FANDOM

Zangya (jap. ザンギャ [Zangya], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Zangya, ang. Zangya) – jedyna żeńska przedstawicielka rasy klanu Herer, służka Bojacka, wiernie oddana swemu panu.

HistoriaEdytuj

Dragon Ball ZEdytuj

Dragon Ball Z: O krok od zniszczenia galaktyki!! Niesamowity koleś z zupełnie innej ligiEdytuj

Wraz z całym oddziałem została niegdyś zapieczętowana w Planecie Północnego Kaiō, przez połączenie mocy wszystkich Kaiō. Po wysadzeniu planety przez autodestrukcję Cella z przyszłości została uwolniona. Przez pewien czas wraz z towarzyszami plądrowała Północną Galaktykę. W końcu za cel Bojack obrał sobie Ziemię i rozkazał swojemu oddziałowi podbicie jej. Proces uwłaszczania Ziemi rozpoczął się podczas Tenka-ichi Dai Budō Taikai, gdzie Zangya wraz z kompanami zabiła prawdziwych Galaktycznych Wojowników, którymi byli uczniowie Mistera Satana, i poszyła się pod nich. Jej przeciwnikiem w Tenka-ichi Dai Budō Taikai okazał się być Kulilin, który był całkowicie bezradny w starciu z wojowniczką Herer. Po pokonaniu niezdarnego Ziemianina Zangya udała się do swoich kamratów, czekając na rozkazy Bojacka. Wedle życzenia swojego pana stoczyła kolejno walki z Yǐnchą i Trunksem z przyszłości, które wygrała. Po śmierci dwóch kompanów Bojack rozkazał jej walczyć z Son Gohanem. Była zbyt przerażona, więc Bojack popchnął ją i rzucił kikohę w Gohana, zabijając Zangyę.

Dragon Ball Z: Odrodzenie fuzji!! Gokū i VegetaEdytuj

Po śmierci Zangya pojawia się również w 12. filmie kinowym DBZ, gdzie wraz z resztą uciekinierów z Piekła walczy z Wojownikami Z. Poległa zabita przez jednego z nich.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Dragon Ball Z: Odrodzenie fuzji!! Gokū i Vegeta.

WyglądEdytuj

Zangya jest piękną kosmitką o niebieskiej skórze oraz długich rudych lokach. Niebieskie oczy i zgrabna, smukła sylwetka. Nosi niebieską koszulę a na niej biała kamizelka z różnymi dodatkami przywiązana fioletowa husta, i białe spodnie przypominające dresy. Od razu przypadła do gustu Krillinowi.

CharakterEdytuj

Ta postać jest przykładem stereotypowego myślenia niektórych ludzi, ponieważ przedstawia ona, iż "rude są wredne". W istocie nie jest zbytnio miła, uwielbia walczyć w nierównych walkach, takich jak kilku na jednego, bądź mocniejszy na słabszego.

SiłaEdytuj

Jej moc jest podobna do tej, jaką dysponują Super Saiyanie. Pokonywała ich tylko dzięki telekinezie, która była jej najmocniejszym atutem, co prawdopodobnie jako jedyne decydowało o wyniku na jej korzyść w równej walce.

GryEdytuj

Super Dragon Ball HeroesEdytuj

Universe Mission 2Edytuj

Występuje również w grze Dragon Ball Heroes. W czołówce Universe Mission 2 – opętana przez Dwudziestkę Jedynkę, wraz z drużyną walczy z Wojownikami Z. Sama mierzy się z Beatem.

GaleriaEdytuj