Fandom

Dragon Ball Wiki

Videl

1264strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja6 Udostępnij
Videl
Videl2.png
ビーデル
Bīderu
Imię w anime Widel
Imię w mandze Videl
Płeć Kobieta
Debiut w mandze DB, rozdział #422
Debiut w anime DBZ, odcinek #200
Występuje LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
Rasa Ziemianka
Data urodzin Rok 756
Zginęła 1. Została zjedzona przez Majin Bū.

2. Zginęła, kiedy Złoty Freezer wysadził Ziemię.

Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Poziom bojowy ~18 000 [j][potrzebne źródło]
Głos Yūko Minaguchi
Waga 47 kg
Wzrost 155 cm
Znaczenie imienia „Videl” jest anagramem angielskiego słowa „devil”, czyli „diabeł”.
Pokrewieństwa
  • Mr Satan (ojciec)
  • Son Gohan (mąż)
  • Pan (córka)
  • Gokū Jr (prawnuk)
  • Goten (szwagier)
  • Chichi (teściowa)
  • Gokū (teść)
  • Gyū Maō (prateść)
  • Son Gohan z przyszłości (mąż z alternatywnej przyszłości)
  • Chichi z przyszłości (teściowa z alternatywnej przyszłości)
  • Son Gokū z przyszłości (teść z alternatywnej przyszłości)
  • Gyū Maō z przyszłości (prateść z alternatywnej przyszłości)
  • Videl (jap. ビーデル [Bīderu], pl. w anime Widel, pl. w mandze Videl, fr. Videl, ang. Videl)Ziemianka, żona starszego syna Son Gokū, Son Gohana, matka Pan i córka Mr. Satana.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Videl chodzi do Orange Star High School w Satan City, to właśnie tam poznała Gohana, uczęszczając z nim do jednej klasy. Kiedy rozszyfrowała tajemnicę młodego Saiyanina, fakt, że to on jest Great Saiyamanem, zagroziła, że wyjawi sekret, jeśli chłopak nie weźmie udziału w nadchodzącym Tenka-ichi Budōkai. Zmusiła wojownika, żeby nauczył ją latać i podszkolił w sztukach walki.
    Videl2.PNG

    Videl z długimi włosami

    W miarę znajomości oboje zakochali się w sobie, nie wyjawiając uczuć. Dzięki cholerycznemu charakterowi Videl i uległej osobowości Gohana stworzyli bardzo dobraną parę[potrzebne źródło].

    Sukcesy sportoweEdytuj

    Videl brała udział w Tenka-ichi Budōkai 24, gdzie wygrała sekcję młodzików oraz w Tenka-ichi Budōkai 25, na którym przegrała w pierwszej walce finałów dorosłych.

    Lata po pokonaniu BūEdytuj

    Po wydarzeniach związanych z Majin Bū razem z Gohanem stworzyli team superbohaterów w Satan City. Po pewnym czasie Videl wyszła za młodzieńca. W niespełna rok po ślubie urodziła córeczkę Pan, która już jako trzylatka wykazywała talent w dziedzinie sztuk walki. Dziewczyna była zresztą ulubienicą dwóch słynnych dziadków.

    Dragon Ball GTEdytuj

    Videl GT.jpg

    Videl w Dragon Ball GT

    Tutaj nie odgrywała ważnej roli, prócz opiekowania się jednej z głównych bohaterów, Pan. Videl zostaje też opanowana przez Baby'ego i atakuje Gokū. W Sadze Super 17 Videl chce razem z Chichi walczyć z Super 17. Kobieta leci na pole walki niosąc Chichi. Podczas walki ze Złymi Smokami zabiera swojego ojca w bezpieczne miejsce, skąd ogląda walkę.

    Dragon Ball SuperEdytuj

    Mieszka z Gohanem w domu zakupionym przez Mr Satana. Podczas przyjęcia urodzinowego Bulmy informuje wszystkich o swojej ciąży. Bierze udział w przekazaniu Gokū energii czystego serca Pan. Kobieta ogląda walki podczas turnieju Champy. Po nim towarzyszy Gohanowi podczas rozmów o awansie, po których oboje wracają do domu. Videl poznaje Trunksa z przyszłości, prosi o pomoc w gotowaniu, po kolacji żegna się z gościem. Kobieta ogląda turniej baseballowy pomiędzy drużynami reprezentującymi 6 i 7 wszechświat. Videl pokazuje Gohanowi reklamę filmu o Great Saiyamanie. Na miejscu planu filmowego kobieta odrzuca komplementy Barry'ego Kahna i nie chce jego autografu. Prosi też ojca by nie mówił ekipie filmowej, że to Gohan jest prawdziwym Great Saiyamanem. Videl jest obecna podczas nagrywania filmu, w którym kaskaderem zostaje jej mąż. Gdy Gohan wraca do domu, Videl chce podać mu śniadanie, ale pojawia się Barry Kahn ze zdjęciami Gohana i Cocoa Amaguri. Kobieta nie wierzy w zdradę męża. Kiedy opanowany przez Watagasha Barry wraca obezwładnia ją i porywa Pan. Videl odnajduje córkę i bierze ja na ręce. Kobieta ogląda walkę męża i Barrym. Videl wierzy w zwycięstwo Gohana, który ma wygrywa ze względu na Pan. Kiedy zostaje wyrzucony w kosmos matka i córka wołają go, co powoduje przemianę w SSJ i pokonanie Watagasha. Potem cała rodzina Son ogląda w kinie film o Great Saiyamanie i po seansie rozmawiają o filmie. Videl namawia Gohana do posłuchania ojca i wzięcia udziału w turnieju mocy.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki