Wikia

Dragon Ball Wiki

Raditz

732strony na
tej wiki
Dyskusja4
Raditz
Raditz -1-.JPG
ラディッツ
Radditsu
Imię w anime
  • Radim[1]
  • Radic[2]
  • Imię w mandze Raditz
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze DB, rozdział #195
    Debiut w anime DBZ, odcinek #001
    Występuje LogoDBZ.jpg
    Rasa Saiyanin
    Zginął 1. Od Makankōsappō Piccolo.
    2. W DBGT zabili go Wojownicy Z.
    Pochodzenie Vegeta
    Miejsce zamieszkania Piekło
    Największa siła ciosu 1200 [J]
    Głos Shigeru Chiba
    Znaczenie imienia „raditz” pochodzi od angielskiego słowa „radish” oznaczającego „rzodkiewkę”
    Pokrewieństwa
  • Bardock (ojciec)
  • Kakarotto (młodszy brat)
  • Chichi (bratowa)
  • Gyû Maô (teść brata)
  • Son Gohan (bratanek)
  • Son Goten (bratanek)
  • Videl (bratanica)
  • Tullece (daleki krewny)
  • Son Gokū Junior (daleki krewny)
  • Cell (posiada on jego komórki)
  • Raditz (jap. ラディッツ [Radditsu], pl. w anime Radim[1], Radic[2], pl. w mandze Raditz, fr. Raditz, ang. Raditz)saiyański wojownik niskiej klasy, brat głównego bohatera Dragon Balla, jeden z niewielu, którzy przetrwali zniszczenie Vegety.

    HistoriaEdytuj

    Raditz jest starszym synem Bardocka i tym samym starszym bratem Kakarotto. Podczas ofensywy Freezera na Vegetę wojownik przebywał wraz z Nappą i Vegetą na misji podboju bliżej nieokreślonej planety. W trakcie wykonywania zadania słudzy imperatora poinformowali Vegetę o tym, że ich planeta została zniszczona w wyniku zderzenia z asteroidą. Przez całe życie Raditz żył w fałszywym przekonaniu, że jego ojczystą planetę zniszczyła asteroida, a nie atak Death Ball Freezera.

    P
    Raditz & Goku.JPG

    Raditz i Gokū przebici przez Piccolo

    o wielu latach od tamtych wydarzeń Raditz przyleciał na Ziemię. Przybył tam jeszcze przed Vegetą i Nappą z zamiarem zabrania z niej Gokū. Opowiedział bratu historię ludu Saiyan i próbował uświadomić mu, że zapomniał o swoim zadaniu, jakim było eksterminowanie wszystkich ludzi. Jednak Son Gokū czuł się już wtedy w pełni Ziemianinem i nie dał się przekonać. Raditz porwał jego syna Son Gohana, żądając od Sona zabicia stu mieszkańców Ziemi. Jeśli Gokū nie wywiązałby się z zadania, jego syn straciłby życie. Niedługo po złowrogiej deklaracji Raditz stoczył ze sprzymierzonymi Sonem i Piccolo walkę na śmierć i życie. Raditz zginął, po śmierci, przeniósłszy się do Zaświatów, trafił przed oblicze sądu Enmy Daiō. Stawiał się sędziemu i próbował z nim walczyć, lecz został bez trudu przez niego pokonany i wysłany do Piekła. W Dragon Ball GT, podczas wydarzeń związanych z Super #17, ucieka z Piekła i walczy z Wojownikami Z.

    ŚmierćEdytuj

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.

    Więcej od Wikii

    Losowa wiki