FANDOM

Teleportacja (jap. 瞬間移動 [Shunkanidō], pl. w anime Teleportacja, Technika błyskawicznej transmisji, pl. w mandze Ki-Teleportacja, fr. Téléportation, ang. Instant Transmission) – umiejętność pozwalająca na natychmiastowe przemieszczenie się w miejsce, gdzie znajduje się wybrana przez użytkownika osoba. Warunkiem teleportacji jest uprzednie wyczucie ki tego, do kogo wojownik chce się przenieść.

Sposób stosowaniaEdytuj

Wykonując ją, użytkownik kładzie dwa wyprostowane palce na czole (wskazujący i środkowy, a reszta pozostaje w zgięciu), koncentruje się na wyczuwanej ki i po chwili się teleportuje.

UżytkownicyEdytuj

W ciągu całego DB jedynym Wojownikiem Z, który zdołał ją opanować, był Son Gokū. Saiyanin dokonał tego na planecie Yardrat, gdzie wylądował po odlocie z wybuchającej Namek. Oprócz niego techniką posługiwali się Północny Kaiō, Cell, Majin Bū, a w GT także Kaiōbito. W Dragon Ball Super używa jej też Gokū Black i Yardrat z Drugiego Wszechświata Jimeze.

Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo tego że do wykonania teleportacji trzeba położyć dwa wyprostowane palce na czole, to podczas walki Son Gokū z Cellem, w momencie wystrzelenia potężnej Kamehame-Ha, Gokū teleportował się za Cella nie kładąc palców na czole, co może oznaczać że do teleportacji nie jest wymagane ułożenie palców i można to zrobić w dowolnej pozycji ciała.

GaleriaEdytuj