FANDOM

Mister Popo (jap. ミスター・ポポ [Misutā Popo], pl. w anime Momo[1], Pan Popo[2], pl. w mandze Mr Popo, fr. ?, ang. Mr. Popo) – niski, krępy, czarnoskóry kosmita, od wieków sługa ziemskich bogów.

CharakterEdytuj

Jest szybki, silny, znakomicie przewiduje każdy ruch przeciwnika. Ma problemy z wysławianiem się, mówiąc, tworzy niepoprawne gramatycznie zdania. Jest twórcą modelu Shén Lóng'a, potrafił również zrekonstruować smoka, jeśli ów zostanie uśmiercony, jak miało to miejsce podczas wydarzeń związanych z Piccolo Daimaō. Cechuje go niezwykła lojalność wobec swego pana i gotowy jest nawet oddać za niego życie. Zazwyczaj nie opuszcza Boskiego Pałacu, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, jako środka transportu używa latającego dywanu, za pomocą którego może się przenieść w moment w dowolne miejsce na planecie. Trenował małego Son Gokū podczas jego wizyty w pałacu. Nauczył go również patrzeć umysłem, a nie wzrokiem, czyli wykrywać ki przeciwnika. W późniejszych czasach trenował grupę Wojowników Z do spotkania z Saiyanami. Popo jest również mistrzem patelni[potrzebne źródło], jako że Nameczanie nie muszą nic jeść i do życia potrzebują jedynie łyk wody dziennie, na co dzień Popo nie gotuje. Zawsze jest bardzo szczęśliwy, gdy może poczęstować gości swoimi potrawami. Podczas sagi Garlica Juniora został pomniejszony i uwięziony wewnątrz szklanej butelki przez Garlica Juniora.

Przed Dragon Ballem Edytuj

Mister Popo narodził się w Zaświatach. Została mu powierzona misja zostania asystentem boga Ziemi, w tym właśnie celu udał się do świata żywych na Błękitną Planetę[4]. Widzowi Dragon Balla nie zostaje zdradzony dokładny wiek Mistera Popo, jednak siódmy tom Daizenshū informuje, że mężczyzna ma ponad tysiąc lat. W 244 rozdziale mangi Son Gokū mówi, że Mister Popo przybył do Boskiego Pałacu na długo przed Ziemskim Bogiem czy jego poprzednikiem.

Dragon Ball Edytuj

Saga Piccolo Daimaō Juniora Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Dragon Ball Z Edytuj

Saga Saiyan Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Saga Freezera Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Saga Garlica Juniora Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Saga Cella Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Saga Majin Bū Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Dragon Ball Super Edytuj

Saga Boga Zniszczenia Beerusa Edytuj

Mister Popo jest obecny na przyjęciu urodzinowym Bulmy.

Saga Złotego Freezera Edytuj

Mister Popo czuwa nad Piccolo z Dende, ponieważ umarł z rąk świeżo odrodzonego i potężnego Freezera. Zginą, gdy Freezer wysadził Ziemię, ale Whis używa techniki Cofnięcia czasu, aby cofnąć unicestwienie Ziemi, odwracając w ten sposób śmierć Popo.

Saga Szóstego Wszechświata Edytuj

Jakiś czas po bitwie ze Złotym Freezrem, Popo i Dende grają w tenisa, podczas gdy Gokū i Vegeta trenują w Komnatacie Ducha i Czasu, która została naprawiona przez Dende'ego.

Saga Trunksa z przyszłości Edytuj

Na Boskim Pałacu, Popo i Dende są świadkami, jak Vegeta niszczy Komnata Ducha i Czasu po swojej drugiej porażce z Gokū Black i Zamasu z przyszłości. Zniszczenie Komnaty Ducha i Czasu stworzyło ogromny krater w Boskim Pałacu.

Saga przetrwania wszechświata Edytuj

Gdy Vegeta powoli wchodzi do komnaty ducha i czasu, by trenować kilka godzin przed turniejem mocy, Mister Popo mówi Vegecie, że nie wejdzie tutaj, jeśli ponownie ją zniszczy.

Dragon Ball GT Edytuj

PopoiDende (DBGT, odc. 001)

Mister Popo z Dende

Saga podróży kosmicznych Edytuj

Mister Popo jest świadkiem szkolenia Ūba przez Gokū i jego przemiany w dziecko, przez to, że Pilaf wypowiedział życzenie żeby Gokū był dzieckiem.

Saga Baby'ego Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

CiekawostkiEdytuj

  • W 2004r. usta Mistera Popo zostały zmniejszone w amerykańskim wydaniu mangi Dragon Ball.
  • W wersji Dragon Ball Kai emitowanej przez 4Kids skóra Popo została zmieniona z czarnej na niebieską.
  • Misterowi Popo udało się zatrzymać Trunksa i Gotena SSJ

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball, Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
  3. Jako że Mister Popo narodził się w Zaświatach, można przypuszczać, że należy on do rasy Oni. Fakt ten nie został jednak nigdy poruszony przez oficjalne źródła.
  4. 4,0 4,1 Informację tę podaje siódmy tom Daizenshū.