FANDOM

Tankabon

Typowy tankabon znaleziony gdzieś w internecie

Tankōbon (単 行 本?)  "samodzielnie pojawiająca się książka " -  to japońskie określenie na książkę, która jest pełna w sobie i nie jest częścią serii (podobnie jak w monografii), że przemysł manga używa go woluminów, które mogą być w tej serii. Może być wykorzystywany do powieści, pracy, literatura faktu, podręczniki ekonomii, książka porady kosmetyczne, książki przedstawienie spójnego zestawu fotografii, katalog wystawy, która próbek poprzednich książek, i tak dalej w formacie twarda. To jest bardziej szczegółowe niż zwykły hon, które obejmuje takie książki, ale również jedną lub więcej kwestii okresowych, jeden lub więcej woluminów (lub cały zestaw) z encyklopedii, itp.

Tankōbon nie obejmują bunkobon (zazwyczaj do powieści), Shinsho (新书, zwykle używane do non-fiction), czy raczej mook większych formatów (ムック, mukku, mieszanka "magazyn" i "książka"), a każdy z nich jest w serii.

Tankōbon mogą być o dowolnych wymiarach, od miniaturowych rozmiarów książki nowości (tj. mamehon, 豆 本) na wystawne jeden folio przedsiębiorstw. Niemniej jednak dziwnie przedsiębiorstw tankōbon, wydają się być podane taksonomicznego nazwę. Korzystanie angielski introligatorskie terminów, tankōbon prototypowego rozmiar byłby nazywany quarto lub ósemce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki