FANDOM

Sztuczny człowiek numer 8
Robot2
人造人間8号
(ハッチャン)
Jinzōningen Hachi-gō
(Hacchan)
Imię w anime Numer 8, Ósemek[potrzebne źródło]
Imię w mandze ?
Inne imiona Eighth
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB, rozdział #?
Debiut w anime DB, odcinek #?
Występuje LogoDBLogoDBZLogoDBGT
Rasa Android
Zginął 1. Kiedy Majin Bū zabił wszystkich Ziemian.
2. Gdy Freezer wysadził Ziemię.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Poziom bojowy 169 [j][potrzebne źródło]
Głos Shōzō Iizuka
Znaczenie imienia „人造人間8号, jinzōningen hachi-gō” to po japońsku „sztuczny człowiek numer 8”, znaczy natomiast „ハッチャン, hacchan” tyle co „ósemek”, „ósemka”.
Pokrewieństwa
  • Doktor Gero (stwórca)
  • Profesor Frappé (współtwórca)
  • Snow (przyjaciółka)
  • Son Gokū (przyjaciel)
  • Sztuczny człowiek numer 8 (jap. 人造人間8号, (ハッチャン) [Jinzōningen Hachi-gō, (Hacchan)], pl. w anime Numer 8[potrzebne źródło], pl. w mandze ?, fr. ?, ang. ?) – pierwszy android Doktora Gero, jaki zostaje ukazany widzowi Dragon Balla.

    Jest to wielka, z wyglądu podobny do potwora Frankensteina humanoidalna maszyna zagłady konstrukcji doktorów Gero i Frappé. Został uruchomiony przez jednego z oficerów Armii Red Ribbon sierżanta Nindzię Puprpurowego, kiedy ten nie radził sobie w walce z małym Son Gokū w Wieży Muskułów. Android nie wykonał rozkazu żołnierza, odmawiając zabicia Sona.

    Numer 8 nienawidzi przemocy i zabijania. Przyłączył się do Gokū, pomagając mu pokonać Generała White'a oraz uwalniając szefa wioski, w której mieszkała mała Snow. Po walce zszedł razem z Sonem w pobliże ludzkich osad, których mieszkańcy zaproponowali robotowi, aby został z nimi na stałe.

    Jak się okazało Ósemek (bo tak pieszczotliwie nazywał androida Son) miał w swym wnętrzu wbudowaną bombę-zabezpieczenie, która miała być ostatnią szansą na poskromie robota, gdyby sprzeciwił się woli swego pana. Ładunek wybuchowy został rozbrojony przez jednego z konstruktorów maszyny - Dr. Frappé. Największa siła ciosu, jaką dysponuje, jest równa 169[potrzebne źródło]. Android #8 pojawia się także w kolejnych seriach anime, jest wtedy jednak tylko epizodyczną postacią trzecioplanową.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki