FANDOM

Makankōsappō (jap. 魔貫光殺砲 [Makankōsappō], pl. w anime Szatański Promień, pl. w mandze ?, fr. Makanko sappo, ang. Special Beam Cannon) – atak wymyślony i stosowany przez Piccolo. Po raz pierwszy został użyty na Raditzu.

UżytkowanieEdytuj

Do jego zastosowania trzeba skumulować dużo energii (im dłużej się kumuluje, tym lepszy jest atak), co trwa dość długo. W celu skumulowania energii trzeba przyłożyć do czoła dwa palce; wskazujący i środkowy. Pocisk posiada dwa promienie o barwie żółto-pomarańczowej, pierwszy leci prosto a drugi jest w okół niego opleciony.

Hagaijime Makankōsappō  – połączenie technik Full-Nelson i Makankosappo użyta została przez Goku i Piccolo.

InformacjeEdytuj

Technika polega na użyciu techniki Makankosappo przez jednego z wojowników podczas gdy drugi chwyta przeciwnika używając techniki Full-Nelson co uniemożliwia wrogowi ucieczkę. Technika ta zabija zarówno wroga jak i wojownika, który używa techniki Full-Nelson.

Występowanie w animeEdytuj

Technika ta pojawia się tylko raz w anime podczas walki połączonych sił Piccolo i Goku z Raditzem. Podczas użycia techniki ginie Raditz i Goku.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Raz, w trakcie lotu na Namek, w fillerze, podczas mentalnego treningu w #039 odcinku DBZ.
  2. Tylko w Dragon Ball Z: Gromadźmy się! Świat Gokū.
  3. W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  4. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.