FANDOM

Rō Kaiōshin
Ro Kaioshin (2).jpg
老界王神
(大界王神)
Rō Kaiōshin
(Dai Kaiōshin)
Imię w anime Senior bogów
Imię w mandze ?
Inne imiona Elder Kai
Płeć Obojnak
Debiut w mandze Rozdział #285
Debiut w anime DBZ, odcinek #250
Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.pngDragon Ball Super Logo.png
Rasa Kaiōshin
Zginął 1. Chcąc podarować swe życie Gokū, popełnił samobójstwo.
Pochodzenie Świat Kaiōshinów
Miejsce zamieszkania Świat Kaiōshinów
Poziom bojowy nieznana
Głos Reizō Nomoto[1]
Isamu Tanonaka[2]
Ryōichi Tanaka[3]
Znaczenie imienia „rō kaiōshin” to po japońsku „stary bóg królów świata”, „dai kaiôshin” to „wielki, najwyższy bóg królów świata”.
Pokrewieństwa
  • Wschodni Kaiōshin sprzed piętnastu pokoleń (składnik fuzyjny)
  • Stara Wiedźma (składnik fuzyjny)
  • Rō Kaiōshin (jap. 老界王神, 大界王神 [Rō Kaiōshin, Dai Kaiōshin], pl. w anime Senior bogów, fr. Le doyen des dieux, ang. Old Kai) – najstarszy żyjący przedstawiciel ugrupowania Kaiōshinów, mentor Son Gohana, doradca Wojowników Z oraz osoba odpowiedzialna za przywrócenie pierwotnej roli kolczykom potara, a także pomysłodawca starań o przemianę Gokū w SSJ4.

    HistoriaEdytuj

    Przed Dragon BallemEdytuj

    Czasy, w których Rō Kaiōshin był jednym ze strażników Siódmego Wszechświata, a zarazem czasy jego młodości, przypadają piętnaście pokoleń[4] przed wydarzeniami opowiadanymi w Dragon Ballu.

    Rō Kaiōshin powstał z fuzyjnego połączenia kolczykami potara shinjańskiej czarownicy i Wschodniego Kaiōshina sprzed piętnastu pokoleń.

    Podczas jednego ze spotkań Kaiōshinów i Hakaishiniów  Beerus i Rō Kaiōshin posprzeczali się. Zwieńczeniem owej kłótni było uwięzienie Kaiōshina przez Beerusa w mieczu o nazwie Z-Sword[5]. Sam Rō Kaiōshin, przytoczywszy opowieść swego uwięzienia, określił Beerusa mianem demona, który zapieczętował go, gdyż obawiał się jego mocy.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Z miecza uwolnili go Son Gohan i Son Gokū łamiąc według legendy niezniszczalną klingę na sześciennej bryle katchinko, najtwardszego stopu metali we Wszechświecie.

    Stary bóg, przekupiony przez Gokū (który obiecał mu intymne spotkanie z Bulmą), przeprowadził specjalny trening zwiększający siłę na Gohanie, dzięki czemu młody Saiyanin nigdy więcej nie musiał się transformować i przechodzić kolejnych stadiów SSJ, aby skoncentrować i wyzwolić całą swą moc.

    W dalszej części serii DBZ, w akcie poświęcenia, Rō Kaiōshin popełnił samobójstwo, oddając tym samym swoje życie Gokū, aby ten mógł powrócić na Ziemię i pomóc reszcie Wojowników Z w walce z demonem Majin Bū. Stary bóg uczestniczy również przyjęciu-otwarciu hotelu Mr. Satana.

    Dragon Ball Super Edytuj

    W tej serii nie odgrywa większej roli. Wraz z Kaiobito obserwuje walkę Gokū i Beerusa. Po tym, jak Kaiōbito rozdzielił się na Wschodniego Kaiōshina i Kibito za pomocą Nameczańskich smoczych kul beszta ich, że marnują moc kolczyków. Widoczny jest też na Selekcyjnym Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia jako widz. Na końcu turnieju kłania się Zenō razem z innymi bogami.

    W momencie kiedy Gokū do nich przybywa z Whisem by prosić Kaiōshina o przeniesienie do miejsca zamieszkania Zenō ten ostrzega go, by nie zrobił niczego głupiego przed Królem Wszystkiego.

    Dragon Ball GTEdytuj

    Ważną rolę odgrywa również w serii GT, gdy wraz z Kaiōbito wyciągają ogon Gokū w celu umożliwienia mu odkrycia nowego poziomu Super Saiyanina.

    Wygląd, osobowość i zdolnościEdytuj

    Gdy czytelnik Dragon Balla pierwszy raz widzi Rō Kaiōshina, może pod wpływem wyglądu, to jest wizerunku starszego, mizernego pana z błogim uśmieszkiem i mikrym, siwym wąsikiem, nabrać przeświadczenia, że ów bóg nie ma żadnych specjalnych zdolności. Pomimo niepozornej aparycji dysponuje on potężną mocą. Nie jest to siła fizyczna, a mentalna; dzięki temu, że Wschodni Kaiōshin sprzed piętnastu pokoleń scalił się ze Starą Wiedźmą, narodzony Rō Kaiōshin zyskał moc czarodziejską. Potrafi za pomocą swojego specjalnego tańca obudzić drzemiące siły każdego wojownika[6]; a także wyczarować dowolny obiekt[7] oraz obserwować wybrany punkt Siódmego Wszechświata i wróżyć[8].

    CiekawostkaEdytuj

    Skoro Wschodni Kaiōshin sprzed piętnastu pokoleń, który był mężczyzną, i Stara Wiedźma, czyli kobieta, scalili się, to powstała postać jest najprawdopodobniej obojnakiem. Jednak mimo tego faktu Rō Kaiōshin nie stracił zainteresowania kobietami i nadal dostarczają mu rozrywki erotyczne komiksy oraz możliwość obcowania z kobiecymi wdziękami.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Dragon Ball Z, Dragon Ball GT.
    2. Dragon Ball: Raging Blast, Dragon Ball Z 3, Dragon Ball Z Sparking!, Dragon Ball Z: Sparking! METEOR.
    3. Dragon Ball Kai, Dragon Ball Z: Bóg i bóg: Battle of Gods, Dragon Ball Z: Odrodzenie „F”.
    4. Pokoleń Kaiōshinów.
    5. W czerwcowym wydaniu Saikyō Jumpa z 2014 roku Akira Toriyama podał tę informację.
    6. Warunkiem jest oczywiście to, że ów wojownik posiada takie uśpione siły.
    7. Zmaterializował kryształową kulę.
    8. chwalił się Gokū, że jest w stanie podglądać kobiety z całego świata. Za pośrednictwem wyczarowanej kuli transmitował obraz walk z Majinem.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki