FANDOM

Namas (jap. ナム [Namu]) – wojownik, który występuje w serii Dragon Ball.

W 21 Tenka-ichi Budōkai przeszedł bez problemu przez eliminacje. W finałach pokonał bez większego problemu śliczną Lánfāng. Jego kolejnym przeciwnikiem był Son Gokū, któremu mimo początkowej przewagi nie sprostał. Namowi bardzo zależało na zwycięstwie w turnieju. Za wygrane pieniądze chciał kupić mieszkańcom swojej pogrążonej w suszy wioski wodę. Wyczytał to w jego umyśle Jackie Chun i podarował mu kapsułkę, którą Nam napełnił cysternami z wodą. 

Woda od Genialnego Żółwia nie starczyła jednak na długo. Ponadto wyschła rzeka w wiosce. Gdy Nam stracił już nadzieję na lepsze czasy, zauważył go Son Gokū, który przelatywał w poszukiwaniu Smoczych Kul. Postanowił pomóc dawnemu przeciwnikowi i poleciał z nim w kierunku wodospadu, gdzie kąpały się smoki, aby przekonać ich do otworzenia zapory. Wśród smoków był ich szef Giran, który znał przybyszy z Turnieju Sztuk Walki. Nie miał on dość siły, żeby otworzyć zaporę. Dopiero Son Gokū zrobił to przy pomocy techniki Kamehame-Ha, Jednak jego pomoc na nic się zdała, koryto rzeki nadal było puste. Gdy Nam ponownie stracił nadzieję, Son Gokū zauważył legendarne jezioro, które widząc, że mieszkańcy umierają z pragnienia, przybyło wiosce na ratunek. 

Nam wziął też udział w eliminacjach do 22 Tenka-ichi Budōkai, których jednak nie przeszedł ulegając Tenshinhanowi.

Jego imię pochodzi od pierwszego słowa modlitwy Buddyńskiej, "Namo".

Galeria:Edytuj

Namu

Namu2

Namu przekazuje swoją energię do Genki-Damy.