FANDOM

Zarbon
Zarbon
ザーボン
Zābon
Imię w anime
  • Trzeci wojownik[1]
  • Zarbon[2]
  • Imię w mandze Zamboa
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze DB, rozdział #247
    Debiut w anime DBZ, odcinek #047
    Występuje LogoDBZLogoDBGT
    Rasa kosmita
    Zginął 1. Został zabity przez Vegetę.
    2. Uśmiercili go Wojownicy Z w GT.
    Pochodzenie Nieznane
    Miejsce zamieszkania Piekło
    Poziom bojowy 28 000 [J]
    Głos Shô Hayami
    Znaczenie imienia "Zarbon", pochodzi od owoca cytrusowego "zamboa".
    Pokrewieństwa
  • Freezer (pan)
  • Dodoria (kompan)
  • Zarbon (jap.ザーボン [Zābon], pl. Zamboa) – prawa ręka Freezera towarzysząca mu w większości przypadków. Jedna z najbardziej zaufanych osób w gronie tyrana załatwiająca sprawy szybko i bez problemu.

    Biografia Edytuj

    Frieza and gang

    Frieza wraz z Dodorią i Zarbonem.

    Zarbon przybył wraz z Dodorią i Freezerem na Namek w poszukiwaniu Smoczych kul by pomóc szefowi w dominacji nad wszechświatem. Podczas poszukiwań na planetę Nameczan przybył Vegeta chcący zdobyć Smocze kule przed Imperatorem. W trakcie zdobywania jednej z ostatnich kul w wiosce Nameczan masakrując ludność przez Dodorię, Vegeta w międzyczasie stoczył bój z Kiwi podnosząc moc do ponad 20 tysięcy Jednostek co nie uszło uwadze Zarbonowi i Dodori, noszący wówczas Scoutery.

    Myśląc że to awaria urządzenia i pomyłka kompana zignorował odczyt kontynuując wraz z nim rzeź. W trakcie wybijania mieszkańców wioski, do akcji wkroczył wściekły Son Gohan który nie mógł patrzeć na okrucieństwo siepaczy Freezera którzy chcieli pozabijać nawet Nameczańskie dzieci.

    Gohan i Krillin ogłuszyli więc Dodorie a następnie zabrali jedynego ocalałego - uzdrowiciela Dende ze sobą uciekając przed zabójcami. W ślad za nimi poleciał Dodoria który po zgubieniu Gohana i Kurilína napotkał Vegetę który dopiero co pozbawił życia Kiwi. Dowiedziawszy się o zamiarach tyrana i prawdzie na temat losów Planety Vegeta, zabija go, co Zarbon nie zamierza lekceważyć, jako że wysoki odczyt pojawił się już po raz drugi.

    VegetaOwnedByZarbonEp53

    Zarbon uderzający Vegetę z przewrotki

    Zarbon po przemianie

    Zarbon pod postacią bestii

    Niedługo potem, szukając kompana z rozkazu Freezera, trafia na Księcia Saiyan z którym wywiązuje się walka. Prawa ręka tyrana początkowo nie radzi sobie z szybkimi ruchami Vegety, lecz po przejściu w drugą formę dość szybko rozprawia się z nim i myśląc że utopi się, ówcześnie wpadając w krater do którego wlała się woda, zostawia go i wraca by złożyć Imperatorowi raport na temat losów Dodori i pokonaniu Vegety.

    ZarbonVsVegetaNV.

    Zarbon badajacy ciało Vegety.

    Okazuje się jednak, iż przeżycie Vegety jest niezbędne do odnalezienia jednej z ostatnich smoczych kul której lokalizację zna tylko on. Zarbon zostaje więc wysłany z reprymendą by odszukać Saiyanina i dowiedzieć się o miejscu położenia smoczej kuli. Udaje mu się odnaleźć ledwie żywego Vegetę niedaleko krateru, którego doprowadza na Statek kosmiczny Freezera i wkłada do Maszyny leczniczej czekając aż ten wyzdrowieje.

    659bbb8790a9019b28374b23ee699e59268908b0 hq

    Vegeta zadający Zarbonowi śmiertelny cios.

    Po jakimś czasie, Vegeta budzi się i po uzyskaniu nowych mocy w wyniku morderczej walki z siepaczem, kradnie ze statku zebrane smocze kule i ucieka. Po tym wydarzeniu Zarbon popada w niełaskę w oczach wściekłego Freezera upokorzonego takim incydentem i stawia swojej prawej ręce ultimatum, by w ciągu godziny odnaleźć i zabić Księcia oraz odzyskać skradzione kule pod groźbą śmierci. Ten natychmiast wyrusza w poszukiwania zbiegłego Vegety i po jakimś czasie odnajduje go obok kryjówki Krillina i Bulmy. Z nowo nabytym zapasem sił Książe Saiyan dość szybko rozprawia się z Zarbonem nawet będąc w drugiej formie. Ginie przedziurawiony Kikohą z bliskiej odległości przez Vegetę.

    Powrót w Dragon Ball GT Edytuj

    W sadze Super #17 Zarbon wraz z Dodorią wydostają się z Piekła i razem z innymi złoczyńcami rozpoczynają zmasowany atak na Ziemie niszcząc wszystko co staje im na drodze. Na ratunek przybywają Wojownicy Z którzy szybko rozprawiają się z Dodorią i w końcu z Zarbonem, trafiając ostatecznie do Piekła.
    Cooler, Metallic, Android numer 19, Rildo, Pui Pui, Jeice, Maju Yakon, Ratitz, oraz reporter ZTV

    Zarbon wraz z innymi uciekinierami z Piekła w sadze Super #17.

    Dragon Ball: Super Edytuj

    W tej serii, ani on, ani żaden z starszych członków armii nie pojawia się już wcale, zignorowany przez Freezera podczas wskrzeszenia i ponownego powrotu na Ziemię by pokonać Son Gokū.

    Dragon Ball: Xenoverse 2 Edytuj

    W tej grze, Zarbon pojawia się jako grywalna postać, wraz ze wszystkimi kultowymi atakami (jednakże bez możliwości transformacji).

    Aparycja, charakter i pozycja Edytuj

    Zarbon aparycją przypomina grzecznego chłopca, z długimi spiętymi w warkocz włosami i spokojnym, opanowanym głosem. Z tego też względu stał się obiektem westchnień Bulmy która szybko zmieniła swoje zdanie kiedy zobaczyła jak wygląda wojownik po swojej przemianie. Nie licząc Ginyu Force był najsilniejszym członkiem Armii Freezera a zarazem elitarnym przybocznym wojownikiem Freezera kiedy ten nie chciał brudzić sobie rąk. Ponad wszystko nienawidził brzydoty dlatego unikał transformacji do momentu aż sytuacja nie stanie się krytyczna. Zazwyczaj jednak beztroski i opanowany był kontrastem dla Dodori który stawiał na brutalną siłę i miażdżenie przeciwnika.

    Osiągnięte poziomy Edytuj

    Images-0

    Zarbon w swojej standardowej formie.

    Normal" Zarbon – w tej formie Zarbon przebywał najczęściej, ponieważ czuł się w niej najlepiej. Moc jaką wtedy dysponował sięgała 22 tysięcy Jednostek. Z taką siłą zazwyczaj nie było konieczności transformacji ponieważ i bez niej potrafił siać straszliwe spustoszenie. W tej formie rozpoczął pierwszą walkę z Vegetą w której książę był górą. To zmusiło prawą rękę Imperatora do przejścia w drugie stadium.

    Monster Zarbon

    Zarbon w drugiej formie.

    Monster Zarbon – tej formie Zarbon zyskiwał potężny przyrost mocy i znaczną szybkość do pokonania każdego przeciwnika. Minusem tej przemiany była ohydna postać jaką przybierał wtedy wojownik, bowiem wraz z wzrostem masy mięśniowej, na ciele pojawiły się ciemne pory, a twarz zmieniła się nie do poznania, co sam Zarbon nienawidził, tak jak nie cierpiał przebywać w tej formie. W tej postaci, dysponując mocą 28 000 [J] zdołał bez trudu pokonać Vegetę i doprowadzić go na skraj śmierci. Przegrał z nim jednak drugim razem kiedy Vegeta, dzięki swoim Saiyańskim genom zyskał znaczny przyrost siły po wyleczeniu na statku Freezera i pokonał go niemal bez trudu.
    Dbz1-50

    karta Chio

    PrzypisyEdytuj

    1. W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki