FANDOM

Super Saiyanin (SSJ) (jap. スーパー サイヤ人 [Sūpā Saiya-jin], pl. w anime Super Wojownik, Super Kosmiczny Wojownik, Super Saiyanin, Super Saiyan, pl. w mandze Super Saiyanin, fr. Le Super Guerrier, Le Super Saïyen, ang. Super Saiyan) – poziom mocy, który może osiągnąć każdy, spełniający odpowiednie warunki, Saiyanin.

SSJ[1] to pierwszy szczebel ku istocie o olbrzymiej sile, szybkości i wyostrzonym zmysłom. Forma debiutowała w Dragon Ball Z podczas walki Gokū i Freezera na planecie Namek. Warto podkreślić, że pierwszy poziom super Saiyanina różnił się od tej, którą znamy z Sagi Androidów(np. kolor włosów był pastelowy).

Warunki przeistoczenia i trochę mitówEdytuj

Legenda głosi[2], że tylko jeden, rodzący się raz na tysiąc lat Saiyanin może osiągnąć stadium tzw. Legendarnego Super Saiyanina, tak naprawdę każdy saiyański wojownik trenując ciało i doprowadzając umysł do furii może poddać się transformacji, zaś mianem Legendarnego Saiyanina nazywa się Brolly'ego[3].

Historia i pochodzenieEdytuj

Super saiyan

Son Gokū jako Super Saiyanin

Pierwszym Super Saiyaninem był Bardock[4][5] ojciec głównego bohatera serii. Podczas jego walki z Chilledem, pod wpływem furii, którą saiyański wojownik wyzwolił z nienawiści kierowanej do rodziny tyrana, mężczyzna zdołał przeistoczyć się w wojownika o złotych włosach. To właśnie pokonany Chilled zapoczątkował legendę, która krążyła wśród Changelingów i Saiyan, mit o istocie posiadającej straszliwe zapasy energii.

Poziom charakteryzująEdytuj

  • Złote, postawione włosy,
  • zielone tęczówki [6],
  • pięćdziesięciokrotny wzrost mocy wojownika (mnożnik siły podstawowej x50),
  • złota aura,
  • wzrost muskulatury,
  • poważny i groźny wyraz twarzy,
  • zanik aury otaczającej użytkownika,
  • duże zmniejszenie zużycia energii.

Przebieg Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Dragon Ball Super Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Dragon Ball GT Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Super Dragon Ball Heroes Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Wzmocnienia Super Saiyanina Edytuj

Super Saiyanin Full Power Edytuj

Super Saiyanin Full Power (jap. 超サイヤ人フルパワー [Sūpā Saiya-jin Furu Pawā], pl. w anime Super Saiyanin Pełna Moc, ang. Super Saiyan Full Power) – to najwyższy szczebel transformacji Super Saiyanina.

Ssj fp 3

Gohan z ojcem SSJFP po wyjściu z Komnaty ducha i czasu

Użytkownik kumuluje całą swą energię, jednocześnie osiągając maksymalny możliwy poziom bojowy dla tego etapu przemian saiyańskich, co pozwala mu zwielokrotnić swą siłę w każdej kategorii, nie tracąc żadnego z wcześniejszych atutów oraz zminimalizować trwonienie ki, przeciwnie do tego, co dzieje się przy przeistoczeniu w Ultra Super Saiyanina, Super Saiyanina 2 czy Super Saiyanina 3. Wariację tę opracował Gokū, będąc na treningu w Komnacie ducha i czasu, a pierwszy raz zaprezentował w #168 odcinku serii Dragon Ball Z.
Ssj fp 2

Son SSJFP

Poza wspomnianymi wyżej różnicami warto podkreślić również, że sam wygląd wojownika poddanego tej przemianie ulega delikatnym zmianom. Włosy przybierają kolor biało-żółto-złoty, aura zanika, rośnie opanowanie prezentowane przez wojownika: spokojny wyraz twarzy, przemyślane działanie.

Furia Edytuj

Stan Super Saiyanina wyzwolony pod wpływem ogromnej wściekłości. Zaprezentował go Vegeta, gdy Beerus uderzył Bulmę w czternastym filmie kinowym Dragon Ball Z. W jego przypadku ta przemiana była silniejsza niż Super Saiyanin 3 Gokū. Z Dragon Ball Super wiadomo, że wynosiła 10% mocy Beerusa[7].

Występ w grach Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Podczas gdy Cell szuka #18, widać człowieka z takim napisem na koszulce:
    The Super Saiyan
  • Podczas kolejnych przemian Son Gokū w Super Saiyanina można zauważyć pewną różnicę względem transformacji z Namek. W w Sadze Freezera ma on pastelowożółte włosy i aurę przy ciele, natomiast w Sadze Cell Game jego fryzura jest bardziej żółto-złotawa, a aura otacza ogólny zarys jego ciała.

PrzypisyEdytuj

  1. Skrót od japońskiego Super Saiya-jin, czyli Super Saiyanin.
  2. Legenda pierwszy raz przytoczona przez Płn. Kaiō w #20 odcinku DBZ, tuż przed pojawieniem się Vegety i Nappy na Ziemi, następnie przez Vegetę w 66 odcinku DBZ oraz wspomniana w Dragon Ball Z: Super Saiyanin Son Gokū i Dragon Ball Z: Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka.
  3. Tytuł LSSJ należy traktować z przymrożeniem oka, gdyż „Brolly” jako taki i jego dzieje nie są częścią oryginalnej historii, tej, zawartej w mandze, a tworem scenarzystów ósmego filmu DBZ.
  4. Nie licząc Brolly'ego, który już jako kilkuletnie dziecko zmieniał się w LSSJ.
  5. Nie wiadomo także, czy wojownicy, którzy doprowadzili do powstania Pierwszego Super Saiyanina Goda, byli w stanie poddać się transformacji SSJ, czy nie.
  6. Gdy w serii animowanej wojownik przechodzi transformację, zdarza się, że zanikają zarówno źrenice, jak i tęczówki, pozostaje samo białko, co powoduje, że całe oko staje się białe. Lecz jest to prawdopodobnie domieszka animatorów lub nacisk ze strony reżysera, gdyż w mandze tego nie ma.
  7. W ósmym odcinku DBS walczący z przemienionym pod wpływem gniewu Vegetą Beerus ujawnia, że minęło już dużo czasu, od kiedy zmuszony był do użycia dziesiątej części swojej mocy