Fandom

Dragon Ball Wiki

Paikūhan

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Paikūhan
Paikuhan.jpg
パイクーハン
Paikūhan
Imię w anime
  • Paulo Kuhan[1]
  • Pajkuhan[2]
  • Imię w mandze nie występuje
    Inne imiona Pikkon
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze nie występuje
    Debiut w anime DBZ, odcinek #195
    Występuje LogoDBZ.jpg
    Rasa nieznana
    Zginął 1. Powód nieznany.
    2. W Zaświatach zabił go Janemba.
    Pochodzenie Nieznane
    Miejsce zamieszkania Niebo
    Poziom bojowy 1 100 000 000 [J][potrzebne źródło]
    Głos Hikaru Midorikawa
    Znaczenie imienia „Paikūhan, パイクーハン” pochodzi od japońskiego „排骨飯, paikūfan”, czyli „żeberek z ryżem po chińsku”.
    Pokrewieństwa
  • Zachodni Kaiō (mentor)
  • Mārikō (przyjaciel)
  • Tapikār (przyjaciel)
  • Son Gokū (rywal i przyjaciel)
  • Paikūhan (jap. パイクーハン [Paikūhan], pl. w anime Paulo Kuhan[1], Pajkuhan[2], pl. w mandze Nie występuje) – zielonoskóry kosmita, pochodzący z Zachodniej Galaktyki Siódmego Wszechświata mistrz sztuk walki. Jest jednym z najsilniejszych wojowników zamieszkujących w Zaświatach.

    Paikūhan jest pupilem oraz najlepszym wychowankiem Zachodniego Kaiō. Po raz pierwszy widz Dragon Balla podziwia jego zmagania, kiedy Son Gokū udaje się na audiencję do Dai Kaiō. Wtedy też naczelny bóg przydziela Paikūhanowi i Gokū stłumienie powstałej w Piekle rebelii Cella i Freezera. Następnie Paikūhan bierze udział w Anoyo-ichi Budōkai. Wojownik mierzy się z Sonem w finale, lecz przeciwnik rozpracowuje jego styl. Gokū dostrzega zbieżności w metodzie walki Paikūhana i Namenczan. Saiyanin pokonuje przeciwnika. Po zagończeniu pojedynku naczelny arbiter zawodów Dai Kaiō ogłasza dyskwalifikację obu finalistów, ponieważ zarówno Paikūhan, jak i Gokū, dotykali sztucznego sufitu areny, który, według regulaminu Anoyo-ichi Budōkai, traktowany jest jak część stadionu nie zaliczanego do maty, tj. dotknięcie go równoznaczne jest z wypadnięciem poza matę. Naczelną zasadą tego turnieju jest niewychodzenie poza matę pod karą dyskwalifikacji. Nikt tego nie wypowiada, jednak prawdopodobnie prawdziwym powodem odrzucenia wojowników była ich niewyobrażalna siła, nawet sam Dai Kaiō czuł przed nią trwogę, a wcześniej jako nagrodę dla zwycięzcy ustanowił trening pod swoim okiem[potrzebne źródło].

    Po tych wydarzeniach Paikūhan już nie występuje aż do filmu Dragon Ball Z: Odrodzenie fuzji!! Gokū i Vegeta, gdzie wraz z Gokū i Vegetą walczy z Janembą. Niemal ginie w tej walce, a ponowna śmierć byłaby równoznaczna z całkowitym zniknięciem.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z emitowanej na RTL7.
    2. 2,0 2,1 W polskim dubbingu do filmu Dragon Ball Z: Odrodzenie fuzji!! Gokū i Vegeta.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki