FANDOM

Nappa
Nappa -1-.JPG
ナッパ
Nappa
Imię w anime Nappa
Imię w mandze Nappa
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Rozdział #204
Debiut w anime DBZ, odcinek #002
Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
Rasa Sainyanin
Zginął 1. Został wysadzony przez Vegetę.
2. Podczas ataku Janemby, gdy tylko demon został pokonany, Nappa ulotnił się razem z innymi duszami z powrotem do Zaświatów.
3. W serii DBGT po wyjściu z Piekła ponownie zabił go Vegeta.
Pochodzenie Planeta Vegeta
Miejsce zamieszkania Piekło
Poziom bojowy 7800 [j][potrzebne źródło]
Głos
  • Shōzō Īzuka (DBZ)
  • Kiyoyuki Yanada (DBGT)
  • Znaczenie imienia „nappa” pochodzi od angielskich słów „napa cabbage”, „nappa cabbage”, oznaczających warzywo w Polsce nazywane kapustą pekińską. Zwrot „nappa”, „菜っ葉” sam w sobie wywodzi się z jednego z dialektów języka japońskiego, w którym nazywa wszelkiego rodzaju jadalne lub spożywcze zielone liście, w tym te kapusty pekińskiej. Dodatkowo zwrot „nappafuku”, „菜っ葉服” to japońska nazwa używana do określenia ichniego jasnoniebieskiego roboczego stroju noszonego przez pracowników fizycznych, wedle tego można doszukiwać się w tym podtekstu, podkreślającego, że Nappa jest jedynie „robotnikiem” pracującym dla Vegety.
    Pokrewieństwa
  • Król Vegeta (były monarcha)
  • Freezer (pan)
  • Vegeta (pan i towarzysz)
  • Raditz(kompan)
  • Saibaimani (słudzy)
  • Nappa (jap. ナッパ [Nappa], pl. w anime brak, pl. w mandze ?, fr. Nappa, ang. Nappa)Saiyanin, wojownik średniej klasy, podwładny Vegety i przyboczny Raditza, jeden z niewielu Saiyan przetrwałych zagładę Vegety. Uczestniczył w ekspedycji na Ziemię, gdzie stracił życie, zabity przez swego pana Vegetę.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Saiya-jin SagaEdytuj

    NappaEarthSaiyanSaga.png

    Przed walką z Wojownikami Z

    Po śmierci Raditza Nappa udał się wraz z Vegetą na Ziemię, gdzie wojownicy planowali zebrać smoczym kule i poprosić Shen Lónga o życie wieczne. W drodze na Ziemię, podczas fillerowej historii, Nappa zaprezentował cząstkę swoich możliwości podczas postoju na planecie Arlia. Oswobodziwszy się z więzienia, do którego on i Książę Vegeta zostali wtrąceni, uprzednio potraktowani jako kosmiczni najeźdźcy, Nappa z łatwością pokonał żołnierzy służących Królowi Moaiowi, a także zabił najsilniejszego przedstawiciela rasy Arlian, Yediego. Gdy kosmiczna podróż dobiegła końca, zaraz po wylądowaniu na Ziemi, Nappa, używając techniki Bakuhatsuha, pojedynczym atakiem zniszczył całe miasto i jego okolice. Potęgą kikōhy wywarł na Wojownikach Z ogromne wrażenie, jednocześnie siejąc panikę wśród Ziemian, której skutkiem było ogłoszenie przez Króla Koku stanu wyjątkowego. Po zlokalizowaniu scouterem najsilniejszego poziomu bojowego, udał się wraz z Vegetą w miejsce, do którego prowadził odczyt. Po przybyciu na miejscu zastał czekających Son Gohana i Piccolo, lecz po chwili zjawili się również Kulilin, Yamcha, Tenshinhan i Jiǎozi. Za radą Vegety Nappa zasiał sześć fasolek, z których wyrośli Saibaimani, kapustopodobni żołnierze służący Saiyanom. Po klęsce wszystkich Saibaimanów, Nappa stanął do walki z Wojownikami Z. Z jego ręki zginęli Jiǎozi, Tenshinhan i Piccolo. Gdy miał już zabić Gohana, na polu walki pojawił się silny Son Gokū i po krótkiej wymianie ciosów Nappa nie był w stanie dalej walczyć. Vegeta, zawiedziony słabością kompana i wytrącony z równowagi jego głupotą, zdecydował, iż nie jest on godzien żyć, gdyż hańbi saiyańskie pochodzenie, po czym pozbył się go.

    Dragon Ball Z: Original Video Anime Ostateczna samotna walka ojca Wojownika Z: Kakarrotta, tego, który wyzwał FreezeraEdytuj

    W odcinku specjalnym kilkakrotnie widzimy młodego Nappę w towarzystwie Vegety. W tym czasie nie jest jeszcze łysy.

    Dragon Ball Z: Odrodzenie fuzji!! Gokū i VegetaEdytuj

    Gdy w Zaświatach toczyła się walka z Janembą, a wszyscy pensjonariusze Piekła odzyskali wolność, Nappa również siał spustoszenie na Ziemi.

    Dragon Ball GTEdytuj

    Sūpā Jinzōningen Jū Nana-go SagaEdytuj

    Podczas sagi Super #17 historia jego śmierci się powtarza. Uwolniony z Piekła dzięki dziurze wydrążonej przez #17 z Ziemi i #17 z Piekła, znów ginie z ręki swojego byłego pana i przyjaciela Vegety. Książę Saiyan stwierdza wtedy, że mimo iż minęło tyle lat, Nappa niczego się nie nauczył i dalej potrafi tylko bezmyślnie wszystko niszczyć, po czym zabija go jedną, niewielką kikōhą.

    Wygląd i osobowośćEdytuj

    AparycjaEdytuj

    Nappa to dużego wzrostu wysoce umięśniony potężny Saiyanin. Zawsze odziany w saiyański pancerz bojowy. Na lewym oku i uchu nosi fioletowy scouter. W młodości nosił gęstą, postawioną czuprynę, lecz w niewyjaśnionych okolicznościach ogolił głowę na łyso[1]. Jego charakterystyczną cechą są wąsy, które zdobią twarz. Saiyanin nosi je aż do śmierci.

    UsposobienieEdytuj

    Charakter Nappy można określić dwoma słowami: choleryczny zabijaka. Wojownik podejmuje nieprzemyślane, nagłe decyzje, które często okazują się być dla niego zgubne w skutkach. Woli rozwiązania fizyczne niż dyskusje czy inne drogi porozumienia. Poprzez swoją krótkowzroczność i brak zdolności do ocenienia mocy przeciwnika, kilkakrotnie ociera się o śmierć[2]. Jest lojalny wobec swego pana Vegety i wykonuje jego polecenia, obawiając się kary za niesubordynację[3]

    Techniki walkiEdytuj

  • Bakuhatsuha
  • Saikō no kōgeki

    CiekawostkiEdytuj

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Nie wiadomo, czy sam z siebie czy został do tego zmuszony, np. w wyniku odniesionych ran. Włosy nigdy nie odrosły, gdyż u Saiyan rozmiar owłosienia nie zmienia się od momentu narodzin i każda jego zewnętrzna modyfikacja jest permanentna.
    2. Za przykład może posłużyć błędne oszacowanie siły Kienzan Kurilína. Gdyby nie interwencja Vegety, Nappa straciłby życie w starciu z ową kikōhą.
    3. Wyjątkiem był rozkaz wycofania się z walki z Son Gokū. Vegeta, widząc, że Nappa nie ma szans z przeciwnikiem, kazał mu się poddać. Zarozumiały Nappa zamiast złożyć broń i obserwować, jak Vegeta walczy z Gokū, postanowił, że skoro nie jest w stanie pokonać Sona, zajmie się Kurilín i Gohanem. Gokū pokrzyżował mu te plany, obezwładniwszy go przy użyciu Kaiō-kena. Brak posłuszeństwa sprawił, że Vegeta pozbył się uciążliwego podwładnego.
  • Ad blocker interference detected!

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki