FANDOM

Planeta Kanassa (jap. カナッサ星 [Kanassa-sei]) – dawniej zamieszkałe przez Kanassjan ciało niebieskie znajdujące się w Północnej Galaktyce Siódmego Wszechświata, planeta posiadająca jednego naturalnego satelitę. Kanassa pojawia się w pierwszym odcinku specjalnym serii DBZ.

Dzieje planetyEdytuj

Księżyc Kanassy

Księżyc Kanassy

Dzieje Kanassy nie zostają przedstawione widzowi Smoczych Kul. Jedyny znany epizod z historii planety to jej podbój przez Drużynę Bardocka. Na zlecenie Freezera pięcioro saiyańskich wojowników przybywa na planetę podczas pełni tamtejszego księżyca. Powodem podboju planety zdaje się być osobliwa energia Kanassy, która obdarza mocami telekinetycznymi, o czym widz dowiaduje się z rozmowy Bardocka z Tomą, w której ten pierwszy pyta o motywy, dla których Freezer chciałby podbić tak mizerne ciało niebieskie. Toma daje do zrozumienia, że imperator od pewnego czasu obnosił się z zamiarem inwazji Kanassy, czego powodem może być właśnie osławiona energia. Bez większych trudności Saiyanom przemienionym w Ōzaru udaje się wymordować wszystkich Kanassjan i tym samym wyczyścić planetę z istot rozumnych w przeciągu zaledwie jednego dnia, co podsumowuje Zarbon, który raportuje fakt Freezerowi. Nim ostatni Kanassjanin oddaje życie, obdarza on Bardocka wizjami przyszłości. Po zagładzie Kanassjan planeta nigdy więcej nie zostaje widzowi ukazana i nie są znane jej dalsze losy.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Wszyscy Kanassjanie zostali wymordowani.