FANDOM

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Jiren
Trening Jirena
ジレン
Jiren
Płeć Mężczyzna
Występuje Dragon Ball Super Logo
Rasa Kosmita (nieznana)
Pochodzenie Jedenasty Wszechświat
Miejsce zamieszkania Jedenasty Wszechświat
Pokrewieństwa
  • Vermoud (pan)
  • Kai (pan)
  • Markarita (pani)
  • Dyspo (kompan)
  • Kahseral (kompan)
  • Toppo (przyjaciel)
  • Cocotte (kompanka)
  • Kunshi (kompan)
  • Tupper (kompan)
  • Zoiray (kompan)
  • Vuon (kompan)
  • Kettol (kompan)
  • Jiren Szary (jap. 灰色のジレン [Haiiro no jiren]) – członek Żołnierzy Dumy, najsilniejszy spośród grupy reprezentantów Jedenastego Wszechświata biorących udział w Turnieju Mocy.

    Wygląd Edytuj

    Jiren to wysoki, umięśniony humanoid, wyglądem przypomina Jaco i sędziego, tj. jest ucieleśnieniem popularnego w popkulturze wyobrażenia istoty pozaziemskiej w postaci „ufoludka-szaraka”. Ma szarą cerę, duże zaokrąglone czarne oczy, nozdrza zamiast nosa, ubiera się w uniform Żołnierzy Dumy. Strój ów składa się z czerwono-czarnego kostiumu oraz białych rękawiczek i butów tego samego koloru.

    Jiren.

    Fabuła Edytuj

    Pierwszy raz Jiren jest pokazany jeszcze przed rozpoczęciem Turnieju Mocy, gdzie medytuje. Po raz kolejny pojawia się wraz z kompanami na arenie Turnieju Mocy, gdzie spotyka po raz pierwszy Son Gokū, który wyszedł spotkać się z nimi. Pojawia się nagle za Saiyaninem i każe mu odejść, a ten jest zszokowany jego szybkością. Kolejny raz zaskakuje bohatera, kiedy ignoruje lecące w jego stronę bloki, które mijają go o włos, przy czym nie robi żadnego ruchu. Gokū odchodzi, będąc zaskoczonym jego umiejętnościami i ciesząc się na myśl o walce z nim. Pod nogi Jirena pada odrzucona przez Gokū Ribrianne, która ucieka przed wojownikiem, który ją ignoruje. Vermoud każe Jirenowi walczyć. Wojownik staje do walki z Gokū. Żadna forma Saiyanina nie robi na nim wrażenia. Jiren bije Gokū i prawie wyrzuca go za ring, ale godzi się poczekać na zebranie przez niego energii do Genki-Damy, którą potem łatwo odpycha w stronę najsilniejszej postaci Gokū. Jiren walczy z nową formą Gokū, która mu dorównuje, kiedy Gokū traci siły pokonuje go. Wtedy atakuje go Hit. Jiren walczy z nim i odpiera każdy jego atak, nawet zamrożony w czasie potrafi poruszać się i zablokować cios Hita. Potem wyrzuca przeciwnika za ring. Po walce Jiren stwierdza, że już nikt nie jest godzien walki z nim i zaczyna medytować. Atakują go wojownicy z 3 Wszechświata, ale nie mogą przebić się przez jego pole siłowe.

    Ciekawostki Edytuj

    • Początkowo Jiren miał wystąpić w odcinku 78 odcinku DBS, jednak został zastąpiony postacią Toppo, tj. kolegą-współczłonkiem Żołnierzy Dumy.
    • Imię „ジレン, jiren” najprawdopodobniej pochodzi od słowa „レンジ, renji”, czyli japońskiego zapożyczenia od angielskiego czasownika „range”, czyli „walczyć”, „przeciwstawiać się komuś/czemuś”, „ścierać się z kimś/czymś”.
    • Jest silniejszy od Boga Zniszczenia w Jedenastym Wszechświecie - Vermouda.
    • Vados stwierdziła, że Jiren posiada siłę większą niż sam czas, co potwierdził Wschodni Kaiōshin twierdząc, że nawet sam czas jest niczym przy sile Jirena.