Fandom

Dragon Ball Wiki

Super Saiyanin 4

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja9 Udostępnij

Super Saiyanin 4
Goku vegeta ssj4.jpg
超サイヤ人フォー
Sūpā Saiya-jin Fō
Nazwa w mandze Nie występuje
Nazwa w anime Super Wojownik Czwartego Poziomu
Twórca Nieznany Saiyanin[1]
Debiut w mandze DBGT, rozdział #?
Debiut w anime DBGT, odcinek #35
Użytkownicy
  • Son Gokū
  • Vegeta
  • Gogeta
  • Ile razy była używana i kiedy kilka razy np. przez Sona w walce Baby'm, czy przez Vegetę w walce z Yī Xīng Lóngiem
    Używana w LogoDBGT.png
    Tłumaczenie nazwy „sūpā saiya-jin four” - „sūpā” to po japońsku „super”, „saiya” pochodzi od japońskiego „yasai” czyli „warzywo”, „jin” to po japońsku „człowiek”, „ludzie”, a „four” to po angielsku „cztery”.

    Super Saiyanin 4 (SSJ4) (jap. 超サイヤ人フォー [Sūpā Saiya-jin Fō], pl. w anime Super Wojownik Czwartego Poziomu, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Super Guerrier de niveau quatre, ang. Super Saiyan 4) – jeden z poziomów transformacji saiyańskiej, został stworzony na potrzeby serii Dragon Ball GT. Kiedy pod uwagę nie bierze się stadiów SSJG i SSJGSSJ, SSJ4 to najsilniejszy poziom, jaki może osiągnąć Saiyanin.

    KoncepcjaEdytuj

    Son Goku SSJ4.png

    Gokū Super Saiyanin Four

    Wygląd wojownika poddanego tej przemianie został zaprojektowany przez Katsuyoshiego Nakatsuru, lecz sam pomysł stworzenia tego stadium „wyszedł” od scenarzystów serii GT. Tworząc ten poziom, owi twórcy zapomnieli o kilku ważnych elementach, w tym o funkcjonalności SSJ3, który był według mangi nadzwyczaj potężny, a moc jego była nie do okiełznania. Przebywanie na tym poziomie było możliwe nie dłużej niż kilkanaście minut, bez długiego treningu. W GT moc na czwartym poziomie jest jeszcze większa, mimo to stosowanie tej przemiany nie powoduje znacznych problemów w zużyciu ki. Możliwe, że jest tak, ponieważ transformacja ta to metamorfoza całkiem innego typu - SSJ4 powstaje z mocy Ōzaru dzięki działaniu fal Bruitsa, które zwiększają moc Saiyan 10-krotnie bez straty energii ki, jak w przypadku zmiany w Ōzaru. Przy przemianie w SSJ4 zostaje zwielokrotniona moc Wielkiej Małpy. Można osiągnąć ten poziom poprzez samo zwiększenie ki bez przemiany w Ōzaru, z tym samym efektem, jednak do tego potrzebny jest ogon, źródło mocy Saiyan.

    FizjonomiaEdytuj

    Wygląd wojownika w stadium nr cztery jest zupełnie inny niż w poprzednich. Jako pierwszy ten poziom osiągnął Son Gokū. Drugim i ostatnim, któremu się to udało, był Vegeta. Książę dokonał tego przy pomocy maszyny Bulmy. Aby zdobyć tę moc konieczny jest ogon, dzięki któremu można zmienić się w Ōgon Ōzaru, a następnie, by zamienić się w SSJ4, trzeba opanować ogrom nowej mocy i okiełznać furię, w jaką wpada użytkownik po przemianie w pośrednie Ōgon Ôzaru. Będąc pod postacią „złotej małpy” Saiyanin, ukazując dobroć i tzw. „ludzkie uczucia”, kurczy się i przybiera formę Super Saiyanina Four.

    Tak jak SSJ1 i 2 wymagają do przemiany silnych emocji, tak SSJ4 wymaga silnych emocji, ale nie tylko gniewu, ale również ludzkich uczuć, jak miłość, dobroć, nadzieja, które pozwalają okiełznać zwierzęcą siłę i instynkt Ōzaru i przejść na następny poziom. Kontrola nad mocą i emocjami pozwala pominąć formę Ōzaru.

    Charakterystyka stadiumEdytuj

    • Duże, czarne brwi,
    • zwiększenie siły ciosu oraz szybkości,
    • zniwelowane utraty energii prawie do zera,
    • czerwona otoczka wokół oczu,
    • złote lub niebieskie tęczówki,
    • czerwone, gładkowłose futerko na torsie, brzuchu, plecach, rękach (za wyjątkiem dłoni), nogach (za wyjątkiem stóp) i ogonie,
    • poważny wyraz twarzy,
    • siła od 950 mln (maksymalna siła ciosu Vegety) do 2,5 mld [j]. (Maksymalna siła ciosu Gogety).

    Son Gokū Super Saiyanin 4Edytuj

    Gokū opanował furię poziomu Ōgon Ōzaru i przemienił się w Super Saiyanina Four dzięki wspomnieniom przywołanym przez Pan.

    Przebieg przemianyEdytuj

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Rō Kaiōshin wspomina, że w dawnych czasach ktoś osiągnął poziom Super Saiyanina Four. Fani domniemywają, że jest to ta sama postać co Super Saiyanin z opowieści Vegety i Północnego Kaiō, jednak oficjalne źródła w tej sprawie milczą.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki