Fandom

Dragon Ball Wiki

Tsūno

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Tsūno
Tsuno.jpg
ツーノ
(四つ目の長老)
Tsūno
(Yotsumeno chōrō)
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB, rozdział #259
Debiut w anime DBZ, odcinek #050
Występuje LogoDBZ.jpg
Rasa Nameczanin
Typ Nameczanina uzdrowiciel
Zginął 1. Zabił go Vegeta.
Pochodzenie Namek
Miejsce zamieszkania Raj[1]
Głos Naoki Tatsuta
Znaczenie imienia „ツーノ, tsūno” pochodzi od japońskiego „角, tsuno”, czyli „róg”, „poroże”. „四つ目の長老, yotsumeno chōrō” to po japońsku „czwarty starszy”.
Pokrewieństwa
  • Saichōrō (ojciec)
  • Mūri (starszy brat)
  • Nail, Cargo i Dende (młodsi bracia)
  • Tsuno (jap. ツーノ (四つ目の長老) [Tsūno (Yotsumeno choōrō)]) – jest czwartym najstarszym Nameczaninem żyjącym na Namek od momentu odrodzenia rasy po klęsce klimatycznej do inwazji Freezera. Tsuno jest także strażnikiem czwartej nameczańskiej smoczej kuli i jak każdy strażnik mędrcem.

    HistoriaEdytuj

    Tsuno, najprawdopodobniej trzecie co do starszeństwa dziecko Saichōrō, został mianowany przez ojca strażnikiem nameczańskiej Sì Xīng Qiú, smoczej kuli o czterech gwiazdach. Przeżył wiele spokojnych lat na Namek. W trakcie ekspansji planety przez Kosmiczną Organizację Handlu jego wioskę najechał Vegeta i w celu zdobycia smoczej kuli zabił wszystkich mieszkańców. Tsuno i jego wioskowi bracia nie zostali wskrzeszeni z resztą Nameczan podczas życzenia wypowiedzianego używając ziemskich smoczych kul, bowiem treść prośby traktowała o wskrzeszeniu ofiar Freezera, a nie Vegety. Nie wiadomo, czy w późniejszych czasach Nameczanie wskrzesili pozostały pobratymców, którzy padli ofiarą Vegety czy nie.

    PrzypisyEdytuj

    1. Uznawszy go za zmarłego i nigdy nie wskrzeszonego.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki