FANDOM

Android #16 (jap.人造人間16号 [Jinzōningen Jū Roku-go], pl. Cyborg Szesnasty) – jeden z androidów stworzonych przez Dr Gero.

Dragon Ball ZEdytuj

Historia Edytuj

Nie był budowany z człowieka ani nawet na podstawie jego szkieletu. Miał istnieć jako ostateczna broń przeciwko Gokū, nosił w sobie ku temu bombę o mocy rażenia wystarczającej by zniszczyć Ziemię, nigdy nie został w stu procentach ukończony.

Wygląd i osobowość Edytuj

Ma podłużną twarz i jaskrawo czerwonego irokeza, nosi czarny strój i zieloną, grubą kamizelkę ochronną, jego charakter jest odmienny od reszty androidów. Chce pokoju i harmonii na świecie, a za jedyny cel życia stawia sobie zabicie Gokū.

Saga Cella Edytuj

Podsaga Cella niedoskonałego Edytuj

Zaprzyjaźnia się z Son Gohanem. Staje on do walki z Cellem w pierwszej formie u boku Tenshinhana i przegrywa ją. Stawką w walce był #17. Cell wchłania go i staje się o wiele silniejszy.

Podsaga półdoskonałego Cella Edytuj

Szesnasty zostaje połowicznie zniszczony. Ucieka z #18 na pobliską wyspę, podczas gdy z Cellem walczą Piccolo, a potem Tien. Cellowi udaje się ich jednak znaleźć zaraz po zniszczeniu przez Krilina pilota do dezaktywacji #18. Po przyjęciu przez mutanta formy ostatecznej zostaje odnowiony przez Bulmę.

Podsaga Cella doskonałego Edytuj

Cell game Edytuj

Na Cell Game, gdy zdaje się już nie być nadziei na zwycięstwo decyduje się na desperacki ruch: łapie się Cella i grozi zdetonowaniem ukrytej w nim bomby. Okazuje się jednak, że Bulma i Prof. Briefs wyjęli z jego ciała bombę podczas napraw. Cell doszczętnie niszczy ciało #16 i zostaje mu tylko głowa. Pech chciał by wylądowała ona przy trzęsącej się ze strachu ekipie Mister Satana. Tzw. mistrz za prośbą androida rzuca jego głowę na miejsce walki Gohana z Cellem.

Ostatnie chwile Edytuj

Wygłasza wtedy mowę o świecie, przyrodzie, roślinach i zwierzętach. Chce aby Gohan uratował piękno świata. Cell brutalnie niszczy głowę #16 zabijając go. Gohan wpada we wściekłość i walczy z Cellem w postaci SSJ2. Poziom ten osiągnął właśnie za pomocą żalu za śmierć #16. Zabija on Cella, a Szesnastka, jako że nie był człowiekiem, nie został ożywiony przez Shenrona i już więcej nie występował.

PrzypisyEdytuj

  1. W wersji Dragon Ball Z emitowanej na RTL7.
  2. W wersji Dragon Ball Kai emitowanej na AXN Spin.