FANDOM

Siódmy Wszechświat
Brak zdjęcia.jpg
第七宇宙
(第七ユニバース)
Dainana Uchū
(Dainana Yunibāsu)
Co się w nim znajduje
  • Północna Galaktyka
  • Południowa Galaktyka
  • Wschodnia Galaktyka
  • Zachodnia Galaktyka
  • Zaświaty
  • Świat Kaiōshinów
  • Świat Demonów
  • Planeta Beerusa
  • Siódmy Wszechświat (jap. 第七宇宙, (第七ユニバース) [Dainana Uchū, (Dainana Yunibāsu)], pl. w anime Wszechświat, Kosmos, pl. w mandze Wszechświat, Kosmos, fr. L'univers, L'espace, ang. Universe, Space) – jeden z dwunastu wszechświatów teraźniejszości, miejsce, w którym znajdują się cztery galaktyki odpowiadające czterem kierunkom świata. W północnej części tego wszechświata mieści się Ziemia, błękitna planeta, na której mieszkają Wojownicy Z, protagoniści Dragon Balla.

    Podział Siódmego WszechświataEdytuj

    Południowa Galaktyka Siódmego Wszechświata, DBZ Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka.png

    Południowa Galaktyka

    Ziemia.jpg

    Ziemia, planeta w Północnej Galaktyce

    W jego skład wchodzą cztery galaktyki: Północna, Południowa, Wschodnia i Zachodnia. Każda z nich zawiera w sobie więcej niż jeden układ gwiezdny, wyposażony w planety. Oprócz czterech galaktyk istnieje także piąta część Siódmego Wszechświata zwana Światem Niebiańskim, wewnątrz której umiejscowione są Zaświaty, Niebo, Piekło, Świat Emmy oraz planety pięciorga Kaiō. Po orbicie Siódmego Wszechświata krąży Świat Kaiōshinów, u jego podnóża orbituje Świat Demonów.

    BogowieEdytuj

    PozytywniEdytuj

    Dai Kaioshin (3) Spożywa (2).jpg

    Dai Kaiōshin

    Zachodni Kaio (1).jpg

    Zachodni Kaiō

    Bezpieczeństwa i pokoju w czterech galaktykach Siódmego Wszechświata strzegą przydzieleni do nich Kaiō, nad którymi dozór sprawuje Dai Kaiō. Zwierzchnikami piątki Kaiō są Kaiōshini, również w liczbie pięciorga[1]. Ci ostatni, Kaiōshini, oprócz pilnowania ładu w galaktykach, odpowiedzialni są także za powstanie całego wszechświata, w tym również wszelkiego życia[2]. Oprócz Kaiō i Kaiōshinów wiele planet posiada także swoich partykularnych bogów, takich jak Ziemski Bóg czy Najstarszy, którzy opiekują się nimi.

    NegatywniEdytuj

    Dābra.jpg

    Książę Ciemności

    Hakkaishin Beerus.png

    Hakkaishin Beerus

    Przeciwieństwem Kaiō i Kaiōshinów są Hakaishini , którzy, aby zachować równowagę dobra i zła, zajmują się niszczeniem życia. Siódmy Wszechświat, podobnie jak każdy z jedenastu pozostałych, spoczywa pod jurysdykcją tylko jednego Hakkaishina, który, w tym przypadku, nosi imię Beerus. Obok Hakkaishinów złem i zniszczeniem parają się także demony, na których czele stoi Książę Ciemności Dābra. Większość demonów rezyduje w tak zwanym Świecie Podziemnym, czyli księstwie wszelkiego rodzaju duchów nieczystych, rządzonym przez Dābrę.

    ZaświatyEdytuj

    Po śmierci każda żywa rozumna istota zamieszkująca Siódmy Wszechświat trafia, drogą obok Paleniska Ośmiu Proroczych Znaków do Następnego Świata, tam skierowana podlega osądowi arbitra dusz, Emmy Daiō, władcy tak zwanego Świata Emmy, będącego przedsionkiem drugiego życia. Ów sędzia, na podstawie uczynków zmarłego, decyduje, czy posłać go do Piekła czy do Nieba. Także na drugim świecie planety swe ma pięcioro Kaiō. Wszystkie elementy Zaświatów mieszczą się w piątej części tego wszechświata, nie w innym wymiarze, jak mogłyby się wydawać czytelnikowi, przez ten fakt martwi pensjonariusze są w stanie po śmierci wyczuwać potężniejsze ki emanujące z jednej z czterech galaktyk.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Rō Kaiōshin, powstały z połączenia Wschodniego Kaiōshina sprzed piętnastu pokoleń i , nie jest zaliczany, gdyż pochodzi z czasów nieteraźniejszych.
    2. Opowieść Północnego Kaiō, wypowiedziana w filmie kinowym Dragon Ball Z: Kami to kami: Battle of Gods.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki