Fandom

Dragon Ball Wiki

Saibaimani

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Saibaimani
Saibaimani (1).jpg
栽培マン
Saibaiman
Miejsce zamieszkania Piekło
Przeciętny wzrost przedstawicieli rasy 120cm
Dieta Nieznana
Poziom intelektualny Bardzo niski.
Siła przeciętnego przedstawiciela rasy 1200 - 1500 [j]

Saibaimani (jap. 栽培マン [Sabaiman], pl. w anime Nasiona, Potwory, pl. w mandze Uprawniaki, fr. Un Saibaiman, ang. Saibamen, Cultivars) – małe zielone stworki służące Saiyanom. Rodzą się z nasion podlanych specjalnym nawozem. Mają moc równą Raditzowi, czyli około 1500 [j].

Saibaimani potrafią miotać z głów żrącym kwasem, który topi ziemię oraz są w stanie poddać się autodestrukcji. Poznajemy je podczas Sagi Saiyan, w czasie ataku Vegety i Nappy na Ziemię. Nappa sadzi ziarna w glebie i wyrastają z nich owe zielone stworki. Za niesubordynację i tchórzostwo Vegeta ku przestrodze zabija jednego z nich. Zdeterminowani Saiabaimani atakują Wojowników Z. Jeden z tych stworków zabija Yamchę. Większość zostaje unicestwionych za pomocą Kakusan-dan, specjalnej kikōhy Kulilina. Saibaimani występują również w DBGT oraz w odcinku specjalnym Dragon Ball Z: Ostateczna bitwa w pojedynkę. Ojciec Son Gokū, Wojownika Z, który wyzwał Freezera.

WariantyEdytuj

Saibaimeni występują w kilku wariantach, głównie używanych w grach RPG oraz Dragon Ball: Xenoverse.

  • Kaiwareman (jap. カイワレマン) – niebieski Saibaiman, najsłabszy wariant. Jego nazwa najprawdopodobniej pochodzi od nazwy pędu rzodkwi japońskiej używanego często w potrawach sashimi.
  • Kyūkonman (jap. キュウコンマン) – brązowawy Saibaiman o średniej mocy. Jego nazwa najprawdopodobniej odnosi się do japońskiego słowa oznaczającego cebulę (typ pędu).
  • Copyman (jap. コピーマン) – czarny Saibaiman. Posiada zdolność zmieniania kształtu, co zwiększa ich moc (z wyjątkiem ich występowania w Dragon Ball Xenoverse).
  • Tennenman (jap. テンネンマン) – różowo-błękitny Saibaiman, drugi najsilniejszy wariant. Jego nazwa najprawdopodobniej odnosi się do przymiotnika oznaczającego "naturalny".
  • Jinkōman (jap. ジンコウマン) – najsilniejszy wariant Saibaimana o kolorze szarym. Jego nazwa najprawdopodobniej odnosi się do słowa oznaczającego "sztuczny".

CiekawostkaEdytuj

  • Vegeta już jako dziecko miał siłę zdolną zabić sześciu Saibaimanów jedną kikōhą.
  • „Sabaiman” to po japońsku „człowiek-uprawa”.
  • Głosu Saibaimanom udzielił Tōru Furuya, aktor dubbingujący również Yamchę, pierwszą i jedyną ofiarę Saibaimanów.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki