FANDOM

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Porunga
Porunga2.jpg
ポルンガ
Porunga
Imię w anime Porunga
Imię w mandze Porunga
Inne imiona Eternal Dragon
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB, rozdział #292
Debiut w anime DBZ, odcinek #075
Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
Rasa Zwierzę
Zginął 1. Gdy Najstarszy umarł ze starości.
Pochodzenie Namek
Miejsce zamieszkania Namek
Poziom bojowy brak zdolności bojowej
Głos Daisuke Gōri
Znaczenie imienia „ポルンガ, porunga” pochodzi od słowa „オルガン, orugan”, japońskiego zapożyczenia z angielskiego „organ”, czyli instrument muzyczny „organy”. Dodatkowo w stworzonym przez Toriyamę języku Nameczan „ポルンガ, porunga” to „bóg snów”, „bóg marzeń”.
Pokrewieństwa
  • Saichōrō (stwórca i opiekun)
  • Mūri (rekonstruktor i nowy opiekun)
  • Porunga (jap. ポルンガ [Porunga], pl. w anime Porunga, pl. w mandze Porunga, fr. Polunga, ang. Porunga)nameczański czarodziejski smok, pierwowzór ziemskiego Shén Lóng'a.

    Porunga został stworzony przez Najstarszego, przywódcę rodu Nameczan. Wyglądem przypomina muskularnego smoczego dżina. Porunga ma większą moc od swojego ziemskiego odpowiednika, może bowiem spełniać trzy życzenia, jego magiczne zdolności odnawiają się po upływie krótszego czasu niż w przypadku Shén Lóng'a[1]. Porunga potrafi także wskrzeszać zmarłych nieskończoną ilość (początkowo Shén Lóng był w stanie wskrzesić tę samą istotę tylko jeden raz).

    Kiedy smok został pierwszy raz przedstawiony czytelnikowi komiksu, jego wielką wadą było, że za jednym życzeniem mógł przywrócić do życia tylko jedną osobę. Po wydarzeniach związanych z inwazją Kosmicznej Organizacji Handlu, Nameczanie wzbogacili swojego smoka o nowe moce, do których należała możliwość przywrócenia życia wielu osobom przy wypowiedzeniu tylko jednego życzenia. 

    CiekawostkiEdytuj

    • W 2015 przedsiębiorstwo Ford Motor Company wykorzystało wizerunek Porungi w telewizyjnej reklamie jednego ze swoich samochodów.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Nameczański rok trwa cztery ziemskie miesiące.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki