FANDOM

Super Saiyanin God
Son Gokū Super Saiyanin God (02)
スーパー サイヤ人 ゴッド
Sūpā Saiya-jin Goddo
Nazwa w mandze brak polskiej wersji
Nazwa w anime brak polskiej wersji
Twórca Saiyanie
Debiut w mandze Battle of Gods
Debiut w anime Battle of Gods
Użytkownicy Nieznany saiyański wojownik oraz Gokū.
Ile razy była używana i kiedy Używana kilkakrotnie w anime
  • Za 1 razem osiągnął to stadium pewien saiyański wojownik na Vegecie, walcząc przeciwko złym Saiyanom.
  • Za 2 razem przeistoczonym był Son Gokū bijący się z Beerusem. Dokonał tego dzięki sile czystych serc Vegety, Gohana, Trunksa, Gotena i Pan.
  • Za 3 razem ponownie Gokū, przywoławszy w wyobraźni konsekwencje swojej porażki, pod wpływem pamięci o przyjaciołach w tym samym starciu z Beerusem kolejny raz poddał się transformacji.
  • Za 4 razem Gokū przybrał tę formę walcząc wespół z Hitem przeciwko Dyspo i Kunshiemu na Turnieju Mocy.

    W mandze Dragon Ball Super była używana między innymi:

  • 1. Podczas walki Gokū z Hit'em, w sadze Turnieju 6 Wszechświata.
  • 2. Walki Vegety z Black Gokū, w sadze Trunks'a z Przyszłości.
  • Używana w LogoDBZDragon Ball Super Logo
    Tłumaczenie nazwy „sūpā saiya-jin goddo” - „sūpā” to po japońsku „super”, „saiya” pochodzi od japońskiego „yasai”, czyli „warzywo”, „jin” to po japońsku „człowiek”, „ludzie”, a „goddo” pochodzi od angielskiego słowa „god”, czyli „bóg”.

    Super Saiyanin God (SSJG) (jap. スーパー サイヤ人 ゴッド [Sūpā Saiya-jin Goddo], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Le Super Saïyen Divine, ang. Super Saiyan God) – potężna forma Super Saiyanina posiadająca boską moc. Tylko trzy osoby w całej historii Świata Smoczych Kul były w stanie przyjąć tę formę, były nimi Son Gokū, Vegeta ( tylko w mandze Dragon Ball: Super ) oraz nieznany legendarny Saiyanin. Na podstawie tej transformacji powstały inne formy SSJ z boską mocą.

    Warunki przeistoczeniaEdytuj

    Do przemiany w SSJG[1] saiyański wojownik potrzebuje mocy pięciu innych Saiyan o czystych sercach połączonej z własną, oczywiście sam także musi mieć nieskazitelne „wnętrze”.

    Historia i pochodzenieEdytuj

    Według opowieści przytoczonej przez Shen Lónga pierwszymi, którym udało się wytworzyć istotę równią bogom, Super Saiyanina Goda, była grupa sześciu saiyańskich wojowników o czystych sercach pragnących ukrócić bezwzględność i niszczycielskie zapędy reszty swoich pobratymców.
    Son Gokū Super Saiyanin God (16)

    Gokū zraniony przez Beerusa

     Owi wojownicy, skumulowawszy energię w jednym z nich, przeistoczyli się. Niestety ze względu na to, że owa transformacja trwa bardzo krótko, wojownicy ponieśli klęskę i prawdopodobnie zginęli. Drugim i ostatnim wojownikiem, który osiągnął to stadium, był Son Gokū.
    Son Gokū Super Saiyanin God (06)

    Gokū atakuje Beerusa

    Po przegranej walce z Beerusem Saiyanin, zebrał energię od Vegety, Gohana, Trunksa, Gotena i nienarodzonej, będącej jeszcze we wnętrzu Videl, Pan i stanął do walki z Beerusem. Niestety ze względu na krótkotrwałość formy, szybko się odmienił. Jednak mimo powrotu do pierwotnej formy, jego siła pozostała zwiększona. Później, kiedy Beerus rzucił ogromną kulę ognia w stronę Ziemi, Gokū przypomniał sobie swoją rodzinę i przyjaciół. Wiedział, że musi zatrzymać kulę, aby przeżyli. Chęć, a raczej konieczność obrony przyjaciół, dała mu siłę do ponownej przemiany w SSJG. Dzięki nowej sile Son zdołał odeprzeć atak Beerusa. Niestety zaraz po odbiciu kuli powrócił do pierwotnej postaci i stracił przytomność. Mimo całej potęgi, jaką wyzwala Saiyanin, przeistaczając się w Boskiego Super Saiyanina[2], było to wciąż za mało, by pokonać Boga Zniszczenia Beerusa.

    Poziom charakteryzująEdytuj

    • czerwone (biskupio-czerwone i rubino-czerwone) włosy oraz brwi;
    • czerwone źrenice i tęczówki lub ich brak;
    • niesamowity wzrost mocy wojownika;
    • brak przyrostu lub zmniejszenie masy mięśniowej;
    • czerwona ognista aura;
    • ciemniejszy kolor skóry;
    • drobniejsza postura.

    Inne poziomy o boskiej mocyEdytuj

    GaleriaEdytuj

    Fanowskie koncepcje wyglądu postaciEdytuj

    Po przeciekach z japońskiej prapremiery filmu Dragon Ball Z: Bóg i Bóg Battle of Gods w internecie pojawiło się wiele prób odtworzenia postaci tudzież własnych wyobrażeń. Oto kilka z nich:

    PrzypisyEdytuj

    1. Skrót od „Sūpā Saiya-jin Goddo”.
    2. Tłumaczenie „Super Saiyanin God”.
    3. Son Gokū nie lubi faktu, że aby pojedynkować się z Berusem, musiał skorzystać z mocy innych Saiyan. Jest dumny i o wiele większą satysfakcję przyniosłaby mu walka, gdyby był w stanie zmierzyć się o własnych siłach.