FANDOM

Saibaimani
Saibaimani (1).jpg
栽培マン
Saibaiman
Miejsce zamieszkania Piekło
Przeciętny wzrost przedstawicieli rasy 120cm
Dieta Nieznana
Poziom intelektualny Bardzo niski.
Siła przeciętnego przedstawiciela rasy 1200 - 1500 [j]

Saibaimani (jap. 栽培マン [Sabaiman], pl. w anime Nasiona, Potwory, pl. w mandze Uprawniaki, fr. Un Saibaiman, ang. Saibamen, Cultivars) – małe zielone stworki służące Saiyanom. Rodzą się z nasion podlanych specjalnym nawozem. Mają moc równą Raditzowi, czyli około 1500 [j].

Saibaimani potrafią miotać z głów żrącym kwasem, który topi ziemię oraz są w stanie poddać się autodestrukcji. Poznajemy je podczas Sagi Saiyan, w czasie ataku Vegety i Nappy na Ziemię. Nappa sadzi ziarna w glebie i wyrastają z nich owe zielone stworki. Za niesubordynację i tchórzostwo Vegeta ku przestrodze zabija jednego z nich. Zdeterminowani Saiabaimani atakują Wojowników Z. Jeden z tych stworków zabija Yamchę. Większość zostaje unicestwionych za pomocą Kakusan-dan, specjalnej kikōhy Kulilina. Saibaimani występują również w DBGT oraz w odcinku specjalnym Dragon Ball Z: Ostateczna bitwa w pojedynkę. Ojciec Son Gokū, Wojownika Z, który wyzwał Freezera.

WariantyEdytuj

Saibaimeni występują w kilku wariantach, głównie używanych w grach RPG oraz Dragon Ball: Xenoverse.

  • Kaiwareman (jap. カイワレマン) – niebieski Saibaiman, najsłabszy wariant. Jego nazwa najprawdopodobniej pochodzi od nazwy pędu rzodkwi japońskiej używanego często w potrawach sashimi.
  • Kyūkonman (jap. キュウコンマン) – brązowawy Saibaiman o średniej mocy. Jego nazwa najprawdopodobniej odnosi się do japońskiego słowa oznaczającego cebulę (typ pędu).
  • Copyman (jap. コピーマン) – czarny Saibaiman. Posiada zdolność zmieniania kształtu, co zwiększa ich moc (z wyjątkiem ich występowania w Dragon Ball Xenoverse).
  • Tennenman (jap. テンネンマン) – różowo-błękitny Saibaiman, drugi najsilniejszy wariant. Jego nazwa najprawdopodobniej odnosi się do przymiotnika oznaczającego "naturalny".
  • Jinkōman (jap. ジンコウマン) – najsilniejszy wariant Saibaimana o kolorze szarym. Jego nazwa najprawdopodobniej odnosi się do słowa oznaczającego "sztuczny".

CiekawostkaEdytuj

  • Vegeta już jako dziecko miał siłę zdolną zabić sześciu Saibaimanów jedną kikōhą.
  • „Sabaiman” to po japońsku „człowiek-uprawa”.
  • Głosu Saibaimanom udzielił Tōru Furuya, aktor dubbingujący również Yamchę, pierwszą i jedyną ofiarę Saibaimanów.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki