FANDOM

Zangya (jap. ザンギャ [Zangya], pl. brak polskiej wersji) – jedyna żeńska przedstawicielka rasy Heran. Była służką Bojacka i wiernie wykonywała jego polecenia.

Historia Edytuj

Wraz z całym oddziałem została niegdyś zapieczętowana w Planecie Północnego Kaiō, przez połączenie mocy wszystkich Kaiō. Po wysadzeniu planety przez autodestrukcję Cella z przyszłości została uwolniona. Przez pewien czas wraz z towarzyszami plądrowała Północną Galaktykę. W końcu za cel Bojack obrał sobie Ziemię i rozkazał swojemu oddziałowi podbicie jej. Proces uwłaszczania Ziemi rozpoczął się podczas Tenka-ichi Dai Budō Taikai, gdzie Zangya wraz z kompanami zabiła prawdziwych Galaktycznych Wojowników, którymi byli uczniowie Mistera Satan i poszyła się pod nich. Jej przeciwnikiem w Tenka-ichi Dai Budō Taikai był Kulilin, który okazał się bezradny w walce. Po pokonaniu niezdarnego Ziemianina Zangya udała się do swoich kamratów, czekając na rozkazy Bojacka. Wedle życzenia swojego pana stoczyła kolejno walki z Yamchą i Trunksem z przyszłości, które wygrała. Po śmierci dwóch kompanów Bojack rozkazał jej walczyć z Son Gohanem. Była zbyt przerażona, więc Bojack popchnął ją i rzucił Kikohę w Gohana, zabijając Zangyę. Po śmierci Zangya pojawia się również w Filmie 12 DBZ gdzie wraz z resztą uciekinierów z Piekła walczy z Wojownikami Z. Poległa zabita przez jednego z nich.

WyglądEdytuj

Zangya jest piękną kosmitką o niebieskiej skórze i długich, rudych lokach. Od razu przypadła do gustu Krillinowi.

CharakterEdytuj

Ta postać jest przykładem stereotypowego myślenia niektórych ludzi, ponieważ przedstawia ona, iż "rude są wredne". W istocie nie jest zbytnio miła, uwielbia walczyć w nierównych walkach, takich jak kilku na jednego, bądź mocniejszy na słabszego.

SiłaEdytuj

Jej moc jest podobna do tej, jaką dysponują Super Saiyanie. Pokonywała ich tylko dzięki Telekinezie, która była jej najmocniejszym atutem, co prawdopodobnie jako jedyne decydowało o wyniku na jej korzyść w równej walce.

GaleriaEdytuj