Fandom

Dragon Ball Wiki

Uranai Baba

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Uranai Baba
Uranai Baba dbs.png
占いババ
Uranai Baba
Imię w anime Baba Gula
Imię w mandze Wróżka Jaga
Inne imiona Gruszka Jaga[1]
Płeć Kobieta
Debiut w mandze DB, rozdział #098
Debiut w anime DB, odcinek #061
Występuje LogoDB.pngLogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
Rasa Ziemianka
Data urodzin Przed rokiem 250
Zginął 1. Została zjedzona przez Majin Bū.
2. Zginęła wraz z wybuchem planety, kiedy Złoty Freezer uszkodził jądro Ziemi.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Pałac Uranai Baby
Głos
  • Jumpē Takiguchi[2]
  • Mayumi Tanaka[3]
  • Znaczenie imienia „Uranai baba” – „占い, uranai” to po japońsku „wróżba” lub „wróżenie”, „ババ, baba” pochodzi od japońskiego „婆, baba”, czyli „staruszka”.
    Pokrewieństwa
  • Muten Rōshi (brat)
  • Son Gohan (sługa)
  • Służący duszek (sługa)
  • Suke (sługa)
  • Mira (sługa)
  • Dracula Man (sługa)
  • Akkuman (sługa)
  • Uranai Baba (pl. w anime Uranai Baba, pl. w mandze Baba Gula, fr. Baba la voyante, Mamie voyante, ang. Fortunetelle Baba) – najstarsza znana czytelnikowi DB żyjąca Ziemianka, starsza siostra Żółwiego Pustelnika, kobieta o zdolnościach jasnowidzenia, skąpa i dużo licząca sobie za swoje usługi staruszka. Pracuje jako wróżka oraz łącznik świata żywych ze światem umarłych.

    Uranai Baba zostaje czytelnikowi przedstawiona, gdy, skierowani przez Żółwiego Pustelnika po odpowiedz na pytanie, gdzie znajduje się ostatnia smocza kula, Son Gokū i jego przyjaciele przychodzą do jej pałacu skorzystać z usług wróżki. Okazuje się, że za wróżenie Uranai Baba bierze 10 milionów zeni każdorazowo. Yǐnchá, Pǔěr, Upa, Bulma, Kurilín i Gokū nie dysponują podówczas taką sumą, jednak Baba daje drugą opcję zapłaty. Jeśli śmiałkowie pokonają jej pięciu wojowników, poda im odpowiedź za darmo. Po pokonaniu owych wojowników wróżka jasnowidzi dla Sona, a Saiyanin rusza w miejsce, w którym znajduje się ostatnia smocza kula. W dalszej części serii Uranai Baba pojawia się epizodycznie: pomaga Gokū wrócić do świata żywych; służy jaką przekaźnik informacji pomiędzy Sonem a światem żywych; za pośrednictwem swojej kryształowej kuli umożliwia swojemu bratu i reszcie jego przyjaciół oglądanie starcia z Nappą i Vegetą, jak również pokazuje Chichi i Gyū Maō przebieg Cell Game.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. W polskim przekładzie mangi JPFu nie dosłyszawszy, przez pomyłkę Son Gokū nazywa tak staruszkę.
    2. DB i DBZ.
    3. DBZ, DB Kai.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki