwierzchnik Kaiōshinów oraz Hakaishinów. Władca wszystkich dwunastu Wszechświatów, pomysłodawca turnieju sztuk walki, w którym wezmą udział uczestnicy ze wszystkich wszechświatów.

    Dragon Ball SuperEdytuj

    Saga Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów ZniszczeniaEdytuj

    Przybywa po zakończeniu turnieju Szóstego i Siódmego Wszechświata. Bogowie Zniszczenia i Kaiōshini składają mu pokłon. Chwali Son Gokū za świetny pojedynek i podaje mu rękę. Zapowiada Wielki Turniej Wszechświatów i odchodzi.

    Saga Trunksa z przyszłościEdytuj

    Zenō kontaktuje się z Beerusem, by wezwać do siebie Gokū. Kiedy Saiyanin zjawia się u niego, Zenō proponuje mu przyjaźń i wspólną zabawę. Gokū obiecuje mu nowych znajomych i wraca na Ziemię. Saiyanin spełnia swoją obietnicę po ostatecznym pokonaniu Zamasu z przyszłości i jako przyjaciela przyprowadza mu Zenō z przyszłości, po którego się wrócił jak ten zniszczył alternatywną wersje Siódmego Wszechświata. Obaj królowie błyskawicznie się zaprzyjaźniają.

    Saga przetrwania wszechświatów Edytuj

    Do Zenō i drugiego Zenō przybywa Son, który przypomina temu teraźniejszemu, że miał zorganizować turniej wszystkich wszechświatów, ten mu przytakuje i obiecuje, że się on odbędzie.

    Ciekawostki Edytuj

    • Lęk przed Zenō odczuwają nawet Bogowie Zniszczenia, którzy sami wbudzają postrach wśród obywateli swoich Wszechświatów.
    • Zenō odpowiada za zniszczenie sześciu Wszechświatów.
    • Zenō ma tak wielką moc, że w dowolnej chwili może zniszczyć wszystkie Wszechświaty.
    • Kiedy Son Gokū przybył do jego pałacu, Zenō poprosił go, by został jego przyjacielem oraz by wymyślił dla niego ksywkę. Gokū zaczął nazywać Wszechkróla Wszechusiem.
    • Zenō prawdopodobnie wybrał Gokū na swojego przyjaciela z tego powodu, że ten jako jedyny nie czuł przed nim trwogi i na turnieju podał mu rękę, co bardzo przestraszyło obecnych tam świadków.
    • Asystenci bogów zniszczenia (Whis oraz Vados) jako jedyni nie kłaniają się przed Królem Wszystkiego w anime. W mandze jednak kłaniają się królowi, podobnie jak ich podopieczni.
    • Mimo łagodnego usposobienia, nie zawaha się by zniszczyć wszystkie Wszechświaty w przypadku nieposłuszeństwa.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 Wymowa imienia wyrażona przy użyciu polskiej fonetyki to albo „dzen o”, albo „zen o”, natomiast w MAFie to /dzen.oː/, [dzeɴ.õː] lub /zen.oː/, [zeɴ.õː].

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki