Fandom

Dragon Ball Wiki

Zamasu

1190stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij

Ten artykuł dotyczy Zabitego przez Beerusa Zamasu z teraźniejszości Gokū i Wojowników Z. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Zamasu
Zamasu teraźniejszy (infoboks).jpg
ザマス
(第10宇宙の北の界王[1])
[次期界王神]
Zamasu
(Dai jū uchū no kita no kaiō[1])
[Jiki kaiōshin]
Imię w anime brak polskiej wersji
Imię w mandze brak polskiej wersji
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DBS, rozdział #016
Debiut w anime DBS, odcinek #051[2]
Występuje Dragon Ball Super Logo.png
Rasa Shinjanin
Zginął 1. Został unicestwiony przez Beerusa.
Pochodzenie Dziesiąty Wszechświat
Miejsce zamieszkania Dziesiąty Wszechświat (Świat Kaiōshinów)
Poziom bojowy brak danych
Głos Shin-ichiro Miki[3]
Znaczenie imienia „ザマス, zamasu” pochodzi od japońskiego czasownika „ざます, zamasu”, który w śródmiejskim dialekcie wyższych klas Tokio znaczy „być”, „istnieć”, „第10宇宙の界王, dai jū uchū no kaiō” to po japońsku „król światów dziesiątego wszechświata”, natomiast 次期界王神, jiki kaiōshin” to również po japońsku „następny bóg król światów” lub „przyszły bóg król światów”.
Pokrewieństwa
  • Gowasu (mistrz[4][5])
  • Zamasu z przyszłości (odpowiednik z alternatywnej przyszłości)
  • Zamasu z teraźniejszości Gokū Blacka (on sam z alternatywnej teraźniejszości)
  • Gokū Black (nowe wcielenie jego samego z alternatywnej teraźniejszości)
  • Scalony Zamasu (fuzja dwóch innych jego wcieleń)
  • Zamasu (jap. ザマス (第10宇宙の北の界王[1]) [次期界王神] [Zamasu (Dai jū uchū no kita no kaiō[1]) [Jiki kaiōshin]], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji)Shinjanin, były Kaiō północy Dziesiątego Wszechświata[1], potężny wojownik szkolący się u Gowasu , by zostać Kaiōshinem tamtego uniwersum[3][6], geniusz w sprawach sztuk walki[7].

    Dragon Ball SuperEdytuj

    Saga Trunksa z przyszłościEdytuj

    Kiedy Beerus, Whis i Son Gokū docierają do Świata Kaiōshinów z Dziesiątego Wszechświata, pomiędzy Zamasu i Gokū wywiązuje się pojedynek[6] który aprobuje Gowasu, nauczyciel Zamasu, chcąc tym samym sprawdzić, jak jego podopieczny poradzi sobie z hamowaniem negatywnego podejścia do ludzi. Jednym z pozostałych ćwiczeń, jakie Zamasu otrzymał od mistrza, jest parzenie specyficznej herbaty, które poprawnie może przeprowadzić wyłącznie istota o nieskalanym sercu. Niedługo po tym zdarzeniu, Zamasu wchodzi w kilka drobnych konfliktów słownych ze swoim mistrzem, nie może zaakceptować tego, że Gowasu nie ma zamiaru niszczyć zła, które otacza wszechświaty. Jest zdania, że powinna przeważać sprawiedliwość, mimo że jego mistrz tłumaczy mu, że powinna być zachowana równowaga, ten nie jest pewien jego słów. Gowasu zabiera go do pewnego pomieszczenia. Jest w całości białe, a przed nimi są tysiące szuflad. Jedną z nich wysuwa Gowasu, i wyjmuje z niej niewielkie pudełko. Wyjmuje z niego Pierścień Czasu, i udaje się ze swoim podopiecznym na planetę Barbaria. Jest to słabo rozwinięta planeta, na której panują czasy porównywalne z ziemskimi czasami prehistorycznymi. Między mieszkańcami dochodzi do barbarzyńskich sporów, co denerwuje Zamasu. Gowasu przenosi się z uczniem ok.1000 lat w przód. Na planecie niewiele się zmieniło, co nie utwierdziło tezy Gowasu. Ponadto jeden z mieszkańców zaatakował Zamasu. Ten z łatwością odparł atak, przecinając go w pół. Gowasu skarcił go za to, gdyż zmienił historię, i tłumaczy mu, że może to osoba zabita przez Zamasu, mogła zmienić przyszłość tej planety. Młody Shinjianin nie przejmuje się tym jednak. Od tego czasu, jego myśl o sprawiedliwości powiększyła się. Mniej więcej w tym czasie zrozumiał, że trzeba zacząć działać. Obmyślił więc plan, według którego zabije Gowasu, skradnie pierścień czasu i wymierzy własną sprawiedliwość. Niestety, jego plan został przewidziany przez Whisa i Beerusa. Dotarli na miejsce, jednak nie mogli go od razu zniszczyć. Nie mieli powodów. Gowasu otrzymał od nich skromny podarunek w postaci słodyczy i herbaty. Gdy zostali sami, Gowasu chciał poczęstować Zamasu, jednak ten odmówił. Wstał i udał że się oddala. Stanął tuż za swoim mistrzem, który beztrosko popijał swój napój niczego nieświadomy. Tymczasem Zamasu użył swojej techniki miecza świetlnego. Wymierzył cios. Whis jednak cofnął czas, i uchronił Gowasu, nakładając na rękę Zamasu rękawicę kuchenną. Wrócili na miejsce. W czasie gdy Zamasu chciał wytłumaczyć cios w szyję swojemu Mistrzowi, sami przybyli, a Whis przeciął rękawicę. Wyłonił się spod niej miecz, którego zdezorientowany Zamasu zapomniał wyłączyć. Hakaishin i jego asystent opowiedzieli Gowasu historię Zamasu, i to czego jego alternatywna wersja dokonała w przyszłości. Stary Kaioshin nie dowierzał ich słowom . Tymczasem Zamasu nie odpowiadał przez dłuższy czas. Wtem Gokū zaczął mówić mu o tym, iż przez niego cały świat Trunksa uległ upadkowi. Zamasu próbował zabić Saiyanina, jednak jego cios zatrzymał Beerus. Wykręcił mu rękę, i zastosował technikę zniszczenia. Młodego Kaiō otoczyła fioletowa aura, i po chwili zaczął znikać, od głowy aż po stopy. To był koniec Shinjianina.

    CiekawostkiEdytuj

    • Zamasu nie darzy ludzkości zaufaniem[6].
    • Beerus i Whis znają Zamasu, ponieważ to oni czują jego ki w Blacku.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Informacja zostaje ujawniona w szesnastym rozdziale DBS.
    2. Postać pojawia się w zapowiedzi następnego odcinka.
    3. 3,0 3,1 21 czerwca 2016 na łamach sierpniowego wydania magazynu V-Jump opublikowano pierwsze wzmianki o nowej postaci. Zdradzono imię, załączono zdjęcie, zadano pytanie o strój postaci, który przypomina Kaiōshina, oraz o tożsamość Zamasu, ujawniono aktora, który podłożył pod postać głos. Promowano również Zamasu w taki sposób, jakby miał być jedną z głównych postaci w sadze Trunksa z przyszłości.
    4. Wśród fanów istnieją domysły, że Zamasu jest uczniem Kaiōshina Dziesiątego Wszechświata i to ten Kaiōshin przygotowuje go do przyszłej roli Kaiōshina, jednak nie ma na ten temat informacji pochodzącej z oficjalnych źródeł.
    5. Opierając się na opisie 53 odcinka DBS pochodzącym z japońskiej gazety z programem telewizyjnym można hipotetycznie założyć, że Zamasu ma zostać następcą Kaiōshin Dziesiątego Wszechświata.
    6. 6,0 6,1 6,2 Opis 53 odcinka DBS pochodzący z japońskiej gazety z programem telewizyjnym.
    7. Zapowiedź 53 odcinka DBS.

    Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zamasu

    • Zamasu, Zamasu i tysiąc innych Zielonków

      35 wiadomości
      • @Vegeta391 Tam było, że Trunks mówił, że zniszczenie embrionu Cella w tym wymiarze ma sens, żeby się nie rozwinął. Tymczasem ...
      • @Viola, tak, przyjmując popularne teorie „działania podróży w czasie” tak. W DB jest jednak inaczej. To, że w jednej linii czaso...

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki