FANDOM

Niebo
Raj (01).jpg
天国
パラダイス
Tengoku
Paradaisu
Zaludnienie Nieustannie rośnie
Klimat Rajski
Grawitacja Nieznana

Niebo (jap. 天国 (パラダイス) [Tengoku (Paradaisu)], pl. w anime Niebo, Raj, pl. w mandze Niebo, Raj, fr. Cieux, Paradis, Ciel, ang. Heaven, Paradise) – jest to raj, miejsce wyglądem przypominające planetę, a znajdujące się w Zaświatach. To tutaj trafiają sprawiedliwi, mający czyste serce zmarli z Siódmego Wszechświata[1]. O tym, kto uda się do Raju decyduje Enma Daiō, tak zwany wielki sędzia. Zdecydowaną większość dusz przebywających w Niebie i pokazanych w Dragon Ball Z stanowią niewinni ludzie zabici przez wrogów Wojowników Z.

Yama.png

Enma Daiō przy pracy.

Raj (02).jpg

krajobraz Raju

WyglądEdytuj

Niebiańska planeta, patrząc z perspektywy Zaświatów, wyglądem przypomina Ziemię, lecz, w odróżnieniu od niej, mieni się dziwnym, srebrzystym blaskiem. Ponadto przestrzeń otaczająca to ciało niebieskie, nie wiedzieć czemu, jest koloru jasnoróżowego. Krajobraz panujący w Raju jest urzeczywistnieniem fantazji śmiertelników. Wszędzie rozciągają się majestatyczne łąki, przypominające mitologiczne Pola Elizejskie, pełne najprzeróżniejszych kwiatów. Klimat wydaje się być umiarkowanie ciepły.

Wygląd zmarłychEdytuj

Przybywszy do Raju, prawie każda nowa dusza zostaje pozbawiona swego ciała i zamieniona do postaci białej chmurki z ogonkiem. Ciało mogą zachować tylko ci, którzy za życia wykazali się szczególnym męstwem i poświęceniem, wykonali niezwykłą ilości dobrych uczynków. Wtedy, na mocy decyzji Enmy Daiō, któregoś z Kaiō bądź z Kaiōshinów, ich postaci zostają zachowane i mają przywilej wstąpić do Nieba bez konieczności zamiany w chmurkę. Piccolo, który zginął wraz z wybuchem Ziemi w DBGT zachował pełnie ciało.

Niebo w trakcie trwania Dragon BallaEdytuj

Pierwszy dwa razy możemy zobaczyć Raj w Sadze Majin Bū. Najpierw, gdy Bulma, Chichi, Videl i Dābra szukają Son Gohana, o którym myślą, że zginął w walce z , następnie, gdy szczęśliwy z powodu odzyskania życia przez nowe przyjaciółki Dābra skacze po łące i zbiera kwiaty. 

Raj (14).jpg

Dābra układający bukiet kwiatów

CiekawostkaEdytuj

  • Do Raju trafił również Demon Dābra, Książę Ciemności i Świata Podziemnego. Wielki sędzia uznał, że gdyby posłał Dābrę do Piekła nie byłoby to dla niego żadną karą, gdyż czułby się tam jak w domu, w Krainie Demonów. Aby nie zagrozić mieszkańcom Raju książę został poddany czyszczeniu wspomnień i przemieniony w dobrą, kochającą świat i ludzi, pacyfistyczną osobę.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Teoria oparta na wypowiedzi Whisa w filmie kinowym Dragon Ball Z: Kami to Kami Battle of Gods.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki