FANDOM

Ten artykuł dotyczy wnuka Pan. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Son Gokū Junior
Goku Junior
孫悟空初級
(ソンゴクージュニア)
Sūn Wùkōng Chūjí
(Son Gokū Junia)
Imię w anime Songo
Imię w mandze brak polskiej wersji
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB GT, rozdział #?
Debiut w anime DBGT, odcinek #64
Występuje LogoDBGT
Rasa w 1/16Saiyanin, w 15/16 Ziemianin
Zginął nigdy nie zginął
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Poziom bojowy ? [J]
Głos Masako Nozawa
Znaczenie imienia „son gokū junior” - „son gokū” w całości jest japońskim tłumaczeniem chińskiego „sūn wùkōng”, czyli „małpi król”, samo „son” pochodzi od imienia jego dziadka, a zapisane jest znakiem, którego w japońskim używa się do określenia „wnuka”, a czyta „mago”, „go” to znak czytany w Japonii jako „satoshi” lub „satoru”, popularne męskie imiona, natomiast oznacza „powietrze”, „niebo” (w sensie sklepienia niebieskiego), „próżnia”, „junior” to po prostu „młody”, „junior”.
Pokrewieństwa
  • Pan (babcia)
  • Son Gohan (pradziadek)
  • Videl (prababcia)
  • Son Goten (brat pradziadka)
  • Son Gokū (prapradziadek)
  • Chichi (praprababcia)
  • Gyû Maô (praprapradziadek)
  • Bardock (praprapradziadek)
  • Son Gohan (przybrany prapraprapradziadek)
  • Son Gokū Junior (chiń. 孫悟空初級 [Sūn Wùkōng Chūjí], jap. ソンゴクージュニア [Son Gokū Junia], pl. w anime Songo Junior, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Son Goku Junior, ang. Goku jr.) – w 1/16 Saiyanin w pozostałych 15/16 Ziemianin.

    Jest wnukiem Pan i praprawnukiem Gokū o jego rodzicach wiadomo tyle, że „zginęli w wypadku samochodowym”. Wyglądem do złudzenia przypomina przodka, jednak jego hart ducha i wola walki pozostawiają wiele do życzenia.

    Dziedzictwo BohateraEdytuj

    Widz poznaje go, gdy ma około dwanaście lat i uczęszcza do podstawówki, gdzie poznaje Packa, szkolnego łobuza, później przyjaciela. Gdy Pan ulega chorobie serca, mały Gokū postanawia uzdrowić ją za pomocą Sì Xīng Qiú – smoczej kuli przodka.
    Son jr

    Son Jr w formie SSJ

    Wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż i napotyka na swej drodze wielu przeciwników, m.in. Mambę i jej ludzi.

    Pod wpływem gniewu udaje mu się przemienić w SSJ. Znajduje kulę dawnego Gokū, Pan zdrowieje, a malec odbywa pouczającą rozmowę z przodkiem.

    Dragon Ball GTEdytuj

    Po pewnym czasie i intensywnym treningu z Pan opanowuje poziom SSJ i startuje w Tenka-ichi Budōkai, ubierając poszarpany strój Gokū seniora (to ubranie, które Gokū zgubił po walce z Yī Xīng Lóngiem), gdzie w finale staje do walki z Vegetą Juniorem, potomkiem Vegety, księcia saiyańskiej rasy. Walka jest zacięta, (z Zaświatów, by ją obejrzeć, przybywa nawet stary Gokū i siada na trybunach), jej dokładny przebieg i warunki rozstrzygnięcia nie są znane widzowi, spiker mistrzostw mówi tylko, że Gokū Jr wypadł za matę.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki