FANDOM

22 Tenkaichi Budokai - to drugi pokazany w Dragon Ballu turniej o tytuł najlepszego pod słońcem. Na tym turnieju bohaterowie poznają Tenshinhana i Jiaozi. W mandze jest on pokazany w rozdziałach 113-134 a w anime w odcinkach 84-101. Rozgrywa się siódmego maja 753 roku. Do wygrania jest 500 000 zeni.

EliminacjeEdytuj

Son Goku i Kuririn ponownie uczestniczą w turnieju, w wieku 15 i 16 lat. Goku w ostatniej chwili zdąża przybiec, by zapisać się na eliminacje. Do tego turnieju zgłosiło się 182 chętnych. Co do numerów, wiadomo, że Kuririn miał numer 71, czyli druga połowa drugiej grupy a Jackie Chun (Boski Miszcz) ma numer 178, Goku ma 82, a Yamcha 2. Podczas eliminacji, przed pierwszą walką Goku, bohaterowie spotykają Tenshinhana, który od razu im nie przypada do gustu, po czym po chwili rozpoczynają kłótnię (Tenshinhan i Jiaozi są ze szkoły Żórawiego Pustelnika, a Goku, Kuririn i Yamcha, ze szkoły Żółwiego Pustelnika, czyli odwiecznych rywali). Cała szóstka dostaje się do ósemki najlepszych.

Znane pary:Edytuj

Yamcha vs Mohikan

Kuririn vs Oootoko

Tenshinhan vs Sumōtori

Son Gokū vs Chapa Ō

Jackie Chun vs Bear Man

TurniejEdytuj

W składzie turnieju można zobaczyć też Panputa i Łakowilka.

Losowanie zawodników nie było zbyt uczciwe. Mianowicie Jiaozi swymi magicznymi zdolnościami sprawiał, że wylosowane numery zawodników były takie, jakie on chciał. Tenshinhan zażyczył sobie, żeby walczył z Yamchą już w pierwszym pojedynku. Łakowilk był zły na Jackie Chun'a, ponieważ ten zniszczył księżyc, a Łakowilki są przeciwnościami wilkołaków; 

"Psubrat wilkołak to wstrętny typ co się zmienia w wilka przy pełni księżyca! A w moim przypadku jest odwrotnie! Kiedy mamy księżyc w pełni zamieniam się w człowieka! Zapamiętane?!" - Słowa Łakowilka po tym, jak sędzia przeczytał znaki "Wilkołak".

Tenshinhan widząc, jak Łakowilk warczy na Jackie Chun'a, mówi Jiaozi , by ten walczył z Jackie Chun'em. Łakowilk bardzo się cieszył, gdyż mógł odpłacić się mu. Jiaozi postanowił, że to on będzie walczyć z Kuririnem, po tym jak ten go obraził. Więc Goku został Panput na przeciwnika.

Nr. 1 Tenshinhan

Nr. 2 Yamcha

Nr. 3 Jackie Chun

Nr. 4 Łakowilk

Nr. 5 Kuririn

Nr. 6 Jiaozi

Nr. 7 Goku

Nr. 8 Panput

PojedynkiEdytuj

Walka 1. Tenshinhan vs. Yamcha

Walka 2. Jackie Chun vs. Łakowilk

Walka 3. Kuririn vs. Jiaozi

Walka 4. Goku vs. Panput

Walka 5. Tenshinhan vs. Jackie Chun

Walka 6. Kuririn vs. Goku

Finał: Tenshinhan vs. Goku

22.png

Pojedynki 22 Tenkaichi Budokai

Po turniejuEdytuj

Goku ponownie przegrywa finał. Tenshinhan chce podzielić się z Goku nagrodą, gdyż uważa, że gdyby nie nadjeżdzający autobus, to by spadł pierwszy. Po turnieju, wysłannik Szatana Piccolo zabija Kuririna. Goku jak najszybciej leci za nim na Chmurce Kintō.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki