FANDOM

Raditz (jap. ラディッツ [Radditsu], pl. w anime Radim[1], Radic[2], pl. w mandze Raditz, fr. Raditz, ang. Raditz) – jest biologicznym bratem głównego bohatera, Son Gokū i starszym synem Bardocka I Gine. Przyleciał na Ziemię aby zwerbować brata do jego drużyny, która zarabiana na sprzedaniu planet.

Wygląd Edytuj

Raditz w DBZ

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Osobowość Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

BiografiaEdytuj

Przeszłość Edytuj

Podczas ofensywy Freezera na Vegetę wojownik przebywał wraz z Nappą i Vegetą na misji podboju bliżej nieokreślonej planety. W trakcie wykonywania zadania słudzy imperatora poinformowali Vegetę o tym, że ich planeta została zniszczona w wyniku zderzenia z asteroidą. Przez całe życie Raditz żył w fałszywym przekonaniu, że jego ojczystą planetę zniszczyła asteroida, a nie atak Death Ball Freezera.

Dragon Ball Z Edytuj

Saga Saiyan Edytuj

Główny artykuł: Saga Saiyan

Po wielu latach od tamtych wydarzeń Raditz przyleciał na Ziemię. Przybył tam jeszcze przed Vegetą i Nappą z zamiarem zabrania z niej Gokū. Opowiedział bratu historię ludu Saiyan i próbował uświadomić mu, że zapomniał o swoim zadaniu, jakim było eksterminowanie wszystkich ludzi. Jednak Son Gokū czuł się już wtedy w pełni Ziemianinem i nie dał się przekonać. Raditz porwał jego syna Son Gohana, żądając od Sona zabicia stu mieszkańców Ziemi. Jeśli Gokū nie wywiązałby się z zadania, jego syn straciłby życie. Niedługo po złowrogiej deklaracji Raditz stoczył ze sprzymierzonymi Sonem i Piccolo walkę na śmierć i życie. Raditz zginął, po śmierci, przeniósłszy się do Zaświatów, trafił przed oblicze sądu Enmy Daiō. Stawiał się sędziemu i próbował z nim walczyć, lecz został bez trudu przez niego pokonany i wysłany do Piekła.
Raditz & Goku

Raditz i Gokū przebici przez Piccolo

Dragon Ball Super Edytuj

Saga Hita Edytuj

Główny artykuł: Saga Hita

Kiedy Gokū i Kurilín zostali wysłani do lasu, aby odzyskać specjalne zioło dla Muten Rōshiego. Las znajdował się na krawędzi między żywym a umarłym światem, więc pojawiają się zamanifestowane bitewne wspomnienia o wrogach z przeszłości i iluzję wrogów i wielu innych złoczyńców z przeszłości Wojowników Z. Pojawiły się iluzję dawnych wrogów i rzucają wyzwanie Gokū i Kurilínowi. Jednym z nich była iluzja Raditza.

Dragon Ball GT Edytuj

Saga Super #17 Edytuj

Główny artykuł: Saga Super sztucznego człowieka numer 17

W Dragon Ball GT, podczas wydarzeń związanych z Super #17, ucieka z Piekła i walczy z Wojownikami Z.

Inne wydarzenia Edytuj

Dragon Ball Minus Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Dragon Ball SD Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Techniki Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Wyposażenie Edytuj

  • Scouter - urządzenie służące do pomiaru poziomu bojowego oraz określania położenia przeciwnika. Raditz nosi zielony kolor scoutera.

Występ w grach Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.