FANDOM

Mutaito (chiń. 武泰斗 [Wǔ Tàidǒu], jap. 武泰斗 [Mutaito], pl. w anime Mutarito, pl. w mandze Mutaito, fr. Maître Mutaito, ang. Master Mutaito)Ziemianin, mistrz sztuk walki, wojownik, który ok. 300 lat przed rozpoczęciem sagi Pilafa zapieczętował Piccolo Daimaō.

Przed Dragon BallemEdytuj

We wzniesionym na Wyspie Papaya dojō Mutaito nauczał sztuk walki. Do grona jego uczniów należą Muten Rōshi i Żurawi Pustelnik. Mutaito jest najstarszym znanym widzowi Dragon Balla Ziemianinem, który nauczył się w pełni panować nad swoją ki.

Wykładał swoim uczniom podstawy panowania nad ki oraz sztukę zen. Gdy Ziemi zagroził zły demonNameczanin Piccolo Daimaō – mistrz stanął z nim do walki. Mutaito przegrał pierwsze starcie z przeciwnikiem, ale ocalił życie. Po przegranej wyruszył w góry trenować. Podczas tego treningu specjalnie w celu zapieczętowania Daimaō opracował Mafūbę, niezwykle skuteczną technikę mogącą uwięzić przeciwnika. Dopracowawszy nowy atak, Mutaito postanawia ponownie zmierzyć się z Piccolo. Mistrz za pomocą Mafūby wygrywa, więżąc demona w elektrycznej kuchence do ryżu. Po zapieczętowaniu przeciwnika, ginie wyczerpany fizycznie użyciem tego ataku.

Trening kiEdytuj

Son Gokū, trenując w Boskim Pałacu, odbywa podróż w przeszłość, trafiając do czasów Mutaito. Mistrz uczy młodego Saiyanina, jak należy w pełni kontrolować ki.

WskrzeszenieEdytuj

  • Mimo iż od jego śmierci minęło już ponad 300 lat, Mutaito mógł zostać wskrzeszony, kiedy Shén Lóng zwracał życie wszystkim ofiarom Piccolo Daimaō (pomimo iż jego ciało uległo rozkładowi lub zostało skremowane), gdyż limit jednego roku (warunek na wskrzeszenie wielu osób) nie został dodany aż do roku 1991.

GaleriaEdytuj