FANDOM

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Super Saiyanin Blue: Kaiō-ken
SSBKK
スーパー サイヤ人 ゴッド スーパー サイヤ人 界王拳
Sūpā Saiya-jin Burū Kaiō-ken
Nazwa w mandze brak tej techniki
Twórca
  • Północny Kaiō - twórca Kaiō-kena
  • Son Gokū - twórca SSJB Kaiō-kena
  • Debiut w mandze nie występuje
    Debiut w anime DBS, odcinek #039
    Użytkownicy Son Gokū
    Ile razy była używana i kiedy 1. Gokū użył w walce z Hitem podczas Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia.

    2. Podczas walki, gdy Son był trzymany za nogę przez Scalonego Zamasu.

    3. Gdy walczył z potężnym Toppo podczas meczu pokazowego Zenō.

    4. Podczas walki treningowej z Gohanem.

    Używana w Dragon Ball Super Logo
    Tłumaczenie nazwy „sūpā saiya-jin goddo sūpā saiya-jin” - „sūpā” to po japońsku „super”, „saiya” pochodzi od japońskiego „yasai”, czyli „warzywo”, „jin” to po japońsku „człowiek”, „ludzie”, a „goddo” pochodzi od angielskiego słowa „god”, czyli „bóg”.

    „Kaiô-ken” - to po japońsku „pięść króla świata”.

    Super Saiyanin Blue: Kaiō-ken (jap. スーパー サイヤ人 ゴッド スーパー サイヤ人 界王拳 [Sūpā Saiya-jin Burū Kaiō-ken], ang. Super Saiyan Blue: Kaio-ken) – technika użyta przez Son Gokū podczas walki z Hitem w anime Dragon Ball Super. Polega ona na tym, że będąc na poziomie SSJ Blue oraz koncentrując się nad sobą, trzeba skumulować całą ki w sobie i krzyknąć "Kaiō-ken" (można również podać liczbę, dzięki której ma się zwiększyć poziom bojowy). Jest to po prostu SSJB połączony z techniką Kaiō-ken.

    Opis i działanie Edytuj

    Aby ją poznać, wystarczy spojrzeć na przeciwnika aurę - będzie ona niebieska jak u SSJB, a okalać ją będzie czerwona charakterystyczna dla Kaiō-kena. Użycie jej powoduje wzrost masy mięśniowej, szybkości oraz siły (w tym przypadku Gokū prócz zwykłej kumulacji, powiększył ją 10-krotnie). Dzięki temu aura otaczająca Sona bardzo wzrosła. W pewnych ujęciach można zauważył pojedyncze błyskawice wokół czerwonej aury.

    UżyciaEdytuj

    Pierwszy raz forma została użyta podczas walki z Hitem podczas Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia. Początkowo miała być użyta przeciwko Beerusowi, który usłyszawszy to, przeraził się niezmiernie.

    Użycie jej nie było planowane przez Gokū, gdyż nie opanował jej jeszcze do końca i była bardzo ogromna szansa, że może tego nie przeżyć. Istniało tylko 10% szansy, że się ona uda. Użył jej, ponieważ Hit coraz bardziej zwiększał swoje limity oraz przeskoki w czasie a był o poziomy niżej od niego. Sam Vegeta widząc to przypomniał sobie pierwszą, wspólną walkę z przyjacielem oraz pierwsze użycie tej techniki. Son mógł tylko użyć 10-krotnego zwiększenia tej formy, gdyż trwała ona krótko i jego ciało mogło tego dłużej nie wytrzymać oraz wyjaśnił, dlaczego jej użył akurat z tym poziomem mocy a chciał pokonać swojego przeciwnika. Dzięki temu mógł wyrównać tę różnice pomiędzy nim a przeciwnikiem a nawet być o poziom wyżej od niego.

    Niestety mu się to nie udało, bo dał całą swoją siłę w Kamehame-Ha nie niszcząc Hita. Gdy Hit znowu zwiększył swój poziom i przeskok w czasie, zaczął atakować Gokū, a ten stracił swoją moc. Po pewnym czasie, gdy bracia Beerus i Champa nie chcą zgodzić na warunki Gokū o zniesienie zasad wychodzi za ring.

    Konsekwencją użycia tego poziomu jest problem z mięśniami, ki oraz okropne bóle, które możemy zauważyć w odcinku 40 DBS.

    Drugi raz forma ta została użyta w walce ze Scalonym Zamasu przez Sona, który aby się uwolnić z silnego uścisku użył jej i się wydostał oraz zadał mocny cios w twarz Boga - trwała ona chwilę, bo moc Gokū została wyczerpana (odcinek 66 DBS).

    Galeria Edytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki