FANDOM

Scouter
Scouter na przykładzie Nappy.png
スカウター
Sukautā
Specjalne właściwości Podaje ilość jednostek określającą wielkość poziomu bojowego danej istoty, przedmiotu.
Twórca Najprawdopodobniej albo Tsufulianie, albo Arkonianie.
Użytkownicy Bardzo wielu, a najbardziej znani bohaterowie mający scoutery to:
Pojawia się w LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png

Scouter (jap. ]スカウター [Sukautā], pl. w anime Detektor, fr. Détecteur, ang. Scouter) – urządzenie służące do pomiaru poziomu bojowego oraz określania położenia przeciwnika.

Używany był przez ludzi podległych Coldowi Daiō, czyli przez Freezera, Coolera, Saiyan i innych członków Kosmicznej Organizacji Handlu. Twórcami tego urządzenia byli prawdopodobnie Tsufulianie lub Arconianie, jedna z tych zaawansowanych technologicznie ras.

Scoutery same w sobie nie były niestety zbyt użyteczne. Pokazywały poziom mocy do 22 000 [j] i wybuchały po przekroczeniu tej wartości (nowszy model detektora mógł wskazywać większe wartości, jednak i one były limitowane) oraz wyświetlały siłę obecną, a nie maksymalną, osobnika, tak że nie były miarodajne. W dalszej części serii, dokładnie po Sadze Freezera, przestały być używane.

Etymologia nazwyEdytuj

W wywiadzie z Akirą Toriyamą przeprowadzonym przez Naho Ōishi i opublikowanym w nowej sekcji Zdradź nam, mistrzu Akiro Toriyamo w kwietniowym numerze Saikyō Jumpa z 2014 roku autor Dragon Balla potwierdził przypuszczenia snute od lat przez fanów. Ōishi zapytała mistrza, skąd wziął pomysł na nazwę „scouter”. Toriyama opowiada, że zaczerpnął słowo z angielskiego „scout”, czyli „zwiad”, „rekonesans”. Owa nazwa ma podkreślać, że zadaniem scoutera jest pozyskiwać informacje.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Podczas wyobrażeń, co by było, gdyby Son nie uderzył się w głowę.
  2. Jego ciało nosiło scouter, kiedy było pod kontrolą Kapitana Ginyū, gdy ten przejął je za pomocą techniki Body Change.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki