FANDOM

Morski Żółw (jap. 海亀 [Umigame], pl. w anime Żółw, Morski Żółw, pl. w mandze Żółw, Żółw Morski, fr. La tortue, ang. Turtle) – wiekowy żółw morski mieszkający wraz z Mutenem Rōshim w Żółwiej Chacie, pustelni mędrca.

Morski Żółw potrafi mówić, czytać, posługiwać się sztućcami, zna również zasady savoir-vivre'u i, mimo poziomu bojowego równego 0,001 [j][1], umie również walczyć[2]. Bardzo często stanowi dodatkowe sumienie starego mistrza, przypominając mu o pryncypiach etyczno-obyczajowych, służy mu również radą oraz pamięcią.

Morski Żółw poprzez swoją lojalność i przyjaźń, jakimi darzy pustelnika, odwdzięcza się za to, że Muten Rōshi przygarnął go i wychował. Mały Son Gokū spotkał Żółwia po raz pierwszy zaraz na początku historii, gdy zwierzak zabłądził i nie mógł odnaleźć drogi do morza. Saiyanin pomógł mu dotrzeć do wody, za co otrzymał w podarunku koziołkujący obłok, magiczną chmurę, na której chłopiec mógł latać. Morski Żółw jest postacią drugoplanową i w związku z tym nie odgrywa kluczowej roli w biegu zdarzeń, jednak gdyby nie on, Son Gokū nie poznałby Żółwiego Pustelnika ani nie został jego uczniem. W dalszej części serii Żółw występuje jedynie w roli przyzwoitki Mutena.
Gokū wziął Umigame za kamień

Młody Son Gokū próbujący podnieść Morskiego Żółwia

CiekawostkiEdytuj

Postać Morskiego Żółwia oraz przygoda, podczas której Son Gokū poznał zwierzaka, bazują na japońskiej legendzie o Tarō Urashimie, rybaku, który uratował życie małemu żółwiowi, za co został nagrodzony audiencją w podwodnym zamku Smoczego Boga. To właśnie od bohatera legendy bierze swoje imię syn Morskiego Żółwia Tarō.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 W ósmym odcinku Dragon Ball Z Bulma mierzy poziom bojowy Żółwia za pomocą Raditzowego scoutera. Odczyt wynosi jedną tysięczną jednostki.
  2. Zdolności bojowe Żółwia ukazane zostają podczas fillerów, gdzie walczy on z adoratorami Maron.