FANDOM

Nameczanie
Nameczanie.jpg
ナメック星人
Namekusei-jin
Miejsce zamieszkania Namek,
Nowa Namek
Przeciętny wzrost przedstawicieli rasy 170 [cm]
Dieta Piją tylko wodę.
Poziom intelektualny Porównywalny z ludzkim.
Siła przeciętnego przedstawiciela rasy 3000 [j]

Nameczanie (jap. ナメック星人 [Namekusei-jin], pl. w anime Namecy, Nameczanie, pl. w mandze ?, fr. Les Nameks, ang. Namekians) – rasa zielonoskórych kosmitów zamieszkująca planetę Namek. Mają czułki i posiadają niezwykłą telepatyczną oraz czarodziejską siłę.

Rodzaje NameczanEdytuj

Zwykli NameczanieEdytuj

W tej rasie możemy wyodrębnić dwa skrajnie różniące się od siebie rodzaje przedstawicieli: wojowników i uzdrowicieli.

Typ walczącyEdytuj

Przedstawiciele tej grupy to wyspecjalizowani w walce osobnicy, którzy bronią planety przed wrogimi i obcymi najeźdźcami. Do tej grupy należy między innymi Nail, który był najpotężniejszym z nameczańskich wojaków, a jego siła ciosu wyniosła 40 000 [j].

Typ uzdrawiającyEdytuj

Drugi rodzaj Nameczan to uzdrowiciele-czarodzieje. Owa grupa przeciwnie do wojowników nie posiada żadnych zdolności bitewnych. Czarodzieje potrafią leczyć rany, tworzyć rozmaite przedmioty - w tym smocze kule, posługiwać się telekinezą. Do tej części Nameczan należą m.in. Mūri, Tsuno, Dende, Cargo.

OdżywianieEdytuj

Nameczanie nie jedzą, piją tylko wodę, poinformował o tym Dende, gdy odmówił posiłku Bulmy. Prawdopodobnie potrafią przeprowadzać fotosyntezę.

Super NameczanieEdytuj

Nie zawsze ludność Namek była podzielona na dwa rodzaje przedstawicieli, niegdyś, przed kataklizmem, który dotknął planetę Namek, żyli Super Nameczanie. Owi „pełni” Nameczanie mogli zarówno walczyć jak i uzdrawiać, a ich siła była znacznie wyższa od późniejszego typu wojowników. Do ważniejszych Super Nameczan zaliczamy:Katattsa, Saichōrō, Sluga i Mega Piccolo. Społeczność tzw. Super Nameczan żyła sobie w spokoju i w pełnej harmonii dopóki klimat Namek diametralnie się nie zmienił. Zmianę środowiska przeżyli tylko nieliczni przedstawiciele rasy. Byli to wyżej wymienieni: Saichōrō, który potem wydał na świat 108 dzieci i stworzył nameczańskie smocze kule; Mega Piccolo; on przeżył dzięki swojemu ojcu Katattsowi, który wysłał go na Ziemię; i Slug, który w niewyjaśnionych okolicznościach opuścił Namek na czas.

Osobowość NameczanEdytuj

Nameczanie w stosunku do świata są z natury pokojowo nastawieni (wyjątkami są Piccolo Daimaō, który narodził się ze zła kierowanego do Ziemian przez Mega Piccolo, antypatii spowodowanej ich odtrąceniem oraz Slug, zepsuty Nameczanin, ogarnięty rządzą władzy nad światem).

Historia odtworzenia rodu NameczanEdytuj

Gdy na Namek poprawił się klimat, mieszkańcy bardzo długo żyli spokojnie, a ich flora odradzała się. Pewnego dnia, tyran o imieniu Freezer przypadkiem odkrył, że na tej planecie występuje wspaniały skarb zwany smoczymi kulami. Dowiedziawszy się, że spełniają każde życzenie, zapragnął nieśmiertelności. Przeszkodzili mu w tym Wojownicy Z (Gohan, Kulilin, Gokū, Piccolo i Vegeta).

Najsilniejszym przedstawicielem tej rasy jest Piccolo, który przebył dwukrotnie fuzję (z Nailem, żeby pokonać Freezera i Ziemskim Bogiem, aby zwiększyć szansę na wygraną z androidami i Cellem). Nameczanie są silniejsi są od Ziemian, a latanie jest naturalną zdolnością tej rasy. Po Sadze Freezera żyją oni w pokoju na nowej planecie aż do oblężenia Coolera, który chce sprać plamę na honorze swojej rasy i odegrać się za porażkę na Ziemi. Po pokonaniu Coolera (również przez Wojowników Z) Nameczanie nieraz pomagają obrońcom Wszechświata w sytuacjach kryzysowych (przykład: Gokū teleportował się na Namek, aby znaleźć nowego boga Ziemi (po fuzji Piccolo z Bogiem), którym został oczywiście Dende).

Płeć i rozmnażanieEdytuj

Są to osobnicy płci męskiej, nie występują u nich kobiety. Wykluwają się z jajka wyplutego przez najstarszego, a do podtrzymania funkcji życiowych potrzebują tylko kilka łyków wody dziennie. Nie należy zapominać, że to oni stworzyli tytułowe kule, bez których fabuła mangi stworzonej przez Akirę Toriyamę nie miałaby żadnego sensu.

PrzedstawicieleEdytuj

Szatanserduszko.jpg

Piccolo, jeden z przedstawicieli swojej rasy

Twórcy Smoczych KulEdytuj

Twórcami smoczych kul byli tylko i wyłącznie Nameczanie wywodzący się ze Smoczej Rodziny. Saichōrō i Katatts byli członkami tej familii. Syn Katattsa, Mega Piccolo, jako że płynęła w nim krew ojca, również miał zdolności smoko-twórcze. Ponieważ tylko przywódca nameczan i Piccolo przetrwali kataklizm (nie licząc Sluga), to wszyscy Nameczanie mogą tworzyć smocze kule, gdyż są dziećmi Saichōrō lub cząstką Piccolo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki