Fandom

Dragon Ball Wiki

Sztuczny człowiek numer 16

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Android #16
Android160.jpg
人造人間16号
Jinzōningen Jū Roku-go
Imię w anime
  • Cyborg Szesnasty, C-16[1]
  • Szesnastka[2]
  • Imię w mandze ?
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze Rozdział #352
    Debiut w anime DBZ, odcinek #134
    Występuje LogoDBZ.jpg
    Rasa Android
    Zginął 1. Został zabity przez Cella podczas Cell Game.
    Pochodzenie Ziemia
    Miejsce zamieszkania Raj
    Poziom bojowy 50 000 000 [J]
    Głos Hikaru Midorikawa
    Znaczenie imienia po japońsku "Jinzōningen Jū Roku-go" znaczy "Sztuczny Człowiek Numer Szesnaście".
    Pokrewieństwa
  • Doktor Gero (stwórca)
  • Android #8 (kompan)
  • Android #13 (kompan)
  • Android #14 (kompan)
  • Android #15 (kompan)
  • Android #17 (kompan)
  • Android #18 (kompanka)
  • Android #19 (kompan)
  • Cell (kompan)
  • Android #18 z przyszłości (kompanka z alternatywnej przyszłości)
  • Android #17 z przyszłości (kompan z alternatywnej przyszłości)
  • Cell z przyszłości (kompan z alternatywnej przyszłości)
  • Cell z przyszłości Trunksa (kompan z alternatywnej przyszłości)
  • Android #16 (jap.人造人間16号 [Jinzōningen Jū Roku-go], pl. Cyborg Szesnasty) – jeden z androidów stworzonych przez Dr Gero.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Nie był budowany z człowieka ani nawet na podstawie jego szkieletu. Miał istnieć jako ostateczna broń przeciwko Gokū, nosił w sobie ku temu bombę o mocy rażenia wystarczającej by zniszczyć Ziemię, nigdy nie został w stu procentach ukończony. Ma podłużną twarz i jaskrawo czerwonego irokeza, nosi czarny strój i zieloną, grubą kamizelkę ochronną, jego charakter jest odmienny od reszty androidów. Chce pokoju i harmonii na świecie, a za jedyny cel życia stawia sobie zabicie Gokū. Zaprzyjaźnia się z Son Gohanem. Staje on do walki z Cellem w pierwszej formie u boku Tenshinhana i przegrywa ją. Stawką w walce był #17. Cell wchłania go i staje się o wiele silniejszy. Szesnasty zostaje połowicznie zniszczony. Ucieka z #18 na pobliską wyspę, podczas gdy z Cellem walczą Piccolo, a potem Tien. Cellowi udaje się ich jednak znaleźć zaraz po zniszczeniu przez Krilina pilota do dezaktywacji #18. Po przyjęciu przez mutanta formy ostatecznej zostaje odnowiony przez Bulmę. Na Cell Game, gdy zdaje się już nie być nadziei na zwycięstwo decyduje się na desperacki ruch: łapie się Cella i grozi zdetonowaniem ukrytej w nim bomby. Okazuje się jednak, że Bulma i Prof. Briefs wyjęli z jego ciała bombę podczas napraw. Cell doszczętnie niszczy ciało #16 i zostaje mu tylko głowa. Pech chciał by wylądowała ona przy trzęsącej się ze strachu ekipie Mister Satana. Tzw. mistrz za prośbą androida rzuca jego głowę na miejsce walki Gohana z Cellem. Wygłasza wtedy mowę o świecie, przyrodzie, roślinach i zwierzętach. Chce aby Gohan uratował piękno świata. Cell brutalnie niszczy głowę #16 zabijając go. Gohan wpada we wściekłość i walczy z Cellem w postaci SSJ2. Poziom ten osiągnął właśnie za pomocą żalu za śmierć #16.Zabija on Cella, a Szesnastka, jako że nie był człowiekiem, nie został ożywiony przez Shenrona i już więcej nie występował.

    PrzypisyEdytuj

    1. W wersji Dragon Ball Z emitowanej na RTL7.
    2. W wersji Dragon Ball Kai emitowanej na AXN Spin.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki