Fandom

Dragon Ball Wiki

Super Saiyanin

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij
Super Saiyanin
Super-Saiyan-Goku.jpg
スーパー サイヤ人
Sūpā Saiya-jin
Nazwa w mandze Super Saiyanin
Nazwa w anime Super Wojownik, Super Kosmiczny Wojownik, Super Saiyanin, Super Saiyan
Twórca Saiyanie
Debiut w mandze DB, rozdział #123
Debiut w anime DBZ, odcinek #095
Użytkownicy
  • Brolly
  • Bardock
  • Son Gokū
  • Son Gokū z przyszłości
  • Vegeta z przyszłości
  • Son Gohan z przyszłości
  • Trunks z przyszłości
  • Vegeta
  • Cell z przyszłości
  • Son Gohan
  • Cell z przyszłości Trunksa
  • Trunks z przyszłości Cella
  • Trunks
  • Son Goten
  • Gotenks
  • Vegetto
  • Gogeta
  • Baby
  • Son Gokū Junior
  • Vegeta Junior
  • Cabba
  • Ile razy była używana i kiedy Bardzo często w walkach, np. podczas treningu Gohana i Gokū w Komnacie ducha i czasu, pierwszy raz została użyta w walce z Freezerem na Namek
    Używana w LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
    Tłumaczenie nazwy „sūpā saiya-jin” - „sūpā” to po japońsku „super”, „saiya” pochodzi od japońskiego „yasai”, czyli „warzywo”, a „jin” to po japońsku „człowiek”, „ludzie”.

    Super Saiyanin (SSJ) (jap. スーパー サイヤ人 [Sūpā Saiya-jin], pl. w anime Super Wojownik, Super Kosmiczny Wojownik, Super Saiyanin, Super Saiyan, pl. w mandze Super Saiyanin, fr. Le Super Guerrier, Le Super Saïyen, ang. Super Saiyan) – poziom mocy, który może osiągnąć każdy, spełniający odpowiednie warunki, Saiyanin.

    SSJ[1] to pierwszy szczebel ku istocie o olbrzymiej sile, szybkości i wyostrzonym zmysłom. Forma debiutowała w Dragon Ball Z podczas walki Gokū i Freezera na planecie Namek. Warto podkreślić, że pierwszy poziom super Saiyanina różnił się od tej, którą znamy z Sagi Androidów(np. kolor włosów był pastelowy).

    Warunki przeistoczenia i trochę mitówEdytuj

    Legenda głosi[2], że tylko jeden, rodzący się raz na tysiąc lat Saiyanin może osiągnąć stadium tzw. Legendarnego Super Saiyanina, tak naprawdę każdy saiyański wojownik trenując ciało i doprowadzając umysł do furii może poddać się transformacji, zaś mianem Legendarnego Saiyanina nazywa się Brolly'ego[3].

    Historia i pochodzenieEdytuj

    Pierwszym Super Saiyaninem był Bardock[4][5] ojciec głównego bohatera serii. Podczas jego walki z Chilledem, pod wpływem furii, którą saiyański wojownik wyzwolił z nienawiści kierowanej do rodziny tyrana, mężczyzna zdołał przeistoczyć się w wojownika o złotych włosach. To właśnie pokonany Chilled zapoczątkował legendę, która krążyła wśród Changelingów i Saiyan, mit o istocie posiadającej straszliwe zapasy energii.
    Super saiyan.png

    Son Gokū jako Super Saiyanin

    Poziom charakteryzująEdytuj

    • Złote, postawione włosy,
    • zielone tęczówki lub ich brak[6],
    • pięćdziesięciokrotny wzrost mocy wojownika (mnożnik siły podstawowej x50)
    • złota aura,
    • wzrost muskulatury,
    • poważny i groźny wyraz twarzy.

    Super Saiyanin Full PowerEdytuj

    Super Saiyanin Full Power (jap. 超サイヤ人フルパワー [Sūpā Saiya-jin Furu Pawā], pl. w anime Super Saiyanin Pełna Moc, ang. Super Saiyan Full Power) – to najwyższy szczebel transformacji Super Saiyanina. Użytkownik kumuluje całą swą energię, jednocześnie osiągając maksymalny możliwy poziom bojowy dla tego etapu przemian saiyańskich, co pozwala mu zwielokrotnić swą siłę w każdej kategorii, nie tracąc żadnego z wcześniejszych atutów oraz zminimalizować trwonienie ki, przeciwnie do tego, co dzieje się przy przeistoczeniu w Ultra Super Saiyanina, Super Saiyanina 2 czy Super Saiyanina 3. Wariację tę opracował Gokū, będąc na treningu w Komnacie ducha i czasu, a pierwszy raz zaprezentował w #168 odcinku serii Dragon Ball Z. Poza wspomnianymi wyżej różnicami warto podkreślić również, że sam wygląd wojownika poddanego tej przemianie ulega delikatnym zmianom. Włosy przybierają kolor biało-żółto-złoty, aura zanika, rośnie opanowanie prezentowane przez wojownika: spokojny wyraz twarzy, przemyślane działanie.

    Ssj fp 3.png

    Gohan z ojcem SSSFP po wyjściu z Komnaty ducha i czasu

    Ssj fp 2.png

    Son SSJFP

    FuriaEdytuj

    Stan Super Saiyanina wyzwolony pod wpływem ogromnej wściekłości. Zaprezentował go Vegeta, gdy Beerus uderzył Bulmę w czternastym filmie kinowym Dragon Ball Z. W jego przypadku ta przemiana była silniejsza niż Super Saiyanin Three Gokū. Z Dragon Ball Super wiadomo, że wynosiła 10% mocy Beerusa[7].

    GaleriaEdytuj

    CiekawostkiEdytuj

    The Super Saiyan.jpg

    • Podczas kolejnych przemian Son Gokū w Super Saiyanina można zauważyć pewną różnicę względem transformacji z Namek. W w Sadze Freezera ma on pastelowożółte włosy i aurę przy ciele, natomiast w Sadze Cell Game jego fryzura jest bardziej żółto-złotawa, a aura otacza ogólny zarys jego ciała.

    PrzypisyEdytuj

    1. Skrót od japońskiego Super Saiya-jin, czyli Super Saiyanin.
    2. Legenda pierwszy raz przytoczona przez Płn. Kaiō w #20 odcinku DBZ, tuż przed pojawieniem się Vegety i Nappy na Ziemi, następnie przez Vegetę w 66 odcinku DBZ oraz wspomniana w Dragon Ball Z: Super Saiyanin Son Gokū i Dragon Ball Z: Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka.
    3. Tytuł LSSJ należy traktować z przymrożeniem oka, gdyż „Brolly” jako taki i jego dzieje nie są częścią oryginalnej historii, tej, zawartej w mandze, a tworem scenarzystów ósmego filmu DBZ.
    4. Nie licząc Brolly'ego, który już jako kilkuletnie dziecko zmieniał się w LSSJ.
    5. Nie wiadomo także, czy wojownicy, którzy doprowadzili do powstania Pierwszego Super Saiyanina Goda, byli w stanie poddać się transformacji SSJ, czy nie.
    6. Gdy w serii animowanej wojownik przechodzi transformację, zdarza się, że zanikają zarówno źrenice, jak i tęczówki, pozostaje samo białko, co powoduje, że całe oko staje się białe. Lecz jest to prawdopodobnie domieszka animatorów lub nacisk ze strony reżysera, gdyż w mandze tego nie ma.
    7. W ósmym odcinku DBS walczący z przemienionym pod wpływem gniewu Vegetą Beerus ujawnia, że minęło już dużo czasu, od kiedy zmuszony był do użycia dziesiątej części swojej mocy

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki