FANDOM

Tights
Things (2)
タイツ
Taitsu
Imię w anime Brak polskiej wersji.
Imię w mandze Brak polskiej wersji.
Płeć Kobieta
Debiut w mandze GPJ, rozdział #005
Debiut w anime DBS, odcinek #029
Występuje LogoJacoDragon Ball Super Logo
Rasa Ziemianka
Zginęła 1. Kiedy Majin Bū zabił wszystkich Ziemian.

2. Kiedy Freezer spowodował wybuch planety Ziemia.

Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Głos Hiromi Tsuru
Znaczenie imienia „Tights” to po angielsku „rajstopy”.
Pokrewieństwa
  • Profesor Brief (ojciec)
  • Pani Brief (matka)
  • Bulma (siostra)
  • Vegeta (szwagier)
  • Trunks (siostrzeniec)
  • Bra (siostrzenica)
  • Profesor Ōmori (przyjaciel)
  • Jaco (przyjaciel)
  • Katayude (przyjaciel)
  • Tights (jap. タイツ [Taitsu], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Tights, ang. Tights)Ziemianka, pisarka powieści science fiction, córka profesora Briefa, starsza siostra Bulmy.

    Historia i osobowość Edytuj

    W wieku szesnastu lat ukończyła Zachodni Uniwersytet. Postanowiła wyprowadzić się z luksusów Capsule Corporation, aby nabrać inspiracji do swoich dzieł. Stała się słynną pisarką, do jednej z jej historii należy m.in. książka Kosmiczna Policja Chaco (bazująca na historii Jaco), która jednak nie odniosła znacznego sukcesu. Dzięki uprzejmości Jaco Tights miała okazję zwiedzić kilka planet Północnej Galaktyki, z których zaczerpnęła natchnienia do swojej twórczości.

    ZamiłowaniaEdytuj

    Tights od nastoletnich lat interesuje się powieściami science fiction; zarówno czyta, jak i pisze własne. Lubi także jazdę na motorze i popołudniowe drzemki.

    Galaktyczny Patrol JacoEdytuj

    Czytelnik komiksu GPJ poznaje Tights w piątym rozdziale, dziewczyna ma wtedy 17 lat[1]. Nastolatka pada ofiarą napastowania ulicznych rzezimieszków, kiedy to kosmita Jaco Tirimentenpibosshi przybywa jej na ratunek, szybko pokonując przeciwników. W wyniku bijatyki, w której uczestniczyło również kilku policjantów, Tights zmuszona jest uciec z miejsca zdarzenia. Podczas owej ucieczki znajduje chowających się przed siłami policji Jaco i sędziwego fizyka profesora Tokunoshina Ōmoriego; pomaga im w znalezieniu odpowiedniego miejsca do przeczekania, aż policyjne poszukiwania ucichną. W efekcie akrobatycznych popisów Jaco, policja lokalizuje uciekinierów. Tirimentenpibosshi, używając odrzutowych silników zamontowanych w butach galaktycznego funkcjonariusza, umyka wraz z Ōmorim i Tights.

    Tights szantażuje Omoriego i Jaco

    Siedemnastoletnia Tights

    Kiedy Ōmori i Jaco mają odpływać parowcem naukowca z powrotem na wyspę, Tights grozi, że jeżeli nie pozwolą jej płynąć wraz z nimi, wyjawi tożsamość Jaco opinii publicznej. Ōmori zgadza się. Tights zapewnia nowych przyjaciół, że jej rodzina nie będzie się o nią martwić, gdyż dziewczyna mieszka sama.

    Jako że Jaco i Ōmori nie byli w stanie zrobić zakupów - za którymi udali się do miasta - Tights zobowiązuje się popłynąć raz jeszcze i zdobyć, co trzeba. W tym celu pożycza motorówkę Ōmoriego. Kiedy dziewczyna wraca z zakupów, oznajmia Tokunoshinowi, że wprowadza się na jego wyspę. Okazuje się, że poza żółtym serem i mlekiem, gł. składnikami ziemskiej diety Jaco oraz fistaszkami Ōmoriego dziewczyna przywiozła ze sobą również wartą trzy miliony jenów[2] bryłkę niebiańskiego złota, minerału potrzebnego do naprawy statku kosmicznego Jaco. Niewielka bryłka miała dać statkowi Tirimentenpibosshiego wystarczająco dużo mocy, aby mógł skontaktować się z bazą Galaktycznego Patrolu.

    W dalszej części historii Tights wyjawia Ōmoriemu i Jaco, że to ona ma być na pokładzie statku kosmicznego, którego lot szumnie zapowiada telewizja, ogłaszając wystrzelenie celebrytki w kosmos. Tights szukając natchnienia do swojej powieści sci-fi, wzięła udział w wykładzie pewnego astronauty i to właśnie podczas owego wykładu zaoferowano jej posadę dublera super idolki An Azuki. Dziewczyna, chcąc przeżyć coś nietypowego, przyjęła propozycję; pieniądze zyskane z tego tytułu przeznaczyła na niebiańskie złoto dla Jaco. Pod dotarciu na Wyspę Kiwi Tights wsiada na pokład rakiety Błyszczyk 8. Krótko po starcie na statku dochodzi do awarii i zaczyna on gwałtownie tracić wysokość. Kiedy Jaco spostrzega na nieboskłonie uszkodzoną rakietę wraz z Ōmorim odpierają atak agenta Tamagorō Katayude i jego ludzi i ruszają na pomoc, używając do tego wehikułu czasu profesora. Tights wychodzi cało z katastrofy.

    W związku z tym, że Tights bardzo chciała zobaczyć przestrzeń kosmiczną, Jaco zabiera ją i Ōmoriego na przelot po orbicie okołoziemskiej swoim statkiem kosmicznym. Po powrocie, gdy pewien czas minął, Tights i Ōmori czekali wraz z Jaco na pojawienie się tajemniczego kosmity. W związku z tym, że Tights rozproszyła uwagę Jaco, galaktyczny funkcjonariusz przegapił kapsułę Saiyanina.

    Dorosła Tights

    Dorosła Tights

    Jako, że Tights pozostawiła swoje rzeczy i motorówkę Ōmoriego na Wyspie Kiwi, troje wybrało się tam statkiem Jaco, aby to odzyskać. Po powrocie Tights doradza Ōmoriemu, że mógłby sprzedawać urządzenia bazujące na technologii antygrawitacyjnej statku Jaco i w ten sposób uzbierać pieniądze potrzebne do kupna odpowiedniej ilości niebiańskiego złota do zasilenia statku galaktycznego funkcjonariusza. Kiedy Ōmori uważa, że pomysł by nie wypalił, gdyż on zajmuje się gałęzią fizyki teoretycznej dot. inżynierii czasu i przestrzeni. Tights proponuje Ōmoriemu, że pozna go z jej ojcem profesorem Briefem. Dzięki Tights Ōmori dostaje wynagrodzenie 100 milardów zeni od prezesa Capsule Corporation.

    Tights odwiedza Ōmoriego i mieszkającego wraz z nim na wyspie Katayude od czasu do czasu, z czego po raz ostatni widzimy ją po około 11 latach od pierwszej wizyty Jaco na Ziemi. Wtedy też na wyspę przybywa szesnastoletnia Bulma i opowiada przyjaciołom, że wybrała się w poszukiwanie siedmiu smoczych kul, które spełniają życzenia.

    CiekawostkiEdytuj

    Tights ma taki sam głos jak Bulma.

    Galeria Edytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Faktycznie pierwszy raz pojawia się na finalnej stronie trzeciego rozdziału - na dodatku przedstawiającemu postacie.
    2. W Galaktyczny Patrolu Jaco Toriyama używa waluty jena. Okazuje się, że jest to pieniądz używany w tej części Ziemi Smoczych Kul, podczas gdy gdzie indziej (np. Zachodnia Stolica) używa się znanej z poprzednich historii świata Smoczych Kul waluty zeni. Jeden zeni odpowiada 1.5 jena.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki