FANDOM

Android #17 (jap. 人造人間17号 [Jinzōningen Jū Nana-go], pl. w anime Cyborg 17, Cyborg Siedemnasty, C-17[1]Siedemnastka[2], pl. w mandze ?, fr. Android #17) – android zbudowany na bazie człowieka. Jeszcze będąc człowiekiem został porwany i zmechanizowany przez Dr. Gero w celu zabicia Son Gokū. Przez swoje nieposłuszeństwo został dezaktywowany razem z #18, która jest jego bliźniaczą starszą siostrą. W wywiadzie z pewnego tomu kolorowej mangi DB, Akira Toriyama potwierdził że #17 ma na imię Lapis.

Dragon Ball ZEdytuj

Po pewnym czasie Doktor Gero zmuszony sytuacją na powrót aktywuje demoniczną parę. Siedemnasty po przebudzeniu zabija swego twórcę i niszczy kontroler, którym można było go dezaktywować. Po długiej walce z Cellem, zostaje przez niego zaabsorbowany, następnie ginie wraz ze śmiercią mutanta. Dzięki Smoczym Kulom powraca do życia i z dalszego biegu wydarzeń wynika, że zostaje zwykłym złodziejem bądź leśniczym czy celnikiem[3].

Dragon Ball SuperEdytuj

C17 pracuje na Południowej Wyspie jako strażnik przyrody i pilnuje zwierząt, szczególnie ostatniego osobnika minotaura. Obezwładnia kłusowników polujących na rogi stwora. Kiedy zjawia się Gokū, razem pokonują kolejny oddział kłusowników. Cyborg prosi Saiyanina, by uważał na zwierzęta i nie zabijał ludzi. Po walce opowiada Gokū o żonie, trójce dzieci, w tym 2 adoptowanych i swojej pracy. Kiedy Gokū opowiada mu o turnieju, C17 nie chce brać w nim udziału ani dla pieniędzy ani dla ochrony Wszechświata. Gokū mówi Siedemnastce o nagrodzie w postaci Super Smoczych Kul. Cyborg zgadza się wziąć udział w turnieju. Kiedy zjawiają się kosmiczni kłusownicy i porywają wszystkie zwierzęta z wyspy, obaj mężczyźni udają się na ich statek. Razem pokonują ochroniarzy i walczą z ich szefem. Szef grozi detonacją bomby, którą ma w ciele. Siedemnasty prosi Gokū, by zaopiekował się jego rodziną i wyspą i wyskakuje razem z przeciwnikiem przez okno statku w próżnię. Gokū ratując przyjaciela, wyskakuje na zewnątrz i zabiera obu walczących na planetę Kaiō. Okazuje się, że kosmita nie ma w ciele bomby, tylko zestaw fajerwerków. Gokū i C17 wracają na statek i uwalniają zwierzęta. Kłusowników oddają w ręce Jaco, który ścigał ich latami. C17 mówi Gokū, że poprosi Super Smoka o luksusowy statek, którym chce pływać ze swoją rodziną po morzach i oceanach. Przylatują po niego Kurilín z C18 i Marron, mężczyzna rozmawia z Kurilínem i siostrą. Cyborg godzi się z nimi lecieć do domu Bulmy. C 17 razem z innymi uczestnikami leci do Świata Próżni. Siedemnastka razem z Osiemnastką walczą z Żołnierzami Dumy, udaje im się wyrzucić za ring Kahserala. Potem pomagają Gokū w walce z pozostałymi żołnierzami. Wojownik udaremnia pierwszą próbę przemiany Briant de Château i jej koleżanek. Toppo wymusza na nim cierpliwość. Siedemnastka walczy z Sanką. Początkowo udaje słabego, by oszukać przeciwniczkę. Później udaje mu się wyrzucić ją za ring. Ratuje ją Vikal. C 17 wyrzuca najpierw ją, potem Sankę za matę. C17 walczy z Logi. Pomaga też Gokū w starciu z Ribrianne. Ratuje Saiyanina i razem walczą z dziewczynami, do póki nie ratuje ich Yardratczanin z 2. Wszechświata. C18 i C17 rozmawiają o walce Gokū i oddają mu swoją energię do Genki-Damy. C17 ratuje siostrę,którą atakuje Catopesra i pokonuje go. Siedemnastka ratuje siostrę przed wypadnięciem z ringu podczas uwolnienia przez Gokū energii i pomaga jej utrzymać równowagę.

Dragon Ball GTEdytuj

W GT Android Siedemnasty pojawia się niespodziewanie na drodze limuzyny wiozącej Trunksa z Capsule Corporation do domu Bulmy. Siedemnastka rani Trunksa i jego szofera oraz każe mu przekazać Gokū zaproszenie do Piekła. W Piekle Dr Gero i Dr Myū tworzą identyczny odpowiednik ziemskiego Siedemnastki, #17 z Piekła, który po połączeniu ze swoim pierwowzorem staje się Super Androidem #17. W tej postaci atakują Kurilína i C18. Super C17 pokonuje Kurilína i walczy z Gokū. Ma on zdolność pobierania jego energii, ale żeby to zrobić musi wykonać odpowiednie ruchy ramion. Wtedy jest bezbronny. Wkorzystują to Gokū i C18 i pokonują go. Super #17 ginie, zabity przez Sona techniką Ryū-ken, kiedy Osiemnastka odwraca jego uwagę.

Articleimage

Super Android #17 - nowe wcielenie Siedemnastki

Pierwsza wizja cyborga numer 17Edytuj

BlueAndroid1

Animowy „prototyp” Siedemnastki

W scenach z historii opowiadanej przez Trunksa z przyszłości, wspomnianej w 122 i 128 odcinku Dragon Ball Z , w rolach cyborgów #17 i #18 występują dwie, olbrzymie humanoidalne kreatury. Jedna z nich, ta, która zabija Doktora Gero, reprezentuje Cyborga #17. W tej postaci sztuczny człowiek jest niebieskawym olbrzymem o budzących grozę czerwonych oczach. Owych scen nie ma w mandze. Twórcy anime najprawdopodobniej nie chcieli widzowi zdradzać prawdziwych twarzy Siedemnastki i Osiemnastki, stąd taki zabieg. Jako ciekawostkę można dodać, że kilka mutantów z jedenastego filmu kinowego DBZ do złudzenia przypomina tego androida.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
  3. Można to wnioskować ze sceny, w której widzimy znajomych Gokū oddających mu energię do Genki-Damy. Ową scenę możemy rozumieć dwojako: widzimy w niej Siedemnastkę mierzącego do dwóch mężczyzn ze strzelby. Nie wiadomo, czy próbował ich okraść, czy owi mężczyźni nie byli czasem kłusownikami, przemytnikami lub czymś w tym rodzaju.