FANDOM

Super Saiyanin 4 (SSJ4) (jap. 超サイヤ人フォー [Sūpā Saiya-jin Fō], pl. w anime Super Wojownik Czwartego Poziomu, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Super Guerrier de niveau quatre, ang. Super Saiyan 4) – jeden z poziomów transformacji saiyańskiej, został stworzony na potrzeby serii Dragon Ball GT. Kiedy pod uwagę nie bierze się stadiów SSJG i SSJGSSJ, SSJ4 to najsilniejszy poziom, jaki może osiągnąć Saiyanin.

KoncepcjaEdytuj

Son Goku SSJ4

Gokū Super Saiyanin 4

Wygląd wojownika poddanego tej przemianie został zaprojektowany przez Katsuyoshiego Nakatsuru, lecz sam pomysł stworzenia tego stadium „wyszedł” od scenarzystów serii GT. Tworząc ten poziom, owi twórcy zapomnieli o kilku ważnych elementach, w tym o funkcjonalności SSJ3, który był według mangi nadzwyczaj potężny, a moc jego była nie do okiełznania. Przebywanie na tym poziomie było możliwe nie dłużej niż kilkanaście minut, bez długiego treningu. W GT moc na czwartym poziomie jest jeszcze większa, mimo to stosowanie tej przemiany nie powoduje znacznych problemów w zużyciu ki. Możliwe, że jest tak, ponieważ transformacja ta to metamorfoza całkiem innego typu - SSJ4 powstaje z mocy Ōzaru dzięki działaniu fal Bruitsa, które zwiększają moc Saiyan 10-krotnie bez straty energii ki, jak w przypadku zmiany w Ōzaru. Przy przemianie w SSJ4 zostaje zwielokrotniona moc Wielkiej Małpy. Można osiągnąć ten poziom poprzez samo zwiększenie ki bez przemiany w Ōzaru, z tym samym efektem, jednak do tego potrzebny jest ogon, źródło mocy Saiyan.

FizjonomiaEdytuj

Wygląd wojownika w stadium nr cztery jest zupełnie inny niż w poprzednich. Jako pierwszy ten poziom osiągnął Son Gokū. Drugim i ostatnim, któremu się to udało, był Vegeta. Książę dokonał tego przy pomocy maszyny Bulmy. Aby zdobyć tę moc konieczny jest ogon, dzięki któremu można zmienić się w Ōgon Ōzaru, a następnie, by zamienić się w SSJ4, trzeba opanować ogrom nowej mocy i okiełznać furię, w jaką wpada użytkownik po przemianie w pośrednie Ōgon Ôzaru. Będąc pod postacią „złotej małpy” Saiyanin, ukazując dobroć i tzw. „ludzkie uczucia”, kurczy się i przybiera formę Super Saiyanina Four.

Tak jak SSJ1 i 2 wymagają do przemiany silnych emocji, tak SSJ4 wymaga silnych emocji, ale nie tylko gniewu, ale również ludzkich uczuć, jak miłość, dobroć, nadzieja, które pozwalają okiełznać zwierzęcą siłę i instynkt Ōzaru i przejść na następny poziom. Kontrola nad mocą i emocjami pozwala pominąć formę Ōzaru.

Super Saiyanin 4 Full Power Edytuj

Pobrane (1)-1

Gokū osiągnął SSJ4FP podczas walki z Babym, Gokū będąc wyczerpany dostał Ki od Gotena, Trunksa , Pan i Gohana . Energia jaką dostał Gokū była tak potężna, że wielokrotnie wzmocniła jego czwartą przemianę. SSJ4FP charakteryzuje się ogromnym wzrostem mocy oraz Gokū w tej formie ma na krawędziach czerwoną barwę oraz, co kilka sekund jego ciało mieni się w pełni na czerwono. Stan ten jednak jest krótkotrwały i Gokū szybko przeszedł do formy zwykłego SSJ4. Skutkiem ubocznym tej formy było zregenerowanie wszystkich sił Gokū.

Ultra Super Sayianin 4 Edytuj

Bez tytułu-0

Gokū użył tej przemiany podczas walki z  Yī Xīng Lóngiem w wesołym miasteczku, jednak w porównaniu do wcześniejszego SSJ4FP ta forma była wielokrotnie mocniejsza. Gokū wszedł w nią kiedy Trunks, Goten i Gohan dali mu całą swoją energię. Podczas przemiany Gokū był otoczony ogromną aurą Ki, która go zasłaniała oraz został napełniony ogromną energią dzięki, której był w stanie walczyć z ostatnim smokiem. Podczas przemiany można było przez krótką chwilę zobaczyć Gokū, w formie Ōgon Ōzaru, a następnie jego dziecięcą formę z czerwonymi oczami. W tej formie Gokū bez problemu pokonał jednogwiazdkowego smoka, zanim ten pochłoną smocze kule, w dodatku, kiedy Gokū korzystał w pełni z tej formy posiadał żółtą aurę jak pierwszy SSJ.

Charakterystyka stadiumEdytuj

  • Duże, czarne brwi,
  • zwiększenie siły ciosu oraz szybkości,
  • zniwelowane utraty energii prawie do zera,
  • czerwona otoczka wokół oczu,
  • złote lub niebieskie tęczówki,
  • czerwone, gładkowłose futerko na torsie, brzuchu, plecach, rękach (za wyjątkiem dłoni), nogach (za wyjątkiem stóp) i ogonie,
  • poważny wyraz twarzy,
  • siła od 950 mln (maksymalna siła ciosu Vegety) do 3 mld [j]. (Maksymalna siła ciosu Gogety).

Son Gokū Super Saiyanin 4Edytuj

Gokū opanował furię poziomu Ōgon Ōzaru i przemienił się w Super Saiyanina Four dzięki wspomnieniom przywołanym przez Pan.

Przebieg przemianyEdytuj

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Rō Kaiōshin wspomina, że w dawnych czasach ktoś osiągnął poziom Super Saiyanina Four. Fani domniemywają, że jest to ta sama postać co Super Saiyanin z opowieści Vegety i Północnego Kaiō, jednak oficjalne źródła w tej sprawie milczą.