FANDOM

Ten artykuł dotyczy dziadka Son Gokū. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Son Gohan
Stary Son Gohan
孫悟飯
Son Gohan
Imię w anime Songokan
Imię w mandze Son Gohan
Inne imiona Son Gohan no ji-chan
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB. rozdział #104
Debiut w anime DB, odcinek #073
Występuje LogoDB
Rasa Ziemianin
Data urodzin Rok 658
Zginął 1. Został rozdeptany przez wnuczka.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Zaświaty
Głos Osamu Saka
Waga 51 kg
Wzrost 158 cm
Znaczenie imienia "Son Gohan", po japońsku oznacza ryż/posiłek.
Pokrewieństwa
  • Muten Rōshi (mistrz)
  • Karin ( mistrz)
  • Gyû Maô (rywal i przyjaciel)
  • Gokū (przybrany wnuk)
  • Uranai Baba (szefowa i siostra mistrza)
  • Anin (pani)
  • Son Gohan (jap. 孫悟飯 [Son Gohan], pl. Dziadek Songokan) – ziemski światowej sławy wojownik, uczeń Żółwiego Pustelnika. Pewnego dnia znajduje on saiyańskie niemowlę imieniem Kakarotto same w lesie nie opodal statku kosmicznego. Przygarnie je i nadaje mu imię Gokū. Opiekuje się małym chłopcem, stara go wychować. Dzieciak jednak nie daje się poskromić starcowi, stara się mu w wszelki sposób dopiec. Pewnego dnia podczas spaceru mały wypada dziadkowi z koszyka i uderza się w głowę. Przeżywa ale w jego mózgu zachodzą zmiany i zapomina kim był i po co został wysłany na Ziemię, rośnie odtąd na dobrego chłopca. Po dziesięciu latach od adopcji Gohan ginie rozmiażdżony przez transformowanego w Ōzaru wnuczka. Jako senzo-danę zostawia Gokū Sì Xīng Qiú.

    Później możemy go obserwować w sadze Uranai Baby, gdzie występuje jako zamaskowany wojownik z aureolą nad głową służący Uranai Babie. Mierzy się tam z Sonem. Okazuje się, że dzięki staruszce Uranai Babie wrócił z Raju na Ziemię tylko na 24 godziny. I chce spędzić ten czas na sprawdzeniu siły swojego przybranego wnuka, oraz nacieszyć się nim. Podczas walki odrywa Gokū ogonek, tłumacząc się potem, że chciał przypomnieć Gokū o jego słabym punkcie, lecz go poniosło. Po zdjęciu maski i przywitaniu z wnuczkiem i jego przyjaciółmi zostaje jeszcze na chwilę w świecie żywych po czym wraca w Zaświaty. Widzimy go jeszcze, w fillerowej sadze zaślubin na Górze Pięciu Żywiołów, gdzie wraz z boginią Anin pilnuje Świętego Paleniska ogrzewającego Ziemię.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki