FANDOM

Namek
Namek.jpg
ナメック星
Nameku-sei
Zaludnienie W chwili świetności kilka milionów, po odrodzeniu 109 osobników rozumnych.
Klimat Ostry, na całej planecie panuje umiarkowany chłodny.
Grawitacja Prawdopodobnie taka jak na Ziemi czyli 1 [g].
Palenta Namek (jap. ナメック星 [Nameku-sei], pl. w anime Planeta Namek, pl. w mandze ?, fr. Planète Namek, ang. Planet Namek) – niegdyś piękna, pełna niebieskich drzew ajissa, zamieszkała przez miliony zielonoskórych istot z czułkami zwanych Nameczanami.

Dotknął ją straszliwy kataklizm. Roślinność całkowicie wymarła, przetrwało zaledwie po kilka zwierząt z każdego gatunku. Przeżył tylko jeden Nameczanin - Saichōrō (poza tymi, którzy odlecieli z Namek przed katastrofą).

HistoriaEdytuj

Gdy klimat nieco się poprawiał, ów przetrwały Nameczanin spróbował odtworzyć swój lud i przywrócić Namek dawne piękno. Łącznie Saichōrō wydał na świat 108 dzieci, wszystkie one wytrwale pracowały przy sadzeniu drzew Ajissa, które nadawały Namek uroku.

To ciało niebieskie odgrywa bardzo ważną rolę w historii Dragon Balla. Otóż prawie cała akcja Sagi Freezera jest skoncentrowana na tej właśnie planecie. Zły tyran Freezer dowiedział się, że tutaj występuje magiczny skarb - Smocze Kule.  Planeta została zniszczona podczas walki Sona z Freezerem a wszyscy jej mieszkańcy (z wyjątkiem tych z wioski Tsuna, którą zniszczył Vegeta) odzyskali życie za sprawą życzenia spełnionego przez Porungę, oraz osiedlili się na rok na Ziemi, po czym przenieśli się na nowo stworzoną planetę - tzw Nową Namek.

Znani byli mieszkańcyEdytuj

Znane miejscaEdytuj

  • Region Maima - miejsce, w którym wylądował statek Freezera. Vegeta i Gokū byli tu leczeni przez medyczne maszyny znajdujące się na statku tyrana.
  • Wioska Mūriego - wioska zarządzana przez Mūri'ego, jest to również miasto, z którego pochodzi Dendi. Mieszka w niej jedynie jedenastu Nameczan. Wszyscy mieszkańcy zostają zabici przez Freezera, poza Dende, którego ratuje Gohan i Kulilin.
  • Dom Wodza Nameczan - dom, który znajduje się na wysokiej skale, mieszka w nim Wódz Nameczan. Scouter Freezera identyfikuje to miejsce jako punkt 8829401 planety Namek. Krillan odwiedza to miejsce w celu zdobycia nameczańskiej kryształowej kuli, przyprowadza tu później Gohana aby Wódz Nameczan wyzwolił drzemiącą w nim moc. Freezer przybywa tu aby dowiedzieć się w jaki sposób przyzwać nameczańskiego Boskiego Smoka.
  • Wioska Tsuno - wioska zarządzania przez Tsuno, zanim została zniszczona przez Vegetę mieszkało w niej dwudziestu Nameczan.

FloraEdytuj

FaunaEdytuj

Na Namek występuje wiele rodzajów zwierząt i większość z nich podobna jest do ziemskich a oto one:

Gady Edytuj

Dinozaury

Pterozaury

Plejozaury

Smoki

PłazyEdytuj

Żaby

Płazy te są podobne do żab Ziemi, poza tym, że mają czułki i ogon. Zazwyczaj są koloru niebieskawo-zielonego o czerwonych oczach, pokryte czarnymi plamkami, z tym, że mamy okazję zobaczyć jedną różową żabę płci żeńskiej z ustami pomalowanymi szminką. Najbardziej znanym przedstawicielem tego gatunku jest owa żaba, która zamieniła się ciałem z Kapitanem Ginyū. Ginyū w nowej formie padł ofiarą zalotów wyżej wymienionej różowej żaby.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki