FANDOM

Vegetto (jap. ベジット [Bejitto], pl. w anime VeGo) – efekt fuzji Gokū i Vegety za pomocą kolczyków potara. Najsilniejsza postać w mandze i serialu DBZ oraz jedna z najsilniejszych w całym uniwersum Dragon Balla.

Vegetto powstał, aby zwyciężyć Majin Bū. Walczył z demonem po zaabsorbowaniu przezeń Gohana. Dał się pochłonąć Majinowi i w żołądku potwora rozdzielił się z powrotem na dwóch wojowników. Teoretycznie fuzja miała być wieczna i nierozerwalna[2]. W Dragon Ball Super wojownicy łączą się kolejny raz do walki ze Scalonym Zamasu. Tam też okazuje się, że fuzja jest wieczna tylko dla bogów, śmiertelnicy mogą być połączeni tylko przez godzinę[3], jednak Vegetto istniał tam tylko przez kilka minut, prawdopodobnie dlatego, że zużył całą energię w walce, co spowodowało przedwczesny rozpad fuzji. Do czasu pojawienia się tej postaci w DBS wśród fanów najpopularniejsze było stwierdzenie, że rozpad fuzji w DBZ spowodowały niezwykłe warunki w ciele Majin Bū.

Wygląd zewnętrznyEdytuj

Poza charakterystyczną fryzurą Vegety, Vegetto odziedziczył urodę po Gokū. Jest tego samego wzrostu i ma te same rysy twarzy z drobnymi szczegółami wskazującymi na wkład Vegety w powstanie tej postaci (jak chociażby gęstsze brwi). Strój to połączenie ubiorów obu mężczyzn. Pod spodem Vegetto ma założony pomarańczowe dōgi Gokū, natomiast wierzch to niebieski kombinezon Vegety, oprócz tego Vegetto nosi rękawice i buty księcia Saiyan.

OsobowośćEdytuj

Vegetto odziedziczył lwią część charakteru po Vegecie. Jest zuchwały, pewny siebie, pyszałkowaty. Traktuje swojego przeciwnika w lekceważący sposób. Walkę z Bū postrzega jako dobrą zabawę i możliwość zaprezentowania swojej przewagi. Jednak w przeciwieństwie do swojej „książęcej połówki”, Vegetto nie jest lekkomyślny. Ciągłe, chłodne analizowanie posunięć przeciwnika i wyznaczanie granicy, do jakiej może się posunąć w „zabawie”, to cechy, które dołożył od siebie Gokū.

Biografia Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

Vegetto jest efektem połączenia Gokū i Vegety poprzez użycie kolczyków potara. Staje do walki z Bū. Początkowo, bezsprzecznie przechylał szalę zwycięstwa na swoją stronę. Nie tylko wymierzał różowemu demonowi masę potężnych ciosów oraz kopnięć, ale również - dzięki połączeniu dwóch znakomitych wojowników - nie musiał nawet przemieniać się w Super Saiyanina, by doskonale bawić się podczas walki. Mógł zrobić to oczywiście znacznie wcześniej, ale to co dodał Vegeta do tego potężnego indywiduum, to charakterystyczna chęć zabawy z oponentem, dopóki posiada się zauważalną przewagę. Rzecz jasna, takie zachowanie bardzo denerwowało Bū - przeciwnik po prostu ignorował jego niezwykłą moc. Pod wpływem złości, potwór stał się na tyle groźny, że Vegetto został zmuszony do przejścia na stadium SSJ.

Vegetto SSJ

Vegetto SSJ

Podczas tej walki, obydwaj wojownicy zademonstrowali doskonałe i niewiarygodne umiejętności walki. Używając techniki ki no tsurugi, połączenie Saiyan przecięło demona na dwie części. Wtedy wpadł on na pomysł „wejścia” w postać fuzyjną. Masa mięśniowa Vegetto powiększyła się niewyobrażalnie - aby pozbyć się rywala, który postanowił się skryć w jego ciele, najpierw zwiększył poziom swojej mocy, zaś później wycelował we własne kończyny. Wtedy demon zdecydował się opuścić jego wnętrze. Po tym zagraniu, Bū otrzymał wyjątkową lekcję walki w zwarciu i został dobity uderzeniem z łokcia. Zniszczył również duchy Kamikadze, które Bū stworzył dzięki wchłonięciu Gotenksa.

Saiyanin prowadził, dopóki gumowy potworek nie wpadł na kolejny, jakże błyskotliwy pomysł - zamienił swojego oponenta w cukierek. Nie wziął pod uwagę tego, że czekoladowa kuleczka okaże się jeszcze gorszym przeciwnikiem od zuchwałego połączenia dwóch potężnych wojowników. Majin rezygnuje z tego pomysłu. Ostatecznie - lecz z wielkimi trudnościami - wchłania Vegetto, przygotowując uprzednio zasadzkę. Mimo to, postać fuzyjna jeszcze przez chwilę rezyduje w ciele Bū. Po wyłączeniu bariery ochronnej, którą otoczył swoje ciało podczas wchłaniania, następuje rozdzielenie rzekomo trwałej fuzji Gokū i Vegety - to koniec najpotężniejszego indywiduum we wszechświecie.

Dragon Ball Super Edytuj

Saga Trunksa z przyszłości Edytuj

Anime Edytuj

Gokū i Vegeta ponownie się scalają w celu pokonania Scalonego Zamasu. Vegetto natychmiast zamienia się w Super Saiyanina Blue w celu zwalczenia niezniszczalnego Boga i zatrzymania go raz na zawsze. Niestety fuzja nie przetrwała jednej godziny, w wyniku wyczerpania mocy, która miała ją podtrzymywać. Prawdopodobnie wyczerpanie energii nastąpiło w wyniku użycia Final Kamehame-Ha.

Manga Edytuj

Skala Ataku Vegetto

Potęga Ataku Vegetto

Ponownie pojawia się kilka lat po bitwie z Majin Bu, tym razem inicjatorem fuzji był Vegeta. Od razu po „narodzinach” Vegetto wypuścił ze swojej lewej ręki potężny słup energii który pozbawił Scalonego Zamasu ręki - Upadły Bóg dopiero po chwili zorientował się co się stało, a na jego twarzy na przemian malowało się przerażenie i zaskoczenie.
Vegetto i Vegetto Blue Manga

Vegetto i Vegetto Blue

Następnie stanął naprzeciw Scalony Zamasu szybko się przedstawił oraz poinformował że fuzje potara trwają tylko godzinę. Tuż po tej krótkiej przemowie zjadł ostatnią fasolkę Senzu i przemienił się w Super Saiyanina Blue – Przemiana wywołała ogromne przerażenie na twarzy Zamasu, po transformacji Vegetto z uśmiechem dodał, że nie da mu czasu na regenerację - Walka rozpoczęła się na dobre. Vegetto samą energią wystrzelona z lewej ręki odepchnął przeciwnika, następnie szybko do niego doskoczył i wyprowadził serię ciosów pięściami, kombinację zakończył jednym potężnym ciosem prawą ręką który wbił Scalonego Zamasu w ziemię. W powstały krater wrzucił kulę energii. - Całość skwitował szyderczymi tekstami w kierunku upadłego Boga.
Vegetto odcina ręce Zamasu

Vegetto odcina ręce Zamasu.

Zdesperowany Scalony Zamasu wpadł na pomysł aby się podkopać i zaatakować od dołu. Złapał Vegetto za nogi i próbował nim rzucić, lecz nim zdążył się zorientować, saiyanin odciął mu obie ręce Ki no tsurugi. Vegetto ponownie wyśmiał Scalonego Zamasu, po czym natychmiast zaatakował kolejną serią ciosów nie dając przeciwnikowi szans na zregenerowanie, całość zakończył potężnym kopnięciem które wybiło upadłego Boga w powietrze. Następnie natychmiast po zakończeniu kombinacji, zaczął kumulować energię do wykonania Final Kamehame-Ha – W tym momencie jego moc prawdopodobnie przewyższała nawet tę Beerusa.[4]

Przerażony Zamasu stworzył Kattchin Kō i rzucił w kierunku Vegetto - Jednak w tym momencie fuzja się rozpadał, a Kattchin Kō trafiło Goku i Vegete.

Super Dragon Ball Heroes Edytuj

Saga Więziennej Planety Edytuj

Gokū i Vegeta scalają się za pomocą pary potar. Vegetto przemienia się w Super Saiyanina Blue i leci w stronę Cumbera. Vegetto ratuje Trunksa i atakuje Cumbera. Udaje mu się odeprzeć pierwszy atak. Na drugi atak przeciwnika odpowiada Kaiō-kenem, na trzeci Final Kamehame-Hą. W końcu fuzja się rozpada. Gokū i Vegeta scalają się ponownie, ale znów fuzja się rozpada.

Formy i transformacje Edytuj

Vegetto (1)

Bazowa forma Edytuj

Bazowa postać przyjęta tuż po zwieńczeniu scalenia. Jego ubranie jest wyraźną mieszanką strojów obydwu wojowników. Niewyobrażalny skok mocy był od razu wyczuwalny. Początkowo prowadził w starciu z Bū, lecz ostatecznie kiedy przeciwnik stał się zbyt niebezpieczny - przybrał kolejną postać, charakterystyczną dla Saiyan. Tą formę przybiera też po scaleniu w Dragon Ball Super.

Super Vegetto Edytuj

Supa Bejitto
Vegetto w formie Super Saiyanina. Zyskał złotą, pełną wyładowań ki aurę, jego sterczące włosy zmieniły kolor na złoty, tęczówki i źrenice przybrały barwę seledynową. Wojownik wyzwolił znacznie większą siłę niż w swoim bazowym stadium. Doskonale radził sobie z Bū, dając mu naprawdę poważną lekcję pokory.
Super vegetto

Super Vegetto - Bū

Super Vegetto-Bū Edytuj

Jest to co prawda chwilowa forma, nie wchodząca w skład tych, których Vegetto mógłby używać, lecz warto o niej wspomnieć. Po tym, gdy Majin Bū przeniknął do wnętrza Vegetto, jego ciało stało się znacznie bardziej muskularne, masa mięśniowa wzrosła przynajmniej czterokrotnie. Saiyanin szybko pozbył się niechcianego gościa, poprzez zwiększenie swojego poziomu mocy i uderzanie we własne kończyny.

Vegetto-cukierek Edytuj

Veegetto zamieniony w cukierek (1)
Forma ta powstała, gdy Super Majin Bū zamienił Vegetto w cukierka. Vegetto w tej formie mógł się poruszać, a jego zaletą było to że jest bardzo mały a zarazem bardzo szybki. Bez problemu atakował Majina Bū, który nie potrafił się obronić, ze względu na rozmiar. Forma znikła, gdy Super Majin Bū go połknął.
Vegetto Blue

Vegetto Blue Edytuj

Po raz pierwszy pojawił się w serii Dragon Ball Super. Dzięki Gokū i Vegecie, którzy opanowali poziom Super Saiyanin Blue, Vegetto również kontroluje tę formę. W tym stanie walczy z nieśmiertelnym Scalonym Zamasu. Walczył bardzo dobrze, miał przewagę nad Shinjaninem i być może gdyby nie rozłączenie, pokonałby przeciwnika, jednak tuż przed zadaniem ostatniego ciosu, fuzja – prawdopodobnie z powodu wyczerpania mocy – rozpadła się.

Vegetto (5) (SDBH, odc. 003)

Super Saiyanin Blue: Kaiō-ken Edytuj

Vegetto osiągną tę formę w Super Dragon Ball Heroes, podczas walki z Cumberem.

Techniki Edytuj

  • Technika latania - umiejętność pozwalająca unosić się w powietrzu przy użyciu energii ki. 
  • Kikōha - podstawowa technika broni energetycznej.
  • Kiai-Hō - technika pozwalająca odepchnąć przeciwnika.
  • Laserowy strzał z placów - Vegetto z palców u jednej ręki tworzy lasery.
  • Ki no tsurugi - promień energii wystrzeliwanej z dłoni w formie ostrza. Służy do przebijania przeciwnika bądź po prostu wymierzenia mu cięcia. Podczas walki ze zwykłym przeciwnikiem atak ten zapewne byłby śmiertelny, w przypadku Bū technika posłużyła jednak jedynie do poniżenia demona przez Vegetto. Używa ponownie tego ataku w walce ze Scalonym Zamasu, gdzie powstrzymuje w ten sposób wroga przed zadaniem ciosu.
  • Final Kamehame-Ha - efekt połączenia Kamehame-Ha i Final Flasha. Szybka, a zarazem niewiarygodnie potężna technika. Promień fali uderzeniowej ma żółty kolor, jednak w formie SSJ Blue promień stał się niebieski i otaczała go żółta aura.
  • Big Bang Flash - to połączenie Big Bang Attack z Final Flashem, Vegetto użył tej techniki podczas walki z Super Buu . Vegetto kiedy przygotowuje ten atak wyciąga jedną rękę w której ładuje się niewielka kula energii , następnie kiedy technika się naładuję to z tej samej ręki zostaje wystrzelony wielki niebieski promień energii.
  • Teleportacja - umiejętność pozwalająca na natychmiastowe przemieszczenie się w miejsce, gdzie znajduje się wybrana przez użytkownika osoba.

Siła Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Pojedynki Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

  • Vegetto (Bazowa forma/Super Saiyanin/Cukierek) kontra Super Majin Bū (po wchłonięciu Gohana).

Dragon Ball Super Edytuj

  • Vegetto (Super Saiyanin Blue) kontra Scalony Zamasu.(Anime)
  • Vegetto (Bazowa forma/Super Saiyanin Blue) kontra Scalony Zamasu. (Manga)

Super Dragon Ball Heroes Edytuj

  • Vegetto (Super Saiyanin Blue/Super Saiyanin Blue: Kaiō-ken) kontra Cumber.

Występ w grach Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Ciekawostki Edytuj

  • Ubranie Vegetto w Dragon Ball Z było połączeniem ówczesnych ubrań Gokū i Vegety. W Dragon Ball Super ma on identyczne ubranie, pomimo, że Vegeta nosi inne ubranie niż w czasie walki z Bū.
  • Imię Vegetto pochodzi z połączenia imion Vegeta i Kakarotto.
  • Vegetto nazywa Gokū "Kakarotto" jak Vegeta. Może to świadczyć o dominacji księcia Saiyan w tej fuzji.
  • Vegetto w przeciwieństwie do innych fuzji dokonanych za pomocą kolczyków potara nie ma jednego głosu. Kiedy przemawia słychać jednocześnie głos Gokū i Vegety. Najpewniej jest to spowodowane tym, że nie jest to fuzja bogów, gdyż identycznie ma się sprawa w przypadku Kafli.
  • Rō Kaiōshin zapewniał, że fuzja ma być na zawsze, jednak rozpadła się, kiedy wojownik dostał się do ciała Bū. Wśród fanów najpopularniejsza była teoria, że to warunki w ciele demona spowodowały rozpad fuzji. W Dragon Ball Super jest jednak wyjaśnione, że tylko bogowie nie mają limitu - śmiertelnicy mogą być połączeni przez maksymalnie godzinę. Możliwe, że Kaiōshini dowiedzieli się o tej wadzie po tym, jak Rō Kaiōshin został zamknięty, stąd też o niej nie wiedział.
  • Pomimo, że fuzja miała trwać godzinę, to jednak w walce ze Scalonym Zamasu trwała ona znacznie krócej. Stało się to z powodu wyczerpania mocy, która ją podtrzymuje, co stwierdził Gowasu.
  • Teoretycznie Vegetto jest półżywy w walce z Bū, gdyż jest fuzją żywego Gokū i martwego Vegety. Nie posiada jednak aureoli.
  • Rō Kaiōshin twierdził, że po fuzji nie będzie potrzeby zmiany w Super Saiyanina by pokonać Bū. W mandze jednak wojownik od razu po fuzji dokonał transformacji. Różnica wystąpiła w anime - tam Vegetto walczył z Bū w formie bazowej i radził sobie bardzo dobrze, a nawet zdawał się przewyższać Bū.
  • W Drugim odcinku Super Dragon Ball Heroes, Vegetto odblokowuje Super Saiyanin Blue: Kaiō-ken.
  • Jego potęga jest równa odpowiednikowi z tańca fuzyjnego - Gogecie.[5]

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Debiut Vegetto w Weekly Shonen Jump
  2. Zapewniał o tym Rō Kaiōshin, bowiem taka jest właściwość kolczyków potara.
  3. Poinformował o tym Gowasu, tuż przed tym, jak wojownicy połączyli się do walki ze Scalonym Zamasu.
  4. Sugeruje to Wschodni Kaiōshin, w 23 rozdziale mangi Dragon Ball Super
  5. Informacja z drugiego numeru Weekly Shonen Jump 2019