Fandom

Dragon Ball Wiki

Tsufulianie

1199stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Tsufulianie
Tsufulianie walczący z Saiyanami (1).jpg
ツフル人
Tsufuru-jin
Miejsce zamieszkania Zaświaty
Tsuful (dawniej)
Przeciętny wzrost przedstawicieli rasy Około 70 cm
Dieta Nieznana, prawdopodobnie zbliżona do ludzkiej.
Poziom intelektualny Wyższy niż homo sapiens sapiens.
Siła przeciętnego przedstawiciela rasy Prawdopodobnie około 50 [j].

Tsufulianie (jap. ツフル人 [Tsufuru-jin], pl. w anime Tafelsi, Tsufule, pl. w mandze ?, fr. Les Tsufuls, ang. The Tuffles) –  rasa zamieszkująca ongiś planetę Tsuful. Posiadają wysoce zaawansowaną technologię.

Etymologia nazwyEdytuj

Słowo „tsufulianin” jest adaptacją japońskiego „tsufuru-jin, ツフル人” do realiów języka polskiego. „Tsufuru” to anagram powstały z przestawienia sylab i zmianę iloczasu „rū, ルー” w japońskim słowie „furūtsu, フルーツ”, będącym zapożyczeniem od angielskiego „fruit”. Sufiks „-jin, 人” to japoński klasyfikator stosowany do dystynkcji przedstawicieli poszczególnych ras, narodowości, sam w sobie oznaczający „człowieka”. Nazwa „tsufulianin” może być traktowana jako kontrast do „saiyanin”, które pochodzi od słowa oznaczającego „warzywo”.

Wygląd i zdolnościEdytuj

Tsufulianie wyglądają tak, jak Ziemianie, z tą tylko różnicą, że jeden Ziemianin jest wielkości trzech Tsufulian.

Historia i wyginięcieEdytuj

Początki cywilizacji tsufuliańskiej nie są znane, wiadomo jednak, że przed nimi Tsuful zamieszkiwali Plantianie. Nie znamy także szczegółów pojawienia się Tsufulian na owej planecie i nie wiemy, czy są jej autochtonami czy raczej przyjezdnymi kosmitami.

Historia znana widzowi Dragon Ball Z zaczyna się na kilka lat przed pojawianiem się na Tsuful przybyszów o nieznanym pochodzeniu, rasy wojowników Saiyan. Do momentu przybycia statku kosmicznego pełnego prymitywnych, małpopodobnych istot, Tsufulianie żyli w pokoju i w harmonii. Jako lud uczciwy i dobroduszny, zaprosili Saiyan na swoją planetę i udzielili uchodźcom schronienia. Po osiedleniu się Saiyan na Tsuful, Tsufulianie podzielili planetę na dwie części: saiyańską i tsufuliańską.
Wojsko Tsufulian.jpg

Wojsko

Przez pewien czas te dwa rody mieszkały razem na tym samym ciele niebieskim, ignorując się na wzajem. Lecz w miarę postępu czasu, Tsufulianie zaczęli traktować Saiyan jak swoje sługi, jak niewolników. Saiyanom nie odpowiadało takie traktowanie, ponadto pragnęli planety tylko dla siebie. Jako że byli nacją niezwykle silnych wojowników, postanowili przejąć kontrolę nad Tsuful. Gospodarze bronili się dzielnie, los chciał, że walka toczyła się podczas pełni tsufulskiego księżyca i Saiyanie przyjęli postacie Ōzaru, a następnie doszczętnie wyniszczyli lud Tsufulian.
Tsufulianin.jpg

Tsufulianin zbliżenie

Przed kompletnym wybiciem tsufuliańscy naukowcy wysłali w kosmos cztery statki zawierające tsfuliańskie DNA w nadziei, że ktoś kiedyś przywróci ich lud do dawnej świetności. Prócz wcześniej wymienionych czterech statków ocalały także szczątki Doktora Raichiego, który, dzięki maszynie hachihyack, odrodził się i osiedlił się na planecie Mroku.

Najważniejsi przedstawicieleEdytuj

  • Doktor Raichi – genialny naukowiec, twórca teorii przetwarzania energii nienawiści kierowanej do Saiyan w broń przeciwko nim.
  • Baby – również naukowiec, mutant powstały z DNA króla Tsufulian.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki