Fandom

Dragon Ball Wiki

Pan

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja5 Udostępnij

Pan
Pan.jpg
パン
Pan
Imię w anime Pan[1]
Imię w mandze Pan
Płeć Kobieta
Debiut w mandze DB, rozdział #518
Debiut w anime DBZ, odcinek #289
Występuje LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
Rasa W 1/4 Saiyanka,
w 3/4 Ziemianka
Zginęła 1.Kiedy Złoty Freezer zniszczył Ziemię.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Poziom bojowy 30 000 000 [j]
Głos Yūko Minaguchi
Znaczenie imienia „Pan” to po japońsku „chleb”, słowo jest zapożyczeniem z portugalskiego „pão”, czyli również „chleb”.
Pokrewieństwa
  • Gohan (ojciec)
  • Videl (matka)
  • Gohan z przyszłości (ojciec z alternatywnej przyszłości)
  • Mr Satan (dziadek ze strony matki)
  • Chichi (babcia ze strony ojca)
  • Gokū (dziadek ze strony ojca)
  • Son Goten (stryj)
  • Raditz (dziadek stryjeczny)
  • Bardock (pradziadek)
  • Gyû Maô (pradziadek)
  • Pan (jap. パン [Pan], pl. w anime Pom[1], Pam[1] oraz Pan[1], pl. w mandze Pan, fr. Pan, ang. Pan) – córka Son Gohana i Videl, wnuczka Chichi i Gokū, a także Mr Satana. Ma ciemne włosy, najczęściej przewiązane pomarańczową chustą. Nosi czerwoną bluzkę i jeansowe spodnie z łańcuchem. Jest w 1/4 Saiyanką i w 3/4 Ziemianką.

    WyglądEdytuj

    Jasna cera, czarne włosy i oczy, początkowo włosy krótkie, potem półdługie, w Z ma czerwone gi, w GT czerwony top ze złotymi lamówkami, pomarańczową chusteczkę na głowie i szare spodnie.

    CharakterEdytuj

    Miła, zalotna, ma dobre serce, gdy się zdenerwuje potrafi krzyczeć i płakać, chce postawić na swoim.

    Dragon Ball Super Edytuj

    Ta sekcja wymaga dokończenia! Wiesz, co się wtedy działo? Rozwiń ją! W życiu płodowym Pan przyczynia się do uzyskania poziomu SSJG. Po urodzeniu bardzo szybko się rozwija, pilnuje jej Piccolo, Gohan i Mr. Satan bawią się z dziewczynką. Chi Chi pilnuje by nie stała jej się krzywda. Pod koniec [[Saga Złotego Freezera|Sagi Złotego Freezera], Pan ginie w ramionach Videl, gdy Freezer wysadza Ziemię. Ale odzyskuje życie, gdy Whis cofa czas. Potem Pan z rodzicami leci oglądać turniej Champy, po nim wywoływać Super Shén Lóng'a. Jest z rodzicami na przyjęciu u Bulmy. Roczna Pan mówi mama i tata, raczkuje, wstaje. Gdy jej rodzice jadą w sprawach służbowych opiekuje się nią Piccolo, dziadkowie przejmują opiekę. Siedząc na kolanach Gokū na dachu wyciąga ręce do gwiazd. Na drugi dzień ucieka śpiącym opiekunom i trafia w ręce gangu Pilafa, który zabiera ją latającym robotem. Pan zanieczyszcza pieluszkę czym denerwuje ludzi Pilafa, który uderza w oprzyrządowanie robota. Robot leci w kosmos. Pan staje, uwalnia energię i niszczy robota. Potem lata po orbicie ziemskiej trzymając za ręce ludzi Pilafa. Po kilku okrążeniach wraca na Ziemię i zostawia ich w lesie. Pan wraca do domu, gdzie wszyscy jej szukają. Gdy wracają, okazuje się, że nauczyła się mówić dziadek. Satan powierza Pan Trunksowi z przyszłości. Dziewczynka dokucza opiekunowi, do póki nie odbiera jej Gohan. Potem bawi się w piaskownicy. Pan choruje, ludzkie leki nie działają na jej organizm. Gohan zabiera ją do CC, by wyleczył ją smok. Shén Lóng uzdrawia ją i dziewczynka unosi się w powietrze. Ojciec zabiera ją do domu. Pan ogląda turniej baseballowy pomiędzy drużynami reprezentującymi 6 i 7 wszechświat na kolanach swojej mamy. Pan śpi, kiedy przychodzi Barry Kahn i porywa ją. Mężczyzna zabiera ją na dach, tam dziecko robi kupę. Videl odnajduje córkę i tuli do siebie. Pan ogląda walkę Gohana z Barrym. Dziewczynka razem z mamą woła tatę, który pokonuje przeciwnika. Pan jest z rodzicami, dziadkami i Gotenem w kinie, gdzie ogląda film o Great Saiyamanie. Po filmie Videl wynosi ją na zewnątrz. Kiedy Gokū prosi Gohana o wzięcie udziału w Turnieju Mocy, Pan leci w objęcia Videl.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Dziesięć lat po pokonaniu Majin BūEdytuj

    Pierwszy raz widzimy ją podczas Tenka-ichi Budōkai 28, gdzie pokonała wojowników będących rankingową czołówką świata, kwalifikując się do finałów. Jak na swój wiek i rozmiary, jest niezwykle silna i ma olbrzymi zapał do walki.
    Pan1.jpg

    Młoda Pan pod koniec serii Dragon Ball Z

    Wprawdzie bardzo łatwo doprowadzić ją do płaczu, ale biada temu, kto tego spróbuje. Pan dość łatwo wpada w złość, a wtedy najlepiej usunąć się gdzieś w cień, choć szansa powodzenia ucieczki przed nią jest bardzo niewielka (Pan w wieku 4 lat w niecałe pół godziny oblatuje Ziemię, a w przyszłości jej moc znacznie wzrasta). Pan oblatuje Ziemię dołączając do dziadka, wujka, Bulmy, Trunksa i Vegety. Dziewczynka oznajmia, że weźmie udział w Turnieju Sztuk Walki, Gokū pokłada w niej największe nadzieje. Na Turnieju dziadek Satan martwi się o Pan, która mówi mu, że bierze udział, informuje go też o udziale pozostałych wojowników. Pan przechodzi kwalifikacje, walczy jako pierwsza, nokautuje przeciwnika, ale okazuje mu szacunek. Pan płacze gdy Gokū odlatuje z Ūbem , dziadek obiecuje jej odwiedziny.

    Dragon Ball KaiEdytuj

    W Kai udział Pan jest taki sam jak w DBZ.

    Dragon Ball GTEdytuj

    W serii GT Pan staje się postacią pierwszoplanową. Wyruszyła wraz z dziadkiem Gokū i Trunksem w kosmos, by odszukać smocze kule z czarnymi gwiazdami. To dzięki niej Gokū udaje się zapanować nad przemianą w Ōgon Ōzaru i przybrać postać SSJ4.

    Saga Podróży KosmicznychEdytuj

    Pierwszy raz spotykamy ją, gdy idzie z kolegą na spacer, będąc świadkiem napadu pomaga obezwładnić przestępców, powodując strach swego kolegi. Wściekła spotyka odmłodzonego Gokū i nie poznaje go, traktuje go jak małe dziecko. Dowiadując się o zagrożeniu dla Ziemi, chce pomóc przy budowie statku kosmicznego, ale rodzice nie chcą jej pomocy, wchodzi więc do statku, kopie w ścianę odkształca ją i przysłania uszkodzenie szafką, przyciska guzik i statek startuje z nią, Trunksem i odmłodzonym Gokū. Na planecie Olmek trafia do hotelu, gdzie liczniki podają ceny usług, ucieka z przyjaciółmi, trafia do mieszkańców planety, którym zostaje zabrany dom, z powodu nie płacenia rachunków, Pan, Gokū i Trunks walczą z ludźmi Don Kira, są ścigani listem gończym, starsze małżeństwo daje im jeść, opowiada o sytuacji na planecie, po końcowej walce oddają ludziom ich dokumenty, na mocy, których zabrano im majątki. Na planecie Wielkich Zwierząt przebrana za pszczelą królową skacze po kwiatach i zostaje zabrana do ula, gdzie pszczoły karmią ja nektarem i każą pilnować larw, Pan ucieka, spotyka Gokū i Trunksa, którzy uwolnili prawdziwą królową z sieci pająka, obserwuje olbrzyma zjadającego kulę z jabłkiem, Gokū odzyskuje ja z ust olbrzyma przy pomocy Kamehame-hy . Na kolejnej planecie przebiera Trunksa za dziewczynę by odciąć potworowi wąsy, którymi ten wyczuwa trzęsienie Ziemi. Następnie rusza za braćmi Para Bara, którzy ukradli im kulę oddaną przez mieszkańców planety za pomoc. Bracia prowadzą wojowników na planetę zamieszkaną przez mięsożerne gąsienice, po walce z gąsienicami bracia obezwładniają Pan i resztę przy pomocy tańca, dzięki gąsienicą udaje im się uciec, bohaterowie lecą na Planetę Lud. Tu Dol Taki, zmienia Pan w lalkę, zabiera ją do swej komnaty, bawi się nią, Dr Myū, zmienia też Doltakiego. Oboje służą jako źródło energii dla robota Luda, w jego wnętrzu Pan wyciska informacje o możliwości pokonania Luda od Doltakiego i przy pomocy braci Para Bara przekazuje je Gokū, po pokonaniu robota, wszystkie jego ofiary są uwolnione i wracają do dawnych postaci. Na pustynnej planecie Pan odchodzi, gdyż wszyscy traktują ją jak dziecko, mdleje i jest narażona na atak skolopendry, przed, którą ratuje ja robot Gill. Gill odnajduje kule i daje jej pić, oboje wracają do statku. Pan godzi się z Gillem, którego wcześniej nie lubiła. Nalega by polecieli na planetę Gilla, za którą on tęskni, tam walczy z robotami, próbuje przedostać się do zamku by ratować przyjaciół.

    Saga Baby'egoEdytuj

    Na planecie M walczy z żołnierzami komanda M, pokonuje jednego z nich, przebrana za robota przenika do budynku, gdzie maszyny zabrały Trunksa, ratuje grupę robotów przed utylizacją, jeden z nich pomaga jej uratować Trunksa, Gill oddaje jej smoczą kulę, Pan walczy z Rildem, zostaje zamrożona w metalu i zabrana na planetę Dr Myū. Gill odmraża przyjaciół, dostają smocze kule, uwalniają Babyego. Lecą na planetę Vidal by dać do szpitala rozbitka z uszkodzonego statku kosmicznego, gdzie była kolejna smocza kula, Pan rozmawia z opanowanym przez Babyego rozbitkiem. Na kolejnej planecie uciekają przed ogromnym kotem, na następnej odbierają kule dinozaurowi, lecąc na kolejną planetę skutą lodem imprezują w statku kosmicznym. Po powrocie na Ziemię bohaterowie oddają Dende smocze kule , Pan chce przywrócić dziadkowi jego wiek, by dobrze się czuć, ale nie jest to możliwe, bo kule rozprysłyby się po Kosmosie. Pan i Gokū wracają do domu, tam są ignorowani przez Chichi i Videl, zaatakowani przez Gotena i Gohana uciekają w góry, gdzie po krótkiej walce Pan traci przytomność, ratuje ją Buu, który zmienia ją w czekoladkę i zjada by uchronić ją przed opanowanymi przez Tsufula wojownikami. Po wypluciu przez Bū, Pan wyznaje dziadkowi Satanowi o możliwym wybuchu Ziemi, dziadek, wnuczka i Bū przylatują do Capsule Corporation, gdzie widzą ludzi odlatujących na odtworzoną planetę Plant, dzięki wchłonięciu przez Bū i wyprofilowaniu jego twarzy dostają się na statek, na miejscu Pan rzuca ludziom w usta tabletkami na przeczyszczenie, ale zostaje zaatakowana przez Videl i Gohana, który dusi ją i chce dokończyć pociskiem ki. Ratuje ją Ūb. Pan chce pomóc Ūbowi, przeżywa jego porażkę. Bū zabiera ją i dziadka na bezpieczną odległość. Pan wraca czując moc Gokū zmienionego w Ōgon Ōzaru. Dziewczynka rozbija odłamki zagrażające jej mamie i babci oraz każe im uciekać. Próbuje nawiązać z nim kontakt, ale dziadek odpycha ją, dziewczynka pokazuje mu strój do walki, który dziadek podarował jej przed jej pierwszym turniejem, dziadek dalej ją odpycha, aż wypada zdjęcie z wakacji. Pan wspomina jaka była wtedy szczęśliwa i opowiada o tym Gokū. Jej spadająca łza pozwala mu osiągnąć poziom 4. Pan ratuje Satana przed Babym w formie Ōzaru, Gokū oddaje jej i Satanowi pod opiekę nieprzytomne Chichi i Videl. Atakuje Babyego, który bije Gokū, Baby uderza ją i chce dobić, ratuje ją Trunks. Pan wraz z Gohanem, Gotenem i Trunksem oddaje Gokū energię by zregenerować jego moc. Gokū ratuje ją przed atakiem Babyego. Dziewczynka obserwuje jego walkę z mutantem. Po pokonaniu go Pan prosi Gokū by pokazał jej koleżance SSJ4. Przed wybuchem Ziemi, Pan rozmawia z ludźmi na Plant przez wideofon. Zostaje ewakuowana na Plant i powróciła na odtworzoną Ziemię. Walczy w Turnieju Sztuk Walki w kategorii dorosłych, ale dowiaduje się, że Satan chce ją uczynić swoją następczynią, więc rezygnuje przed półfinałami. Potem ogląda Turniej z rodzicami siedząc na trybunach.

    Saga Super C17Edytuj

    Pan jest na obiedzie u babci Chichi, która otwiera Trunksowi drzwi, który traci przytomność upadając na nią. Potem wysłuchuje jego historii o ataku C17, pokonuje żołnierzy i roboty Armii Czerwonej Wstęgi, niesie Satana uciekając przed gen. Rildem ratuje ich Gohan i każe jej zabrać dziadka w bezpieczne miejsce. Pan dołącza do Gohana w czasie walki z Rildem, z jej inicjatywy Gill uzdrawia Gohana, którego ręka i noga zostały zamknięte w metalu. Pan z Gillem i Satanem ogląda walkę z Super C17. Ratując Vegetę obezwładnia Dr Gero wykręcając mu rękę i nakazuje mu rozkazać robotowi przestać. Siedemnastka atakuje ich pociskiem energetycznym. Nie przytomna Pan opiekuje się dziadkiem Satanem. Po walce obserwuje jak Trunks naprawia zniszczonego przez #17 Gilla.

    Saga złych SmokówEdytuj

    Pan razem z Trunksem i Gokū szuka smoczych kul, odnajdując jedną w trawie zauważa rysę na kuli, wywołując smoka Pan stwierdza, że kulom nic nie może się stać. Jest obecna gdy pojawia się Czarny Smok a Kaiō i Kaiōshinowie ostrzegają przed złymi smokami. Pan wyrusza za Gokū na poszukiwania smoków. Ratuje kobietę przed Dwugwiazdkowym Smokiem, który prowokuje ją aluzjami do wzrostu i wyglądu. Początkowo Pan bije smoka, potem zostaje pokonana dzięki trującej mgle odbierającej moc. Wrzucona do zatrutego jeziora jest uratowana przez Gilla, razem ratują Gokū, Gill odnalazł źródełko, razem z Pan powiększają je, czysta woda wyrzuca ich na powierzchnię. Pan i Gokū pokonują smoka i odzyskują 2-gwiezdna kulę, kłócąc się kto po nią zanurkuje. Kulę wydobywa Gill. Środowisko się oczyszcza, Pan nie chce pić wody z rzeki, dociera z Gokū do miasta, gdzie chce kupić napój z automatu, ale atakuje ją elektryczna galareta. Para staruszków wyjaśnia im, że galareta pochłania elektryczność, starsza pani podaje Pan napój i ludzie odchodzą. Nadchodzi 5-gwiazdkowy smok, Pan i Gokū walczą z nim, smok poraża ich prądem, który jest za słaby dla Saiyan, więc pobiera prąd ze wszystkich możliwych źródeł i rośnie, w tym stanie zamyka bohaterów w galarecie i poraża, ale deszcz powoduje spięcie i uwalnia ich. Smok podstępem przywabia Pan, ale zostaje zniszczony przez Gokū. Pan dostaje kulę. Następnie bohaterowie docierają do rybackie wioski, ale Gillowi kończy się energia, na Pan spada ośmiornica i deszcz ryb, po które przychodzą mieszkańcy wioski. Gokū ratuje chłopca przed ojcem, Bish opowiada jemu i Pan o kolejnym smoku i rannych mewach oraz chorych jaskółkach, podejrzewa, że to wina smoka. Smok atakuje ludzi. Gokū i Pan ratują dwóch rybaków, potem walczą ze smokiem, Pan zawstydza życzenie w wyniku, którego smok powstał. Dziewczynka ratuje Bisha. Gdy smok pokonuje Gokū, Pan atakuje Kamehame-Hą, Gokū włącza się do akcji i pokonują smoka. Mieszkańcy wioski obiecują im, przestać pić i pracować. Pan zaprasza Bisha do siebie i obiecuje nauczyć go latać. Następnie leci z dziadkiem i Gillem nad pustynią, gdzie robot wykrył kryształową kulę. Bohaterowie lądują, ale nic tam nie ma, Gill wykrywa zbliżanie się kuli, nadchodzi 7-gwiazdkowy smok. Smok wywołuje trzęsienia ziemi, po walce smok idzie do miasta, Pan ratuje staruszkę przed zawalonym budynkiem, starsza pani prosi ją o podrzucenie do domu. Pan mówi, że nie ma czasu. Potem ratuje grupę ludzi, którzy wpadli do uskoku. Gokū i Pan walczą z nim, unikają jego fal uderzeniowych na Ziemi i w powietrzu, siadają mu na głowie, przez co niszczy sam siebie. Okazuje się, że smok opanował ciało kreta, a Pan, która złapała smoczą kulę zostaje wchłonięta do wnętrza smoka. Smok zyskuje jej zdolności. Dziewczynka komunikuje się z dziadkiem najpierw prosząc go o ratunek, potem by nie przejmował się nią i walczył. Gdy smok pokazuje ją Gokū, ten wyrywa ją z jego ciała. Po pokonaniu smoka, Gokū pokazuje jej kulę, Pan gdy odzyskuje przytomność, goni go. Pan i Gokū docierają do opuszczonego miasta, gdzie Gill wykrył smocza kulę. Dziewczynka martwi się zwiększoną aktywnością słoneczną. Bohaterowie spotykają 4-gwiazdkowego smoka. Pan prowokuje go i atakuje, ale szybko zostaje ogłuszona jednym ciosem. Nieprzytomną dziewczynką opiekuje się Gill, atakuje ich Lodowy Smok. 3-gwiazdkowy smok bije Pan, widząc jej stan Gokū wpada w złość, Pan przeprasza go i traci przytomność. W trakcie walki 3-gwiazdkowy smok zasłania się nią, rzuca Pan, Gokū łapie ją i ochrania. Po pokonaniu smoka Pan idzie przez ruiny miasta, wiatr przywiewa jej pusty plecak, wie, że smok zabrał jej kule. Pan dociera do wesołego miasteczka, gdzie Gokū walczy z 1-gwiazdkowym smokiem, widzi dziadka wiszącego na rusztowaniu zniszczonego budynku, krzyczy i woła bliskich na pomoc. Pan wspiera dziadka moralnie w walce, cieszy się gdy Gokū wygrywa, smok odrzuca i bije ją i resztę rodziny Gokū, która przybyła na miejsce walki. Po chwilowym pokonaniu smoka Pan gratuluje Gokū. Gdy smok wchłania wszystkie kule odrzuca Pan i resztę rodziny Son przy pomocy energii. Pan z rodziną obserwuje walkę. Gdy mowa o fuzji pyta co to znaczy, ale nikt nie ma czasu jej wyjaśnić, wpada wtedy w złość, jednak walka tak ją absorbuje, że ogląda i przeżywa pojedynek najpierw Gokū i Vegety ze smokiem, potem Gogety. Po rozdzieleniu i zjedzeniu przez Gokū 4-gwiazdkowej kuli Pan informuje dziadka o pojawieniu się kuli na jego czole i dalej ogląda walkę. W czasie ucieczki Trunks powierza jej Satana i leci walczyć. Pan zabiera dziadka z pola walki, ale wraca wyczuwając dobrą energię Goku, cały czas niesie drugiego dziadka. Lecąc poznaje energię z Gelbo, Namek i Lud. Jest obecna przy pokonaniu smoka i pojawieniu się Shén Lónga. Cieszy się z pojawienia Gilla, potem wypatrując za odlatującym Gokū znajduje jego ubranie, Vegeta prosi ją by zachowała je na pamiątkę. 100 lat później jako babcia ogląda turniej, gdzie walczy Gokū Junior, wyjawia Packowi, kim jest, spotyka mamę Vegety Jr., przeciwnika wnuka. W trackie finału zauważa swojego dziadka, goni go, ale ten znika w tłumie, wstający ludzie zasłaniają jej walkę i kobieta nie wie kto wygrał.

    Dragon Ball GT: Biografia Goku JunioraEdytuj

    W odcinku specjalnym Biografia Gokū Junior'a,  Pan opiekuje się swoim prapraprawnukiem. Stara się przekazać mu jego historię oraz rozgania gang Pako, który szykuje się do bójki. Gdy Gokū Jr. chce jej wysłuchać Pan mdleje, Gokū ucieka ze szpitala by odnaleźć Smocze Kule. Pan zdrowieje i odnajduje chłopca w górach Paozu.

    CiekawostkaEdytuj

    • Ulubiony kolor Pan to czerwony.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Wersja Dragon Ball Z oraz Dragon Ball GT emitowana na antenie telewizji RTL7.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki