FANDOM

Sembē Norimaki (jap. 則巻千兵衛 [Norimaki Sembē], pl. w anime Doktor Sambej Norimaki, pl. w mandze Doktor Jurek Spadkowski)Ziemianin, samozwańczy geniusz, naukowiec, twórca Arale i wielu szalonych wynalazków, mąż Midori Yamabuki, ojciec Turbo i przybrany ojciec Gacusiów.

OsobowośćEdytuj

Serioussenbei

Może przekształcić się w bardziej przystojną wersję o większym wzroście, niż oryginalnie (na bardzo krótki okres trzech minut). Imię „Sembē Norimaki” pochodzi od japońskiej odmiany ryżu. Norimaki oznacza owinięty "i odnosi się do konkretnego typu każdego odpowiedniego rodzaju ryżu. Choć Akira Toriyama często czerpie większość postaci krótkich i pulchnych, zwłaszcza Sembē Norimaki, są momenty gdzie Sembē Norimaki staje się bardziej "realistyczny", stając się dość wysoki i chropowaty w wyglądzie.

BiografiaEdytuj

Życie Sembēgo zmieniło się, kiedy stworzył androida, którego nazwał Arale i zaakceptował jako córkę.

Araleiscreated

Sembēē tworzy Arale

Rola w Dragon BallEdytuj

MidoriGSenbei

Sembē z żoną w Dragon Ballu

Gdy Goku gonił Generała Niebieskiego po niebie Mechanicznych Zabawek, a jego samolot rozbił się o góry. Son ląduje przed domem Arale i prosi Sembēgo o naprawę Smoczego Radaru, Arale krzyczy na niego twierdząc, że jest głupi. Sembē nie czuł się pewnie w tej technologii ponieważ radar był całkiem zaawansowany i nawet on nie umiał go naprawić. Turbo potajemnie uratował go od przed upokorzeniem naprawiając radar przy użyciu zdolności telekinezy. Generał Niebieski pojawia się w jego domu i próbuje zabić Sona oraz ukraść samolot Sembē, ale Arale pokonała go. Podczas gdy Generał Niebieski uciekł z radarem, Turbo zrobił z części samolotu nowy radar dla Gokū.

WynalazkiEdytuj

  1. Arale  pierwszy znany doskonale android, który ma jedną wadę, w pobliżu innych osób potrzebuje okularów.
  2. Przelotne Okulary - para okularów, przez które można zobaczyć wszystko. Sembē próbuje użyć ich do zobaczenia dziewczyny nago, ale zostają one zniszczone przez Midori, gdy przypadkowo wjeżdża w naukowca swoim skuterem.
  3. Cyborg niedźwiedź - stworzył niedźwiedzia, który został zastrzelony przez myśliwego.
  4. Duży-Mały Pistolet - pistolet, który może zmniejszyć lub powiększyć cokolwiek.
  5. Aparat Przyszłości - aparat, który robi zdjęcie i pokazuje, co i jak będzie wyglądać w przyszłości.
  6. Pantofle Przyszłości - deska, na której można podróżować w czasie.
  7. Pistolet Paralizator - broń, która zawiesza wszystko na swoje miejsce, nie udało się przeciw Dinozaurowi.
  8. Psi Robot - kiedy Arale zaginęła, miał bardzo dobry węch, był dość realistyczny, ponieważ oddawał mocz w niektórych punktach.
  9. Samolot Cola - okrągły samolot napędzany colą, paliwo kończy się dość szybko.
  10. Maszyna urzeczywistniająca - używana do gotowania ryżu, generuje prawdziwe kopie tego, co było na zdjęciu, które zostało wprowadzone do jej wnętrza.
  11. Barberman - robot fryzjer. Ma dziwne poczucie humoru, miłość do śpiewu oraz mechanizm autodestrukcji.
  12. Samochód - on zbudował samochód dla króla Nikochan i jego sługi, aby wrócili do domu, ponieważ Sembē nie wiedział ze byli kosmitami.
  13. Maszyna urzeczywistniająca, model II – wyglądająca jak garnek z własną świadomością, potrafi wyczytać w myślach największe pragnienie i stworzyć je z niczego, wynalazek ten został ukazany w 69 odcinku Dragon Ball Super. Dzięki temu Sembē otrzymał nagrodę, urządzenie przyczyniło się również do sprowadzenia Beerusa na Ziemię.

CiekawostkiEdytuj

  • Każdorazowo Sembē może przybrać „poważną minę” tylko na 3 minuty.
  • Wydaje się, że inni bohaterowie dostrzegają „poważną minę” Sembēgo, ponieważ Gokū pyta, jak to zrobił.
  • Sembē w Dragon Ballu nosi koszulkę z logiem Pennzoil.
  • Otrzymał nagrodę za najbardziej odkrywczy wynalazek roku, wybór został podjęty przez Światową Akademię Nauk.

GryEdytuj

  • SeriousSembei(Origins2)

    Sembē z Turbo i Midori w Origins 2

    Dragon Ball: Daimao Fukkatsu.
  • Famicom Jump: Hero Restuden.
  • Skocz Super Stars.
  • Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 (głos).
  • Dr. Slump: Arale-Chan.
  • Dragon Ball: Originis 2.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Doktor Slump: Aralka, Doktor Slump: Legenda bohatera z Pingwinkowa, Dragon Ball, Doktor Slump: Aralka powrót i inne produkcje na przestrzeni lat 1981-1994.
  2. Słuchowisko radiowe Doktor Slump (jap. キリンラジオ劇場「Dr.スランプ」).
  3. Doktor Slump, Doktor Slump: Wielka niespodzianka Arale, Dragon Ball Super.