FANDOM

Super Saiyanin God (SSJG) (jap. スーパー サイヤ人 ゴッド [Sūpā Saiya-jin Goddo], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Le Super Saïyen Divine, ang. Super Saiyan God) – potężna forma Super Saiyanina posiadająca boską moc. Tylko trzy osoby w całej historii Świata Smoczych Kul były w stanie przyjąć tę formę, były nimi Son Gokū, Vegeta ( tylko w mandze Dragon Ball: Super ) oraz nieznany legendarny Saiyanin. Na podstawie tej transformacji powstały inne formy SSJ z boską mocą.

Warunki przeistoczeniaEdytuj

Do przemiany w SSJG[1] saiyański wojownik potrzebuje mocy pięciu innych Saiyan o czystych sercach połączonej z własną, oczywiście sam także musi mieć nieskazitelne „wnętrze”.

Historia i pochodzenieEdytuj

Według opowieści przytoczonej przez Shen Lónga pierwszymi, którym udało się wytworzyć istotę równią bogom, Super Saiyanina Goda, była grupa sześciu saiyańskich wojowników o czystych sercach pragnących ukrócić bezwzględność i niszczycielskie zapędy reszty swoich pobratymców.
Son Gokū Super Saiyanin God (16)

Gokū zraniony przez Beerusa

 Owi wojownicy, skumulowawszy energię w jednym z nich, przeistoczyli się. Niestety ze względu na to, że owa transformacja trwa bardzo krótko, wojownicy ponieśli klęskę i prawdopodobnie zginęli. Drugim i ostatnim wojownikiem, który osiągnął to stadium, był Son Gokū.
Son Gokū Super Saiyanin God (06)

Gokū atakuje Beerusa

Po przegranej walce z Beerusem Saiyanin, zebrał energię od Vegety, Gohana, Trunksa, Gotena i nienarodzonej, będącej jeszcze we wnętrzu Videl, Pan i stanął do walki z Beerusem. Niestety ze względu na krótkotrwałość formy, szybko się odmienił. Jednak mimo powrotu do pierwotnej formy, jego siła pozostała zwiększona. Później, kiedy Beerus rzucił ogromną kulę ognia w stronę Ziemi, Gokū przypomniał sobie swoją rodzinę i przyjaciół. Wiedział, że musi zatrzymać kulę, aby przeżyli. Chęć, a raczej konieczność obrony przyjaciół, dała mu siłę do ponownej przemiany w SSJG. Dzięki nowej sile Son zdołał odeprzeć atak Beerusa. Niestety zaraz po odbiciu kuli powrócił do pierwotnej postaci i stracił przytomność. Mimo całej potęgi, jaką wyzwala Saiyanin, przeistaczając się w Boskiego Super Saiyanina[2], było to wciąż za mało, by pokonać Boga Zniszczenia Beerusa.

Poziom charakteryzująEdytuj

  • czerwone (biskupio-czerwone i rubino-czerwone) włosy oraz brwi;
  • czerwone źrenice i tęczówki lub ich brak;
  • niesamowity wzrost mocy wojownika;
  • brak przyrostu lub zmniejszenie masy mięśniowej;
  • czerwona ognista aura;
  • ciemniejszy kolor skóry;
  • drobniejsza postura.

Inne poziomy o boskiej mocyEdytuj

GaleriaEdytuj

Fanowskie koncepcje wyglądu postaciEdytuj

Po przeciekach z japońskiej prapremiery filmu Dragon Ball Z: Bóg i Bóg Battle of Gods w internecie pojawiło się wiele prób odtworzenia postaci tudzież własnych wyobrażeń. Oto kilka z nich:

PrzypisyEdytuj

  1. Skrót od „Sūpā Saiya-jin Goddo”.
  2. Tłumaczenie „Super Saiyanin God”.
  3. Son Gokū nie lubi faktu, że aby pojedynkować się z Berusem, musiał skorzystać z mocy innych Saiyan. Jest dumny i o wiele większą satysfakcję przyniosłaby mu walka, gdyby był w stanie zmierzyć się o własnych siłach.