Fandom

Dragon Ball Wiki

Wūlóng

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wūlóng
120px-OolongFrustrated.DB.png
烏龍
(烏龍, ウーロン)
Wūlóng
(Ūron)
Imię w anime
  • Zły
  • Świński Ryjek
  • Imię w mandze Ulong
    Inne imiona Oolong
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze DB, rozdział #005
    Debiut w anime DB, odcinek #003[1]
    Występuje LogoDB.png LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
    Rasa Ziemianin
    Zginął 1. Kiedy Majin Bū zamienił go w czekoladę i zjadł.
    2. Kiedy Złoty Freezer wysadził Ziemię.
    Pochodzenie Ziemia
    Miejsce zamieszkania Ziemia (Kame House)
    Poziom bojowy 10 [j][2]
    Głos Naoki Tatsuta
    Waga 32 [kg]
    Wzrost 121 [cm]
    Znaczenie imienia „烏龍 wūlóng” pochodzi od „烏龍茶, wūlóngchá”, gatunku chińskiej herbaty. Dosłowne tłumaczenie tego złożenia to „herbata czarnego smoka”.
    Pokrewieństwa
  • Muten Rōshi (przyjaciel)
  • Umigame (przyjaciel)
  • Son Gokū (przyjaciel)
  • Bulma (przyjaciółka)
  • Pǔěr (przyjaciel, rywal)
  • Yamcha (przyjaciel)
  • Kulilin (przyjaciel)
  • Wūlóng[5] (chiń. 烏龍 [Wūlóng], jap. 烏龍, ウーロン [Ūron], pl. w anime Zły[3], Świński Ryjek[4], pl. w mandze Ulong, fr. Oolong, ang. Oolong)Ziemianin, niewielkich rozmiarów zantropomorfizowany prosiak.

    ZdolnośćEdytuj

    Wūlóng, a wraz z nim Pǔěr, należy do grupy ziemskich istot, które posiadają zdolność transformacji. Wystarczy, że wyobrazi sobie, w co chce się przemienić, i od razu przybiera daną postać. Maksymalny czas trwania takiej metamorfozy to 5 minut, po których Wūlóng zmuszony jest odpocząć 1 minutę. Kiedy prosiak zmienia postać, jego siła nie ulega zmianie.

    HistoriaEdytuj

    Do momentu, kiedy Wūlóng spotkał na swej drodze Bulmę i Son Gokū, prosiak parał się terroryzowaniem małych wsi. Porywał z nich młode dziewczęta, którym później zapewniał luksusowy byt w swoim pałacu. Siłą przeciągnięty na stronę dobra, prosiak wyruszył wraz z Sonem i Bulmą na poszukiwanie smoczych kul.

    Jego jedynym kolegą z czasów dzieciństwa jest Pǔěr, którego to Wūlóng prześladował, gdy obaj chodzili do przedszkola.

    Wūlóng'a cechuje straszne tchórzostwo, on sam tłumaczy to w taki sposób, że „jest uczulony na niebezpieczeństwo”[potrzebne źródło]. W ekstremalnych warunkach miewa rewelacyjne pomysły i potrafi zachować zimną krew. Żeby przeszkodzić Pilafowi w wypowiedzeniu życzenia władzy nad światem, pierwszy poprosił Shén Lóng'a o damskie majteczki (to był pierwsze, co mu przyszło do głowy). Później zamieszkał z Bulmą, Pǔěrem i Yamuchą w gł. siedzibie Capsule Corporation, a następnie przeprowadził się do Kame House. Przez pewien etap pierwszej serii Dragon Balla Wūlóng był postacią pierwszoplanową, jednak prędko został wycofany do rangi postaci epizodycznej. W Dragon Ball Z i Dragon Ball GT u boku Żółwiego Pustelnika odgrywa już tylko rolę postaci komediowej.

    CiekawostkiEdytuj

    • Wūlóng boi się ciemności.
    • Prosiak uwielbia lody pistacjowe.
    • Jego ulubionymi zajęciami jest podglądanie pięknych kobiet i czytanie sprośnych komiksów.
    • Prosiak posiada bardzo liczną rodzinę.
    • Postać Wūlóng'a wzorowana jest na Zhūbājiè, świniokształtnej postaci z chińskiej legendy Wędrówka na Zachód.
    • Kiedy Wūlóng pojawia się po raz pierwszy, ubrany jest w strój Hunwejbinów, tzw. Czerwonej Gwardii, chińskiej komunistycznej milicji młodzieżowej z lat 1966-1968.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Wūlóng pojawia się w zapowiedzi następnego odcinka.
    2. Pomiar wykonany w filmie kinowym Dragon Ball Z: Wielkie starcie o całą Ziemię.
    3. W tłumaczeniu Saga Studio dla telewizji RTL7 tak nazywali go mieszkańcy wsi, z której porywał młode dziewczęta.
    4. Imię bohatera, jakie nadano mu w tłumaczeniu RTL7.
    5. Imię to wymawia się z jeżyka chińskiego w sposób zbliżony do wyrażonego w MAF /u:lo:ŋ/, to jest przez długą samogłoskę „u” w miejscu inicjalnym, sylabę „lo” z również długim „o”, przez nieme „g” i z miękkim „n” na końcu. Należy zwrócić uwagę, że przy deklinacji, z uwagi na niewymawiany znak, zasady poprawności języka polskiego mówią o używaniu apostrofu, tj. w dopełniaczu Wūlóng'a, w celownik Wūlóng'owi itd.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki