FANDOM

Pilaf
Dragon-ball-pilaf

ピラ,
ピラフ大王
Pirafu
Pirafu Daiō
Imię w anime
  • Pilaf
  • Król Pilaf
  • Imię w mandze
  • Pilaf
  • Król Pilaf
  • Inne imiona Wielki Szatan Pilaf
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze DB, rozdział #018
    Debiut w anime DB, odciek #001
    Występuje LogoSlumpLogoDB LogoDBZDragon Ball Super LogoLogoDBGT
    Rasa
  • Ziemianin
  • Potwór[1]
  • Data urodzin Rok 715
    Zginął 1. Zginął podczas ataku Bū na Ziemię.

    2. Zginął kiedy Złoty Freeza wysadził Ziemię.

    Pochodzenie Ziemia
    Miejsce zamieszkania Ziemia (Pałac Pilafa)
    Poziom bojowy Nieznana
    Głos Shigeru Chiba
    Znaczenie imienia „Pilaf” pochodzi od słowa „pulāka”, które w sanskrycie znaczy „kulka ryżu”. Jest to nazwa popularnej potrawy, która w polskie zadomowiła się pod nazwą pilaw.
    Pokrewieństwa
  • Mai (podkomendna)
  • Shū (podkomendny)
  • Pilaf, Król Pilaf[2] (chiń. ピラフ, ピラフ大王 [Pirafu, Pirafu Daiō], jap. Pilaf, Król Pilaf [Pilaf, Król], pl. w anime Pilaf, Grand roi Pilaf, pl. w mandze Pilaf, Emperor Pilaf)Ziemianin, a właściwie ziemski potwór[1], samozwańczy monarcha[potrzebne źródło], złodziej z ambicjami rządzenia światem oraz dowódca dwojga bandytów: Mai i Shū.

    Z wyglądu przypomina albo gremlina, albo goblina. Jego skóra jest koloru niebieskiego. Pilaf ma pękatą głowę, szpiczaste uszy i wyłupiaste oczy, a jego twarz jest pozbawiona nosa. Zawsze ubiera się jak cyrkowy klaun lub królewski paź nadworny, pod szyją nosi kryzę, na głowie czarną czapkę z pomponem.

    HistoriaEdytuj

    Podczas całego Dragon Balla Pilaf usilnie poszukuje smoczych kul, aby poprosić Shén Lóng'a o panowanie nad światem. Ilekroć jest o krok od sukcesu, zawsze na drodze do szczęścia ktoś mu staje. Kiedy pierwszy raz udało mi się przywołać smoka, w wypowiedzeniu życzenia szybszy był Wūlóng. Przy następnej okazji nieopacznie zamiast poprosić o władzę nad światem, zapragnął młodości dla siebie Shū i Mài. Kiedy kolejny raz był o krok od szczęścia, Sorbet i Tagoma wykorzystali dwa życzenia do własnych celów, a tylko dzięki przytomności Shūich drużyna zyskała od smoka milion zeni. W Dragon Ball GT po raz kolejny udało się Pilafowi przywołać smoka, lecz tym razem był to Czerwony Shén Lóng. Pilafowi wymsknęło się, że chciałby, aby Son Gokū znów był dzieckiem, co Shén Lóng zinterpretował jako właściwe życzenie.

    CiekawostkiEdytuj

    • Od czasu do czasu Pilaf mówi o sobie ピラフ大魔王様, Pirafu daimaō-sama, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „wielki szatan Pilaf” lub „czcigodny król diabelski Pilaf”.
    • Pilaf jest wynalazcą materiału, który nie przepuszcza promieniowania, jakie emitują smocze kule. W pudełku zbudowanym z tego materiału trzymał jedną z kul w sadze Armii Red Ribbon.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 O tym, że Pilaf to ziemski potwór, mówi trzeci tom Daizenshū.
    2. Tak każe się nazywać.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki