Fandom

Dragon Ball Wiki

Nail

1264strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja7 Udostępnij

Nail
Nail-1-.jpg
ネイル
Neiru
Imię w anime Najl
Imię w mandze Nail
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB, rozdział #251
Debiut w anime DBZ, odcinek #051
Występuje LogoDBZ.jpg
Rasa Nameczanin
Typ Nameczanina Wojownik
Zginął 1. Został trwale wchłonięty przez Piccolo.
Pochodzenie Namek
Miejsce zamieszkania Ziemia (ciało Piccolo)
Poziom bojowy 42 000 [j][potrzebne źródło]
Głos Katsuji Mori
Znaczenie imienia „nail” to po angielsku „paznokieć”, lecz imię tej postaci pochodzi od innego, również angielskiego słowa „snail”, które oznacza „ślimaka”.
Pokrewieństwa
  • Saichōrō (ojciec)
  • Katatts (stryj)
  • Mūri (najstarszy brat)
  • Tsuno (starszy brat)
  • Cargo (młodszy brat)
  • Dende (najmłodszy brat)
  • Piccolo (nowe wcielenie)
  • Nail (jap. ネイル [Neiru], pl. w anime Najl, pl. w mandze Nail, fr. Nail, ang. Nail) – jeden z najsilniejszych nameczańskich wojowników. Wygląda prawie tak samo, jak Piccolo, ale różni się od niego charakterem.

    Nail miał za zadanie chronić Najstarszego, swego ojca i przywódcę Nameczan. Jego bliskimi przyjaciółmi, a zarazem braćmi, byli nameczańscy mistycy: Cargo i Dende. W obronie swego Najstarszego walczył z Freezerem. Próbował go odciągnąć jak najdalej od Saichōrō aby przywódca Nameczan nie został ranny podczas pojedynku oraz by zyskać cenny czas w którym Dende odnajdzie Ziemian i przekaże im hasło konieczne do przyzwania Porungi. Tyran dał się nabrać i napawał się bezskutecznym oporem Naila. Ostatecznie, wyczerpany i śmiertelnie ranny Nail drwi z Freezera, iż nigdy nie zdobędzie nieśmiertelności. Zdenerwowany tyran natychmiast rusza w pogoń za Ziemianami zostawiając bezwładnego Naila.
    Nail -2-.jpg

    Nail pobity przez Freezera

    Gdy Piccolo przybył na Namek i odnalazł będącego na krawędzi śmierci, Naila, ten zaproponował mu połączenie sił poprzez asymilację. Z początku Ma-Junior nie chciał się zgodzić, bo obawiał się, że jego charakter się zmieni i stanie się taki „potulny” i „dobry” jak Nail. Pomysłodawca wyjaśnił mu, że fuzja wyzwoli w nim jedynie większą siłę, bez modyfikacji jego osobowości. Nameczanin się zgodził, wskutek czego wojownik przeniknął do jego ciała, dostarczając mu niezwykle duże pokłady energii i dzięki temu Junior mógł równać się z drugą formą tyrana.

    Techniki walkiEdytuj

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki