FANDOM

Android #17 (jap. 人造人間17号 [Jinzōningen Jū Nana-go], pl. w anime Cyborg 17, Cyborg Siedemnasty, C-17[1]Siedemnastka[2], pl. w mandze ?, fr. Android #17) – android zbudowany na bazie człowieka. Jeszcze będąc człowiekiem został porwany i zmechanizowany przez Dr. Gero w celu zabicia Son Gokū. Przez swoje nieposłuszeństwo został dezaktywowany razem z #18, która jest jego bliźniaczą starszą siostrą. W wywiadzie z pewnego tomu kolorowej mangi DB, Akira Toriyama potwierdził że #17 ma na imię Lapis. Siedemnastka jest osobą, która potrafi odrzucić swoje szczęście dla większego dobra, jak losy Siódmego Wszechświata. Mężczyzna poświęca swoje życie, by Vegeta i Gokū mogli pokonać Jirena.

CharakterEdytuj

Spokojny, opanowany, zdolny do poświęceń, kocha swoją rodzinę.

Dragon Ball ZEdytuj

Po pewnym czasie Doktor Gero zmuszony sytuacją na powrót aktywuje demoniczną parę. Siedemnasty po przebudzeniu zabija swego twórcę i niszczy kontroler, którym można było go dezaktywować. Po długiej walce z Cellem, zostaje przez niego zaabsorbowany, następnie ginie wraz ze śmiercią mutanta. Dzięki Smoczym Kulom powraca do życia i z dalszego biegu wydarzeń wynika, że zostaje zwykłym złodziejem bądź leśniczym czy celnikiem[3].

Dragon Ball SuperEdytuj

C17 pracuje na Południowej Wyspie jako strażnik przyrody i pilnuje zwierząt, szczególnie ostatniego osobnika minotaura. Obezwładnia kłusowników polujących na rogi stwora. Kiedy zjawia się Gokū, razem pokonują kolejny oddział kłusowników. Cyborg prosi Saiyanina, by uważał na zwierzęta i nie zabijał ludzi. Po walce opowiada Gokū o żonie, trójce dzieci, w tym 2 adoptowanych i swojej pracy. Kiedy Gokū opowiada mu o turnieju, C17 nie chce brać w nim udziału ani dla pieniędzy ani dla ochrony Wszechświata. Gokū mówi Siedemnastce o nagrodzie w postaci Super Smoczych Kul. Cyborg zgadza się wziąć udział w turnieju. Kiedy zjawiają się kosmiczni kłusownicy i porywają wszystkie zwierzęta z wyspy, obaj mężczyźni udają się na ich statek. Razem pokonują ochroniarzy i walczą z ich szefem. Szef grozi detonacją bomby, którą ma w ciele. Siedemnasty prosi Gokū, by zaopiekował się jego rodziną i wyspą i wyskakuje razem z przeciwnikiem przez okno statku w próżnię. Gokū ratując przyjaciela, wyskakuje na zewnątrz i zabiera obu walczących na planetę Kaiō. Okazuje się, że kosmita nie ma w ciele bomby, tylko zestaw fajerwerków. Gokū i C17 wracają na statek i uwalniają zwierzęta. Kłusowników oddają w ręce Jaco, który ścigał ich latami. C17 mówi Gokū, że poprosi Super Smoka o luksusowy statek, którym chce pływać ze swoją rodziną po morzach i oceanach. Przylatują po niego Kurilín z C18 i Marron, mężczyzna rozmawia z Kurilínem i siostrą. Cyborg godzi się z nimi lecieć do domu Bulmy. C 17 razem z innymi uczestnikami leci do Świata Próżni. Siedemnastka razem z Osiemnastką walczą z Żołnierzami Dumy, udaje im się wyrzucić za ring Kahserala. Potem pomagają Gokū w walce z pozostałymi żołnierzami. Wojownik udaremnia pierwszą próbę przemiany Briant de Château i jej koleżanek. Toppo wymusza na nim cierpliwość. Siedemnastka walczy z Sanką. Początkowo udaje słabego, by oszukać przeciwniczkę. Później udaje mu się wyrzucić ją za ring. Ratuje ją Vikal. C 17 wyrzuca najpierw ją, potem Sankę za matę. C17 walczy z Logi. Pomaga też Gokū w starciu z Ribrianne. Ratuje Saiyanina i razem walczą z dziewczynami, do póki nie ratuje ich Yardratczanin z 2. Wszechświata. C18 i C17 rozmawiają o walce Gokū i oddają mu swoją energię do Genki-Damy. C17 ratuje siostrę,którą atakuje Catopesra i pokonuje go. Siedemnastka ratuje siostrę przed wypadnięciem z ringu podczas uwolnienia przez Gokū energii i pomaga jej utrzymać równowagę. C17 opatruje nogę C18, tak by mogła walczyć. Razem walczą z Ribrianne i Logi. Kiedy atakuje go Sirloin, wojownik łatwo go obezwładnia i pokonuje Logi oraz pomaga siostrze walczyć z Ribrianne. C17 razem z siostrą pomagają Gokū pokonać Gokū wojowników z Drugiego Wszechświata. Wszyscy troje zostają przez nich obezwładnieni, wyzwala ich Gokū SSJ Blue Kamehame-Hą. Siedemnasty ratuje C18 przed wypadnięciem i walczy z wojownikami z Trzeciego Wszechświata. Gokū ratuje go przed wypadnięciem. Wojownik słucha kroków Damona i atakuje go. Rozpoznaje jego rozmiar i nieumiejętność lotu i razem z Gokū, który nie pozwala mu skoczyć wyrzucają przeciwnika za ring. C18 i C17 walczą z Koitsukai. Pokonują go przy pomocy fal uderzeniowych. C17 walczy z Anirazą, zostaje wyrzucony za ring, ratuje go C18 poświęcając siebie. Cyborg rozstawia barierę, przenika przez atak energetyczny Anirazy i niszczy jego reaktor, dzięki czemu jego koledzy z drużyny mogą go pokonać. C17 i Gohan walczą z Toppo. Cyborg ratuje kolegę przed jego atakiem. C17 ochrania się barierą. Siedemnasty ratuje Gohana przed kolejnym atakiem przeciwnika i chroni ich barierą. Razem opracowują strategię przeciw Toppo. Siedemnasty unieruchamia przeciwnika, a Gohan ma wyrzucić go za ring Kamehame-Hą. W ostatniej chwili Toppo atakuje Siedemnastkę i zatrzymuje się tuż przed krawędzią ringu. C17 zajmuje Toppo, by Gohan mógł pomóc Freezerowi. Cyborg atakuje Toppo. Wykorzystując fakt, że nie traci energii, chce grać na czas do końca turnieju. Kiedy obaj atakują się wzajemnie, Freezer strzela Toppo w plecy, co pozwala Siedemnastce uzyskać przewagę i trafić przeciwnika. Kiedy Toppo zmienia się w Boga Zniszczenia, C17 ratuje Freezera przed wypadnięciem i staje z nim do walki. Toppo odbiera każdy jego atak oraz niszczy barierę ochronną cyborga. Siedemnastka walczy z Toppo, kiedy ten rzuca w niego energią, ratuje go Freezer i obaj walczą z Żołnierzem Dumy. Jiren uderza w nich swoja ki i obezwładnia ich.

Siedemnasta wypowiadający swoje życzenie

Siedemnastka mówiący o swoim życzeniu

Po wypadnięciu Toppo, C17 wstaje z gruzów, widzi jak Jiren kumuluje ki. Siedemnastka, Gokū i Vegeta w trojkę walczą z Jirenem. C17 udaje się go zranić znienacka i uratować Vegetę przed ciosem przeciwnika. Kiedy Saiyanie słabną, cyborg sam walczy z Jirenem. By dać im czas na odpoczynek otacza ich barierą i wysadza się by rozproszyć atak Jirena. Przed atakiem Cyborg opowiada o swoim życzeniu rodzinnego rejsu statkiem,ale poświęca się dla dobra wszystkich.

Dragon Ball GTEdytuj

Articleimage

Super Android #17 - nowe wcielenie Siedemnastki

W GT Android Siedemnasty pojawia się niespodziewanie na drodze limuzyny wiozącej Trunksa z Capsule Corporation do domu Bulmy. Siedemnastka rani Trunksa i jego szofera oraz każe mu przekazać Gokū zaproszenie do Piekła. W Piekle Dr Gero i Dr Myū tworzą identyczny odpowiednik ziemskiego Siedemnastki, #17 z Piekła, który po połączeniu ze swoim pierwowzorem staje się Super Androidem #17. W tej postaci atakują Kurilína i C18. Super C17 pokonuje Kurilína i walczy z Gokū. Ma on zdolność pobierania jego energii, ale żeby to zrobić musi wykonać odpowiednie ruchy ramion. Wtedy jest bezbronny. Wykorzystują to Gokū i C18 i pokonują go. Super #17 ginie, zabity przez Sona techniką Ryū-ken, kiedy Osiemnastka odwraca jego uwagę.

Pierwsza wizja cyborga numer 17Edytuj

BlueAndroid1

Animowy „prototyp” Siedemnastki

W scenach z historii opowiadanej przez Trunksa z przyszłości, wspomnianej w 122 i 128 odcinku Dragon Ball Z, w rolach cyborgów #17 i #18 występują dwie, olbrzymie humanoidalne kreatury. Jedna z nich, ta, która zabija Doktora Gero, reprezentuje Cyborga #17. W tej postaci sztuczny człowiek jest niebieskawym olbrzymem o budzących grozę czerwonych oczach. Owych scen nie ma w mandze. Twórcy anime najprawdopodobniej nie chcieli widzowi zdradzać prawdziwych twarzy Siedemnastki i Osiemnastki, stąd taki zabieg. Jako ciekawostkę można dodać, że kilka mutantów z jedenastego filmu kinowego DBZ do złudzenia przypomina tego androida.

GaleriaEdytuj

Siedamnastka, który ma zamiar się wysadzić

Siedemnastka, planujący się wysadzić

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
  3. Można to wnioskować ze sceny, w której widzimy znajomych Gokū oddających mu energię do Genki-Damy. Ową scenę możemy rozumieć dwojako: widzimy w niej Siedemnastkę mierzącego do dwóch mężczyzn ze strzelby. Nie wiadomo, czy próbował ich okraść, czy owi mężczyźni nie byli czasem kłusownikami, przemytnikami lub czymś w tym rodzaju.