Wikia

Dragon Ball Wiki

Raditz

Dyskusja4
738stron na
tej wiki
Raditz
Raditz -1-
ラディッツ
Radditsu
Imię w anime Radim
Imię w mandze Raditz
Płeć Mężczyzna
Debiut w anime DBZ Odcinek #001
Występuje LogoDBZ
Rasa Saiyanin
Zginął 1. Od Makankōsappō Piccolo.
2. W DBGT zabili go Wojownicy Z.
Pochodzenie Vegeta
Miejsce zamieszkania Piekło
Największa siła ciosu 1200 [J]
Seiyū Shigeru Chiba
Znaczenie imienia „raditz” pochodzi od angielskiego słowa „radish” oznaczającego „rzodkiewkę”
Pokrewieństwa
  • Bardock (ojciec)
  • Kakarotto (młodszy brat)
  • Chichi (bratowa)
  • Gyû Maô (teść brata)
  • Son Gohan (bratanek)
  • Son Goten (bratanek)
  • Videl (bratanica)
  • Tullece (daleki krewny)
  • Son Gokū Junior (daleki krewny)
  • Cell (posiada on jego komórki)
  • Raditz (jap. ラディッツ [Radditsu], pl. w anime Radimpl. w mandze Raditzfr. Raditzang. Raditz) - saiyański wojownik niskiej klasy, brat głównego bohatera Dragon Balla, jeden z niewielu, którzy przetrwali zniszczenie Vegety.

    HistoriaEdytuj

    Raditz jest starszym synem Bardocka i tym samym starszym bratem Kakarotto. Podczas ofensywy Freezera na Vegetę wojownik przebywał wraz z Nappą i Vegetą na misji podboju bliżej nieokreślonej planety. W trakcie wykonywania zadania słudzy imperatora poinformowali Vegetę o tym, że ich planeta została zniszczona w wyniku zderzenia z asteroidą. Przez całe życie Raditz żył w fałszywym przekonaniu, że jego ojczystą planetę zniszczyła asteroida, a nie atak Death Ball Freezera.

    P
    Raditz & Goku

    Raditz i Gokū przebici przez Piccolo

    o wielu latach od tamtych wydarzeń Raditz przyleciał na Ziemię. Przybył tam jeszcze przed Vegetą i Nappą z zamiarem zabrania z niej Gokū. Opowiedział bratu historię ludu Saiyan i próbował uświadomić mu, że zapomniał o swoim zadaniu, jakim było eksterminowanie wszystkich ludzi. Jednak Son Gokū czuł się już wtedy w pełni Ziemianinem i nie dał się przekonać. Raditz porwał jego syna Son Gohana, żądając od Sona zabicia stu mieszkańców Ziemi. Jeśli Gokū nie wywiązałby się z zadania, jego syn straciłby życie. Niedługo po złowrogiej deklaracji Raditz stoczył ze sprzymierzonymi Sonem i Piccolo walkę na śmierć i życie. Zginął. Po śmierci, przeniósłszy się do Zaświatów, trafił przed oblicze sądu Enmy Daiō. Stawiał się sędziemu i próbował z nim walczyć, lecz został bez trudu przez niego pokonany i wysłany do Piekła. W Dragon Ball GT, podczas wydarzeń związanych z Super #17, ucieka z Piekła i walczy z Wojownikami Z.

    ŚmierćEdytuj

    GaleriaEdytuj

    Więcej od Wikii

    Losowa wiki