FANDOM

Bash.jpg

Basho Wachlarz

Wachlarz z włókna z bananowca (jap. 芭蕉扇) – wachlarz zrobiony z surowca pozyskiwanego z bananowca musa basjoo.

Jedno machnięcie wachlarza powodowało wiatr, dwa - deszcz, a trzy razy - tornada. Miał on ugasić pożar na Górze Frypan. Początkowo wachlarz był w posiadaniu Genialnego Żółwia, jednak ten gdzieś go zapodział i usłyszawszy, że chodzi o zamek Gyū Maō, sam postanowił pomóc. Udało mu się ugasić pożar za pomocą techniki Kamehame-Ha. Po latach, w trakcie przygotowań do ślubu Son Gokū i Chichi , wulkan pod zamkiem znowu się przebudził a wraz z tym powrócił pożar. Son próbował ugasić ogień, tak jak poprzednio Żółwi Pustelnik, za pomocą techniki Kamehame-Ha, jednak okazało się to nieskuteczne i wraz z Chichi wyruszył na poszukiwanie wachlarza Bashō. Na swojej drodze spotykają staruszkę Hakkake, która podsówa Sonowi pomysł ugaszenia pożaru za pomocą lodu z pobliskiej góry. W trakcie gdy Son Gokū próbuje zdobyć lód Chichi stara się udowodnić staruszce Hakkake i sobie samej, że będzie dobrą żoną dla Sona wykonując zadania postawione jej przez staruszkę. W trakcie jednego z nich - sprzątania lasu - odnajduje magiczny wachlarz Bashō, z którego pomocą gaszą pożar na Górze Frypan i ratują uwięzionego w zamku "Szatanusa".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki