Fandom

Dragon Ball Wiki

Scouter

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Scouter
Scouter na przykładzie Nappy.png
スカウター
Sukautā
Specjalne właściwości Podaje ilość jednostek określającą wielkość poziomu bojowego danej istoty, przedmiotu.
Twórca Najprawdopodobniej albo Tsufulianie, albo Arkonianie.
Użytkownicy Bardzo wielu, a najbardziej znani bohaterowie mający scoutery to:
Pojawia się w LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png

Scouter (jap. ]スカウター [Sukautā], pl. w anime Detektor, fr. Détecteur, ang. Scouter) – urządzenie służące do pomiaru poziomu bojowego oraz określania położenia przeciwnika.

Używany był przez ludzi podległych Coldowi Daiō, czyli przez Freezera, Coolera, Saiyan i innych członków Kosmicznej Organizacji Handlu. Twórcami tego urządzenia byli prawdopodobnie Tsufulianie lub Arconianie, jedna z tych zaawansowanych technologicznie ras.

Scoutery same w sobie nie były niestety zbyt użyteczne. Pokazywały poziom mocy do 22 000 [j] i wybuchały po przekroczeniu tej wartości (nowszy model detektora mógł wskazywać większe wartości, jednak i one były limitowane) oraz wyświetlały siłę obecną, a nie maksymalną, osobnika, tak że nie były miarodajne. W dalszej części serii, dokładnie po Sadze Freezera, przestały być używane.

Etymologia nazwyEdytuj

W wywiadzie z Akirą Toriyamą przeprowadzonym przez Naho Ōishi i opublikowanym w nowej sekcji Zdradź nam, mistrzu Akiro Toriyamo w kwietniowym numerze Saikyō Jumpa z 2014 roku autor Dragon Balla potwierdził przypuszczenia snute od lat przez fanów. Ōishi zapytała mistrza, skąd wziął pomysł na nazwę „scouter”. Toriyama opowiada, że zaczerpnął słowo z angielskiego „scout”, czyli „zwiad”, „rekonesans”. Owa nazwa ma podkreślać, że zadaniem scoutera jest pozyskiwać informacje.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Podczas wyobrażeń, co by było, gdyby Son nie uderzył się w głowę.
  2. Jego ciało nosiło scouter, kiedy było pod kontrolą Kapitana Ginyū, gdy ten przejął je za pomocą techniki Body Change.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki