FANDOM

Rōga-fū-fū-ken
Yamcha Roka-fu-fu-ken Sokidan (4).JPG
狼牙風風拳
Rōgafūfūken
Nazwa w mandze Pięści Porywiste Jak Wilcze Kły
Nazwa w anime ?
Twórca Yamcha
Debiut w mandze Rozdział #008
Debiut w anime DB, odcinek #005
Użytkownicy Yamcha i Gotenks
Ile razy była używana i kiedy Bardzo wiele, np. przy okazji pierwszej walki Yamchy z Gokū.
Używana w LogoDB.pngLogoDBZ.jpg
Tłumaczenie nazwy "rōga-fū-fū-ken" to po japońsku "wilczy-kieł-huraganowa-pięść"

Rōga-fū-fū-ken (jap. 狼牙風風拳 [Rōgafūfūken ], pl. ?) – technika typowo ofensywna, polegająca na zasypaniu przeciwnika gradem skutecznych i różnorodnych ciosów, które swoją szybkością i dzikością przypominają atak wilka i dzięki temu tworzą właśnie taką iluzję. Wynalazcą tego ataku jest Yamcha i to on pierwszy raz prezentuje nam tę technikę. Na początku serii DB Rōga-fū-fū-ken była bardzo skuteczną i widowiskową umiejętnością, lecz z czasem, gdy wojownicy przybrali na sile przestała być użyteczna i prawie w ogóle jej nie używano.

Przebieg i stosowanieEdytuj

Atak składa się tak jakby z trzech etapów tj. biegu, ataku furii i ostatecznego ciosu obiema rękoma. Oto dokładny obraz:

Raz Yamcha zastosował również połączenie tej techniki z Sōkidan, a miało to miejsce w odcinku specjalnym z 2008 roku. Użył tego w takiej kombinacji by ratować Bulmę i Oolonga przed zgnieceniem pod fragmentami rozpadającego się hotelu Mistera Satana. A oto przebieg kombinacji:

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki