Fandom

Dragon Ball Wiki

Mister Popo

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mister Popo
Mr.popo.png
ミスター・ポポ
Misutā Popo
Imię w anime
  • Momo[1]
  • Pan Popo[2]
  • Imię w mandze Mr Popo
    Inne imiona Popo-san
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze Rozdział #163
    Debiut w anime DB, odcinek #124
    Występuje LogoDB.pngLogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
    Rasa Nieznana[3]
    Data urodzin Przed rokiem 474
    Zginął 1. Majin Bū zamienił go w czekoladę i zjadł.

    2. Zginął w wywołanym przez Złotego Freezera wybuchu Ziemi.

    Pochodzenie Zaświaty[4]
    Miejsce zamieszkania Ziemia (Boski Pałac)
    Poziom bojowy Nieznana
    Głos Toku Nishio
    Znaczenie imienia W dołączonym do wydania kanzemban zbiorze Kanzemban kōshiki gaido Dragon Ball Forever Akira Toriyama zdradza, że nazwał tak tę postać, ponieważ „Mister Popo dobrze brzmi”.
    Pokrewieństwa
  • Poprzedni bogowie Ziemi (przełożeni)
  • Ziemski Bóg (pan)
  • Dende (pan)
  • Son Gokū (najzdolniejszy uczeń)
  • Tiānjīnfàn (uczeń)
  • Yǐnchá (uczeń)
  • Jiǎozi (uczeń)
  • Yajirobē (uczeń)
  • Mister Popo (jap. ミスター・ポポ [Misutā Popo], pl. w anime Momo[1], Pan Popo[2], pl. w mandze Mr Popo, fr. ?, ang. Mr. Popo) – niski, krępy, czarnoskóry kosmita, od wieków sługa ziemskich bogów.

    Przed Dragon BallemEdytuj

    Mister Popo narodził się w Zaświatach. Została mu powierzona misja zostania asystentem boga Ziemi, w tym właśnie celu udał się do świata żywych na Błękitną Planetę[4]. Widzowi Dragon Balla nie zostaje zdradzony dokładny wiek Mistera Popo, jednak siódmy tom Daizenshū informuje, że mężczyzna ma ponad tysiąc lat. W 244 rozdziale mangi Son Gokū mówi, że Mister Popo przybył do Boskiego Pałacu na długo przed Ziemskim Bogiem czy jego poprzednikiem.

    CharakterystykaEdytuj

    Jest szybki, silny, znakomicie przewiduje każdy ruch przeciwnika. Ma problemy z wysławianiem się, mówiąc, tworzy niepoprawne gramatycznie zdania. Jest twórcą modelu Shén Lóng'a, potrafił również zrekonstruować smoka, jeśli ów zostanie uśmiercony, jak miało to miejsce podczas wydarzeń związanych z Piccolo Daimaō. Cechuje go niezwykła lojalność wobec swego pana i gotowy jest nawet oddać za niego życie. Zazwyczaj nie opuszcza Boskiego Pałacu, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, jako środka transportu używa latającego dywanu, za pomocą którego może się przenieść w moment w dowolne miejsce na planecie. Trenował małego Son Gokū podczas jego wizyty w pałacu. Nauczył go również patrzeć umysłem, a nie wzrokiem, czyli wykrywać ki przeciwnika. W późniejszych czasach trenował grupę Wojowników Z do spotkania z Saiyanami. Popo jest również mistrzem patelni[potrzebne źródło], jako że Nameczanie nie muszą nic jeść i do życia potrzebują jedynie łyk wody dziennie, na co dzień Popo nie gotuje. Zawsze jest bardzo szczęśliwy, gdy może poczęstować gości swoimi potrawami. Podczas sagi Garlica Juniora został pomniejszony i uwięziony wewnątrz szklanej butelki przez Garlica Juniora.

    CiekawostkiEdytuj

    • W 2004r. usta Mistera Popo zostały zmniejszone w amerykańskim wydaniu mangi Dragon Ball.
    • W wersji Dragon Ball Kai emitowanej przez 4Kids skóra Popo została zmieniona z czarnej na niebieską.
    • Misterowi Popo udało się zatrzymać Trunksa i Gotena SSJ

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball, Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
    3. Jako że Mister Popo narodził się w Zaświatach, można przypuszczać, że należy on do rasy Oni. Fakt ten nie został jednak nigdy poruszony przez oficjalne źródła.
    4. 4,0 4,1 Informację tę podaje siódmy tom Daizenshū.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki