Fandom

Dragon Ball Wiki

Morski Żółw

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Morski Żółw
Umigame.jpg
海亀
Umigame
Imię w anime Morski Żółw
Imię w mandze Żółw Morski
Inne imiona Kame, Urigome
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB, rozdział #003
Debiut w anime DB, odcinek #002
Występuje LogoDB.pngLogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
Rasa Zwierzę
Data urodzin Rok 237
Zginął 1. Zjadł go Majin Bū.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Poziom bojowy 0,001 [j][1]
Głos Daisuke Gōri
Znaczenie imienia „Umigame” to po japońsku „żółw morski”.
Pokrewieństwa
  • Tarō (syn)
  • Morski Żółw z przyszłości (on sam z alternatywnej przyszłości)
  • Muten Rōshi (pan i najlepszy przyjaciel)
  • Son Gokū (przyjaciel)
  • Bulma (przyjaciółka)
  • Muten Rōshi z przyszłości (pan i najlepszy przyjaciel z alternatywnej przyszłości)
  • Morski Żółw (jap. 海亀 [Umigame], pl. w anime Żółw, Morski Żółw, pl. w mandze Żółw, Żółw Morski, fr. La tortue, ang. Turtle) – wiekowy żółw morski mieszkający wraz z Mutenem Rōshim w Żółwiej Chacie, pustelni mędrca.

    Morski Żółw potrafi mówić, czytać, posługiwać się sztućcami, zna również zasady savoir-vivre'u i, mimo poziomu bojowego równego 0,001 [j][1], umie również walczyć[2]. Bardzo często stanowi dodatkowe sumienie starego mistrza, przypominając mu o pryncypiach etyczno-obyczajowych, służy mu również radą oraz pamięcią.

    Morski Żółw poprzez swoją lojalność i przyjaźń, jakimi darzy pustelnika, odwdzięcza się za to, że Muten Rōshi przygarnął go i wychował. Mały Son Gokū spotkał Żółwia po raz pierwszy zaraz na początku historii, gdy zwierzak zabłądził i nie mógł odnaleźć drogi do morza. Saiyanin pomógł mu dotrzeć do wody, za co otrzymał w podarunku koziołkujący obłok, magiczną chmurę, na której chłopiec mógł latać. Morski Żółw jest postacią drugoplanową i w związku z tym nie odgrywa kluczowej roli w biegu zdarzeń, jednak gdyby nie on, Son Gokū nie poznałby Żółwiego Pustelnika ani nie został jego uczniem. W dalszej części serii Żółw występuje jedynie w roli przyzwoitki Mutena.
    Gokū wziął Umigame za kamień.png

    Młody Son Gokū próbujący podnieść Morskiego Żółwia

    CiekawostkiEdytuj

    Postać Morskiego Żółwia oraz przygoda, podczas której Son Gokū poznał zwierzaka, bazują na japońskiej legendzie o Tarō Urashimie, rybaku, który uratował życie małemu żółwiowi, za co został nagrodzony audiencją w podwodnym zamku Smoczego Boga. To właśnie od bohatera legendy bierze swoje imię syn Morskiego Żółwia Tarō.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W ósmym odcinku Dragon Ball Z Bulma mierzy poziom bojowy Żółwia za pomocą Raditzowego scoutera. Odczyt wynosi jedną tysięczną jednostki.
    2. Zdolności bojowe Żółwia ukazane zostają podczas fillerów, gdzie walczy on z adoratorami Maron.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki