Ryū-ken
DF1.jpeg
龍拳
Ryū-Ken
Nazwa w mandze Nie występuje
Nazwa w anime
  • Smocza Pięść
  • Smocze Tchnienie
  • Atak Smoka
  • Twórca Son Gokū
    Debiut w mandze animekomiks
    Debiut w anime DBZ, film #13
    Użytkownicy Son Gokū
    Ile razy była używana i kiedy Używana była kilka razy w DBGT i raz w DBZ.
    Używana w LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png

    Ryū-ken (jap. 龍拳 [Ryūken], pl. w anime Smocza Pięść, Smocze Tchnienie, Atak Smoka, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. ?, ang. Dragon Fist) – technika opracowana przez Son Gokū prawdopodobnie podczas pobytu w zaświatach po Cell Game. Pierwszy raz widzimy ją w końcówce Dragon Ball Z w trzynastym filmie kinowym. Gokū pokonuje za jej pomocą, Hildegarna. Później widzimy ją jeszcze dwa razy w Dragon Ball GT, podczas walki z Super #17 czy Omega Shenronem. Technika ta polega na skumulowaniu dużej ilości energii w jednej pięści, a potem precyzyjne uderzenie przeciwnika w czuły punkt. Podczas ataku wokół atakującego tworzy się aura w postaci złotego smoka. Atak ten jest bardzo potężny i niemal zawsze kończył się pokonaniem wroga, tylko Omega Shenron oparł się mu.

    CiekawostkiEdytuj

    • Można powiedzieć, że pierwszej wariacji tej techniki użył mały Gokū pokonując Piccolo - przebił go wtedy na wylot, a atak wyglądał podobnie tylko bez smoczej aury.
    • W 12 odcinku Dragon Ball Super, gdy Gokū i Beerus koncentrują moc, z ich ciał wychodzą aury w kształcie smoków, które chwilę potem wracają do nich, zwiększając ich siłę. Gokū tworzy czerwonego smoka, a Beerus fioletowego. Te aury są najprawdopodobniej nawiązaniem właśnie do tej techniki.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu