Fandom

Dragon Ball Wiki

Recoome

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Recoome
Recome.jpg
リクーム
Rikūmu
Imię w anime
  • Rikum[1][2]
  • Imię w mandze Krrems
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze Rozdział #272
    Debiut w anime DBZ, odcinek #061
    Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
    Rasa Mutant
    Zginął 1. Zabił go Vegeta.
    2. Zabili go Wojownicy Z.
    3. Ponownie zginął w starciu z Wojownikami Z.
    Pochodzenie nieznane
    Miejsce zamieszkania Piekło (dawniej planeta Freezer 79)
    Poziom bojowy 50 000 [J]
    Głos Kenji Utsumi
    Seiji Sasaki
    Znaczenie imienia "Recoome" czytane "rīkumu" pochodzi od japońskiego słowa "kurīmu" czyli "śmietanka".
    Pokrewieństwa
  • Freezer (pan)
  • Zarbon (szef)
  • Dodoria (szef)
  • Kapitan Ginyū (szef)
  • Butter (kompan)
  • Jeice (kompan)
  • Guldo (kompan)
  • Cado (kompan)
  • Avo (kompan)
  •  Recoome (jap. リクーム [Rikūmu], pl. w mandze Krrems,  w Dragon Ball Kai Z - Rikum[1][2] postawny, dobrze zbudowany humanoidalny kosmita. Najsilniejszy pod względem siły fizycznej członek Specjalnego Oddziału Ginyū. Jest arogancki, niezwykle przebiegły i uwielbia bawić się swoimi ofiarami. U Recooma rozum nie idzie w parze z krzepą przez co wpada w duże kłopoty walcząc z Son Gokū, nieumiejętnie oceniając jego poziom bojowy.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Freezer SagaEdytuj

    Namek SagaEdytuj

    Z polecenia Freezera przybywa wraz z resztą oddziału na Namek. Jako pierwsze zadanie on i jego kompani dostają rozkaz zlikwidowania Ziemian i współpracującego z nimi Vegety. Stając do walki z przeciwnikiem, ludzie Kapitana Ginyū grają między sobą w Papier, kamień, nożyce w celu wyłonienia przeciwnika dla Wojowników Z, gdyż uznają, że jakby walczyli wszyscy to nie byłoby zabawy. Pierwszą grę wygrywa Guldo, po jego śmierci kolejnym zwycięzcą jest Recoome, który w następstwie staje do walki z Vegetą. Toczą zaciętą walkę, Vegeta zdaje się prowadzić, zasypując Recooma gradem ciosów. Jednak rudowłosy wojownik nie otrzymuje większych obrażeń poza kilkoma zadraśnięciami, spalonymi włosami i popękanym pancerzem. Recoome stosuje na Vegecie swoją najsilniejszą technikę - Eraser Gun i gdyby nie obrona Kulilina i Gohana Vegeta mógłby zostać śmiertelnie ranny. Po ataku dwóch ostatnich Recoome traci kilka zębów po czym wpada w szał. Walka zmienia się w starcie trzech na jednego. Kulilin zostaje znokautowany jednym ciosem w głowę, a Gohan natomiast staje się "zabawką" Recoome'a, który jest zdumiony jego odwagą i męstwem. Na miejsce przybywa Son Gokū, Recoome drwi z niego i odstawia popisowy taniec. Dochodzi do starcia, Gokū jednym ciosem w brzuch doprowadza do knockoutu. Po pokonaniu przez Sona innych członków Specjalnego Oddziału Ginyū, Vegeta zabija Recoome'a jeną Kikōhą, zamieniając w pył jego ciało.[3]

    Osoroshi Freezer SagaEdytuj

    Po śmieci, z polecenia Północnego Kaiō wraz z Butterem, Jeicem i Guldem zachowuje ciało i trafia do Świata Północnego Kaiō, gdzie spotyka Wojowników Z obecnie trenowanych przez króla. Recoome staje do walki z Yamchą. Jego przeciwnik twierdzi, że ie jest w stanie się mu przeciwstawić, gdyż widział do czego Recoome był zdolny w walce z Vegetą. Szybko jednak okazuje się, że dzięki treningowi jest o wiele silniejszy od Recoome'a czy Vegety, w mgnieniu oka pokonuje przeciwnika i zrzuca go z planety wprost do Krwawego Jeziora w Piekle.

    Majin Bū SagaEdytuj

    Great Saiyaman SagaEdytuj

    Świeżo zmarły Cell jednoczy martwych Freezera, Cold Daiō i członków Specjalnego Oddziału Ginyū, tworząc piekielną rebelię. Podporządkowują sobie Oni i obejmują władzę w Piekle. Z rozkazu Dai Kaiō, do Piekła stępują Son Gokū i Paikūhan, którzy z łatwością pokonują wszystkich powstańców.

    Honmono no Majin BūEdytuj

    Widzimy Recoome'a wraz z innymi złoczyńcami jak i z Oni, podczas oglądania walki Gokū i Vegety z Majin Bū w swojej pierwotnej postaci - Recoome nie odgrywa ważnej roli.

    Odrodzenie fuzji!! Gokū i VegetaEdytuj

    W filmie dwunastym Drgaon Ball Z, pod wodzą Freezera wraz z innymi złoczyńcami powraca z Piekła na Ziemię, zostaje zabity przez Wojowników Z.

    Dragon Ball GTEdytuj

    Sūpā Jinzōningen Jū Nana-go SagaEdytuj

    Za sprawą otwarcia bram piekieł i świata realnego na Ziemi, Recoome jak i inni złoczyńcy uciekają z Piekła i sieją spustoszenie wśród Ziemian. Widzimy go tylko w wiadomościach ZTV.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
    3. Mimo iż ciało Recoome'a zostało spopielone, w późniejszych scenach walki jest nadal widoczne.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki